ویزای تحصیلی

رشته فیلم برداری در ایتالیا

رشته فیلم برداری در ایتالیا

آنچه که تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا را ارزشمند می کند، امکان تحصیل رایگان و اعتبار بالایی است که دانشگاه های این کشور دارند. در حال حاضر می توان به راحتی و با اطمینان به این نکته اشاره داشت که ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است چراکه بسیاری از فاکتورهای مورد نیاز برای تحصیل در این کشور موجود است. دانشجویانی که وضعیت مالی مناسبی در اختیار ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور بهره ببرند و به همین دلیل است که ایتالیا در بین گروه های خاص یک اولویت به حساب می آید. شرایط کنونی تحصیل در ایتالیا سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور بپردازند و به سوالاتی که در ذهن مخاطبان است، پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا چیست؟
  • آیا متقاضیان تحصیل در رشته فیلم برداری، دانشگاه های زیادی در ایتالیا در دسترس دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا چیست؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در ایتالیا به کار مشغول شده و اقامت دریافت کرد؟

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا

بسیاری از علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور در انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود دچار تردید می شوند ولی باید در نظر داشت که در ایتالیا، اکثر دانشگاه ها از کیفیت مناسب برخوردار هستند و می توان با استفاده از آن ها رزومه خود را تقویت کرد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که رشته فیلم برداری یکی از رشته هایی است که به صورت محدود در دانشگاه های ایتالیا ارائه می شود و به همین دلیل رقابت برای دریافت پذیرش در آن ها بسیار دشوار است.

افرادی که ایتالیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند ولی شرایط برای تحصیل در رشته فیلم برداری متفاوت است و تنها به زبان ایتالیایی می تواند در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت. دوره کارشناسی رشته فیلم برداری در این کشور حداقل 4 سال به طول خواهد انجامید اما دوره کارشناسی ارشد این رشته تنها 2 ساله است.

معرفی دانشگاه های برتر رشته فیلم برداری در ایتالیا

باید به این نکته توجه داشت که دانشجویان خارجی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به یک نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز خواهند داشت و هرچه اعتبار این دانشگاه بیشتر باشد، دانشجویان از شانس بالاتری برای دریافت ویزا بهرمند خواهند شد.

در حال حاضر برای تحصیل فیلم برداری در ایتالیا، دانشگاه های نسبتا معتبری در سطح این کشور در دسترس قرار دارد که دانشجویان خارجی نیز شانس ادامه تحصیل در آن را خواهند داشت ولی باید در نظر گرفت که نهایتا 20% از پذیرش های صادر شده در این رشته به دانشجویان خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) تعلق خواهد گرفت. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته فیلم برداری در این کشور عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته فیلم برداری در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در ایتالیا

آنچه که تحصیل در ایتالیا را جذاب ساخته است، مجموعه هزینه هایی است که دانشجویان در این کشور و برای تحصیل در آن صرف می کنند. به طور کلی می توان گفت که تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی و در رشته فیلم برداری، هزینه ای در حدود 2800€ تا 3500€ (یورو) را دربر خواهد داشت اما دانشجویانی که توانایی مالی کافی در اختیار ندارند، می توانند از بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده کنند که سبب می شود تا هزینه تحصیل در این کشور به طور کامل از بین برود. در سال اول دریافت بورسیه به معدل و رزومه فرد وابسته نیست ولی از سال دوم چنین شرایطی به وجود خواهد آمد.

برای زندگی در ایتالیا نیز به حدود 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه نیاز خواهد بود که در این صورت می توان گفت که مهاجرت به ایتالیا نیز هزینه هایی مشابه با اکثر کشورهای برتر حوزه شنگن دارد. افرادی که از بورسیه تحصیلی استفاده می کنند، یک کمک هزینه 6500€ (یورویی) را دریافت خواهند کرد و این یکی از امتیازات دیگری است که تحصیل در ایتالیا به همراه دارد ضمن این که دانشجویان می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند.

شرایط کار یک فیلم بردار در ایتالیا

صنعت سینما در ایتالیا بسیار قدرتمند است و همین مسئله نیاز به نیروی کار در این زمینه را بیشتر می کند. افرادی که در ایتالیا وارد صنعت سینما می شوند از درآمد بالایی برخوردار خواهند بود ولی سایر افرادی که در حوزه فیلم برداری فعالیت دارند، می توانند به صورت ماهیانه درآمدی در حدود 3030€ (یورو) را در اختیار داشته باشند که با توجه به میانگین درآمد در این کشور می توان آن را درآمدی متوسط دانست که برای زندگی عادی در این کشور کافی است. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به برترین کشورهای جهان از جمله ایتالیا هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *