ویزای تحصیلی

رشته فیلم برداری در آذربایجان

رشته فیلم برداری در آذربایجان

سینما دنیایی است که بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ورود به آن هستند و از همین رو رشته فیلم برداری در آذربایجان مهم جلوه می کند. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که جمهوری آذربایجان یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی در آن زندگی می کنند و عوامل مختلفی در انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی دخیل هستند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی نمی توان مهاجرت به این کشور را به بسیاری از افراد توصیه کرد اما باید در نظر داشت که بنا بر دلایل مختلف، همچنان تعداد افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند بسیار زیاد هستند و این مسئله اهمیت دادن به این موضوع را بیشتر نشان می دهد.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در رشته فیلم برداری می تواند مقدمه ای برای ورود به بازار کار در حوزه سینما باشد و به همین دلیل است که تمایل برای تحصیل در این رشته بسیار زیاد است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که به طور کلی دانشگاه های محدودی در جهان این رشته را ارائه می کنند و این مسئله می تواند روند تحصیل در این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. در راستای توجه به علاقه متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور چگونه است؟
  • آیا آذربایجان مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور است؟
  • هزینه های تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، برای کار به آذربایجان مهاجرت کرد؟

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان

علاقمندان به تحصیل در رشته فیلم برداری باید در نظر داشته باشند که نه تنها در آذربایجان بلکه در سراسر جهان دانشگاه های محدودی این رشته را ارائه می کنند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی در این رشته پذیرش دریافت کرد. در جمهوری آذربایجان این محدودیت ها به حداکثر مقدار خود می رسد و به همین دلیل است که رقابت بسیار سنگینی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور شکل می گیرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های آذربایجان در رتبه بندی جهانی هیچ جایگاهی به دست نیاورده اند و به همین دلیل نمی توان آن ها را گزینه ای ایده آل برای تحصیل در رشته فیلم برداری دانست.

علاقمندان به دریافت ویزای تحصیلی آذربایجان باید در نظر داشته باشند که در این کشور برخی از رشته ها به زبان انگلیسی برگزار می شود و رشته فیلم برداری در این دسته قرار ندارد. در حال حاضر این یکی از بزرگترین محدودیت هایی است که فرد در طول دوره تحصیل خود با آن روبرو می شود. رشته فیلم برداری در آذربایجان تنها در مقطع کارشناسی امکان ارائه پیدا کرده است و به همین دلیل دانشجویان نمی توانند در دوره تحصیلات تکمیلی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله ای است که قبل از دریافت پذیرش باید به آن توجه داشت.

معمولا برای پذیرش در رشته فیلم برداری در آذربایجان نیز ارایه مدارک زیر از طرف دانشجویان خارجی الزامی است:

  • کپی پاسپورت ملی
  • اتوبیوگرافی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه سلامت
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست پذیرش

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان

یکی از دلایلی که منجر به اهمیت یافتن جمهوری آذربایجان در دید بسیاری از متقاضیان شده است، هزینه های کم تحصیل در این کشور است که قابل قیاس با بسیاری از کشورهای اروپایی نیست. در حال حاضر می توان گفت که آذربایجان یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی از جمله فیلم برداری است اما باید در نظر داشت که در این رابطه نیز محدودیت هایی در آذربایجان وجود دارد که شاید برای بسیاری ناامید کننده باشد.

تصویر زیر، هزینه یک سال تحصیل در رشته فیلم برداری در آذربایجان را نشان می دهد:

هزینه یک سال تحصیل در رشته فیلم برداری در آذربایجان

دانشجویان در آذربایجان نمی توانند به صورت نیمه وقت یا تمام وقت به کار در حین تحصیل مشغول شوند و در نتیجه تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار سخت است. دانشجویان باید برای تحصیل خود در این کشور هزینه هایی را پرداخت کنند که می توان آن را معادل هزینه های سالیانه تحصیل در برخی از بهترین کشورهای جهان دانست و به همین دلیل است که مهاجرت به آذربایجان چندان توصیه نمی شود.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان

با اینکه در سراسر کشور آذربایجان، دانشگاه های مختلفی را می توان یافت که برنامه فیلم برداری جزء برنامه های تحصیلی ارایه شده آنهاست. ولی در بین این دانشگاه ها، دانشکده هنرهای صوتی بصری دانشگاه دولتی فرهنگ و هنرهای آذربایجان را می توان از بهترین و تخصصی ترین دانشگاه ها به حساب آورد. برای اینکه با برنامه های تحصیلی و هزینه تحصیل در این برنامه ها آشنا شوید، توصیه می شود به جدول زیر مراجعه کنید:

کد رشتهعنوان رشتهزبان تحصیلینوع برنامهشهریه دانشجویان آذری به مانات (AZN)شهریه دانشجویان خارجی به دلار (USD)
060314فیلمنامه و نمایش نامه نویسیروسی و آذریفول تایم2000AZN2500$
060315کارگردانی (تاریخ و نظریه هنر کارگردانی)آذریفول تایم2000AZN2500$
060315کارگردانی تلویزیونروسی و آذریفول تایم2000AZN2500$
060315کارگردانی فیلمروسی و آذریفول تایم2000AZN2500$
060315کارگردانی انیمیشنروسی و آذریفول تایم2000AZN2500$
060316مطالعات فیلم (تاریخ و نظریه سینما)آذریفول تایم2000AZN2500$
060317هنر کار سینماروسی و آذریفول تایم2000AZN2500$

شرایط کار یک فیلم بردار در جمهوری آذربایجان

افرادی که در رشته فیلم برداری تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در زمینه های مختلفی در حوزه سینما به کار مشغول شوند و میزان درآمد آن ها نیز بستگی به سطح فعالیت آن ها در این حرفه دارد. به طور متوسط و در شرایط عادی می توان گفت که یک فیلم بردار در این کشور 1615AZN (منات) در ماه درآمد کسب می کند و این مقدار مناسبی برای زندگی در این کشور به حساب می آید.

در قالب نمودار زیر می توان با رنج درآمد ماهیانه یک فیلمبردار (اپراتور دوربین) در آذربایجان آشنا شد:

رنج درآمد ماهیانه فیلم بردارها در آذربایجان

پس فیلم بردارها با متوسط درآمد ماهیانه AZN 1615 (مانات) به راحتی می توانند از عهده مخارج زندگی اشان در آذربایجان برآمده و همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، حتی مبلغی را هم پس انداز بکنند:

ارزیابی سطح هزینه زندگی و پس انداز احتمالی فیلمبردارها در آذربایجان

در صورتی که در جستجوی متناسب ترین کشورهای جهان برای تحصیل خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته فیلم برداری در آذربایجان

در بخش موخره مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در آذربایجان به چه صورت است؟ علاقمندان به تحصیل در رشته فیلم برداری باید در نظر داشته باشند که نه تنها در آذربایجان بلکه در سراسر جهان دانشگاه های محدودی این رشته را ارائه می کنند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی در این رشته پذیرش دریافت کرد. در جمهوری آذربایجان این محدودیت ها به حداکثر مقدار خود می رسد و به همین دلیل است که رقابت بسیار سنگینی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور شکل می گیرد. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های آذربایجان در رتبه بندی جهانی هیچ جایگاهی به دست نیاورده اند و به همین دلیل نمی توان آن ها را گزینه ای ایده آل برای تحصیل در رشته فیلم برداری دانست.
  • شرایط کار یک فیلم بردار در جمهوری آذربایجان به چه صورت است؟ افرادی که در رشته فیلم برداری تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند، می توانند در زمینه های مختلفی در حوزه سینما به کار مشغول شوند و میزان درآمد آن ها نیز بستگی به سطح فعالیت آن ها در این حرفه دارد. به طور متوسط و در شرایط عادی می توان گفت که یک فیلم بردار در این کشور 1615AZN (منات) در ماه درآمد کسب می کند و این مقدار مناسبی برای زندگی در این کشور به حساب می آید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *