ویزای تحصیلی

رشته فیلم برداری در پرتغال

رشته فیلم برداری در پرتغال

فرایند تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال می تواند بسیاری از افراد را به سمت مهاجرت به این کشور به خصوص در سال 2023 سوق دهد. امتیازات بسیار زیادی در تحصیل رشته های مختلف در پرتغال نهفته شده است و به همین دلیل می توان گفت که این کشور در شرایط بسیار خوبی از جنبه های مختلف قرار دارد. باید در نظر داشت که در رشته فیلم برداری، دانشگاه های این کشور نتوانسته اند رتبه های عالی را در اختیار داشته باشند اما با توجه به دشوار بودن و رقابتی بودن پذیرش در این رشته، می توان گفت که انتخاب پرتغال به عنوان مقصد تحصیلی می تواند از درجه اهمیت مناسبی برخوردار باشد.

در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال خواهند پرداخت تا اطلاعات دقیقی در اختیار مخاطبین این مسیر مهاجرتی قرار گیرد.

  • شرایط و نحوه دریافت پذیرش رشته فیلم برداری در پرتغال چیست؟
  • آیا دانشگاه های این کشور در رشته فیلم برداری جایگاه علمی بالایی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور چقدر است؟
  • فرایند مهاجرت کاری به پرتغال برای فیلم برداران ساده تر است یا تحصیل در این کشور؟

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال

توجه به این نکته ضروری است که هر کشور اروپایی شرایط خاص خود برای اعطای پذیرش به دانشجویان خارجی را تعریف کرده است و به همین دلیل این وظیفه متقاضی است که نسبت به این مسئله آگاهی به دست آورد. باید در نظر داشت که دانشگاه های پرتغال در مجموع جز دانشگاه های برتر جهان به حساب نمی آیند و به همین دلیل می توان آن ها را به افرادی توصیه کرد که رزومه آن ها توان رقابت با برترین های جهان را ندارد یا این که آن ها تمایلی به رقابت شدید در این زمینه ندارند.

دانشگاه های این کشور زبان پرتغالی را به عنوان زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور در رشته فیلم برداری قرار داده اند و به همین دلیل از افراد خواسته می شود تا در انتخاب دانشگاه خود دقت داشته باشند که آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای آن ها وجود دارد یا خیر چراکه در روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیازی به مدرک زبان نیست اما برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال، دانشجویان باید مدرک زبان خود را مطابق با خواست دانشگاه ارائه کنند.

در حال حاضر رشته فیلم برداری در دانشگاه های دولتی و خصوصی پرتغال در مقطع کارشناسی یک دوره 4 ساله است و دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در این رشته باید یک دوره 2 ساله را صرف کنند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته فیلم برداری در پرتغال

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در پرتغال را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی جایگاه عالی در اختیار ندارند. در رشته فیلم برداری نیز دانشگاه های این کشور رتبه های نسبتا مناسب را به دست آورده اند اما نمی توان آن ها را در جمع برترین های جهان قرار دارد. برخی از مهم ترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل در رشته فیلم برداری عبارتند از:

معرفی بهترین دانشگاه های رشته فیلم برداری در پرتغال

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در پرتغال

یکی از امتیازاتی که مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل نه تنها در رشته فیلم برداری بلکه در سایر رشته های تحصیلی به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان برای پایان دادن به دوره آموزشی خود به آن نیاز خواهند داشت. شهریه تحصیل در رشته های مختلف از جمله فیلم برداری در این کشور از متوسط هزینه های تحصیل در اروپا کمتر است و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد ارزشمند باشد.

به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل در رشته فیلم برداری، دانشجویان به حدود 1650€ تا 2600€ (یورو) نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که نیاز دانشجویان به بورسیه های تحصیلی را نیز به حداقل می رساند. در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که دانشجویان را به حدود 500€ تا 700€ (یورو) در ماه محتاج می کند که البته این مبلغ از طریق کارهای دانشجویی در این کشور نیز قابلیت جبران دارد.

شرایط کار یک فیلم بردار در پرتغال

باید به این نکته اشاره کرد که فیلم برداران در پرتغال می توانند از درآمد سطح متوسط برخوردار باشند چنانچه داده های آماری نشان می دهد که به طور متوسط در حدود 2970€ (یورو) در ماه در اختیار این افراد قرار می گیرد. افرادی که در کار خود تخصص بالایی داشته و وارد صنعت سینما در این کشور شوند، از درآمد بسیار بیشتری نسبت به متوسط درآمد فیلم برداران برخوردار خواهند بود و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا این دوره را حداقل تا پایان کارشناسی ارشد ادامه دهند. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *