ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در آذربایجان

رشته قلب و عروق در آذربایجان

انتخاب رشته قلب و عروق در آذربایجان نه تنها آورده ای برای تقویت رزومه تحصیلی ندارد بلکه می تواند در کاهش اعتبار آن نقش داشته باشد. فرآیند دریافت پذیرش از دانشگاه های آذربایجان بسیار ساده است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا با چالش های زیادی روبرو نمی شوند. برخی از دانشگاه های آذربایجان دارای محدودیت های پذیرش دانشجو نیستند و با توجه به درخواست های دریافت شده، کلاس های درسی را تشکیل می دهند. در چنین شرایطی نمی توان جمهوری آذربایجان را به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد.

دانشگاه های این کشور به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده است و در ادامه می توان گفت که جایگاه علمی دانشگاه های این کشور نیز به خوبی نشان می دهد که به چه علت این دانشگاه ها نتوانسته اند تاییدیه اعتبار از ایران دریافت کنند. در مقایسه با دانشگاه های داخلی ارائه کننده رشته قلب و عروق، دانشگاه های جمهوری آذربایجان بسیار ضعیف هستند و عملکرد بدتری را به نمایش گذاشته اند. در نتیجه می توان گفت که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی می تواند رزومه تحصیلی فرد را تضعیف کند. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که به چه علت نمی توان این کشور را به عنوان مقصد مناسب تحصیل در رشته قلب و عروق دانست.

  • فرایند تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور چیست؟
  • آیا آذربایجان مقصدی ارزان برای تحصیل در رشته قلب و عروق است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در آذربایجان در این کشور کار کرد؟
  • متوسط درآمد متخصصین قلب در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان

یکی از رشته های محبوب و پرطرفدار پزشکی برای تحصیل در جمهوری آذربایجان، رشته قلب و عروق یا Cardiology است. در واقع امکان تحصیل تخصصی برخی رشته های پزشکی در جمهوری آذربایجان از جمله رشته قلب و عروق فراهم است. در نمودار زیر می توان با برنامه های تخصص پزشکی در آذربایجان آشنا شد که معمولا بین 2 تا 5 سال طول می کشد:

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان

اما برای تحصیل در آذربایجان در این رشته تخصصی نیز متقاضیان بایستی علاوه بر تسلط کافی به زبان انگلیسی همچنین 6 سال دوره مدیکال یا پزشکی را هم طی کرده باشند و همچنین در آزمون تخصص پزشکی جمهوری آذربایجان نیز قبول شوند. در واقع اگر ما بخواهیم پروسه تحصیل در رشته قلب و عروق در آذربایجان را از 0 تا 100 بیان کنیم بایستی مراحل زیر را در نظر بگیریم:

پروسه تحصیل در رشته قلب و عروق در آذربایجان

با وجود اینکه تحصیل پزشکی در جمهوری آذربایجان آسان و ارزان است ولی نباید از این نکته مهم نیز غافل شویم که مدارک پزشکی صادره از دانشگاه های این کشور از اعتبار چندانی در ایران برخوردار نیست. چرا که امسال نیز هیچ کدامیک از دانشگاه های علوم پزشکی جمهوری آذربایجان در زمره دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران محسوب نمی شود.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های قلب و عروق آذربایجان

دانشگاه های جمهوری آذربایجان در برخی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی آزمون ورودی برگزار نمی کنند یا سطح آزمون ها در پایین ترین حد برگزار می شود. در چنین شرایطی می توان گفت که افراد علاقمند به تحصیل در این رشته از شانس بالایی برخوردار هستند تا بتوانند پذیرش نهایی خود را دریافت کنند. در جمهوری آذربایجان 2 دانشگاه دارای رتبه جهانی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته قلب و عروق را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند. دانشگاه پزشکی آذربایجان، با رتبه 2864 در جهان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در این رشته شناخته می شود و همین رتبه کافی است تا بتوان دریافت که این رشته تحصیلی در آذربایجان وضعیت مناسبی را در اختیار ندارد. دانشگاه دولتی باکو نیز دیگر داشگاه کشور آذربایجان برای تحصیل در رشته قلب و عروق است که رتبه ضعیف 3681 را در اختیار گرفته است.

چرا تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان

چرا تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان مناسب نیست؟

در کنار این که دانشگاه های آذربایجان از نظر علمی در سطح مناسبی قرار ندارند، باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در این کشور نیز به نسبت کیفیت آن کم نیست و دانشجویان به بودجه نسبتا زیادی برای پرداخت شهریه خود در این کشور نیاز خواهند داشت. به طور متوسط هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور در حدود 4500$ (دلار) در سال است و این همان مبلغی است که به راحتی با آن می توان در بهترین دانشگاه های قلب اتحادیه اروپا به ادامه تحصیل پرداخت. هزینه زندگی در جمهوری آذربایجان اما نسبتا مناسب است و در اختیار داشتن حداقل 600$ (دلار در ماه برای تامین مخارج زندگی در این کشور کافی است.

مهم ترین دلایلی که می توان به کمک آن تحصیل در آذربایجان در رشته قلب و عروق را از گزینه های خود حذف کرد عبارتند از:

معایب تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان

در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به برترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته قلب و عروق در آذربایجان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های قلب و عروق آذربایجان چگونه است؟ دانشگاه های جمهوری آذربایجان در برخی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی آزمون ورودی برگزار نمی کنند یا سطح آزمون ها در پایین ترین حد برگزار می شود. در چنین شرایطی می توان گفت که افراد علاقمند به تحصیل در این رشته از شانس بالایی برخوردار هستند تا بتوانند پذیرش نهایی خود را دریافت کنند. در جمهوری آذربایجان 2 دانشگاه دارای رتبه جهانی وجود دارد که امکان تحصیل در رشته قلب و عروق را برای دانشجویان خارجی فراهم می کنند. دانشگاه پزشکی آذربایجان، با رتبه 2864 در جهان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در این رشته شناخته می شود و همین رتبه کافی است تا بتوان دریافت که این رشته تحصیلی در آذربایجان وضعیت مناسبی را در اختیار ندارد. دانشگاه دولتی باکو نیز دیگر داشگاه کشور آذربایجان برای تحصیل در رشته قلب و عروق است که رتبه ضعیف 3681 را در اختیار گرفته است.
  • چرا تحصیل رشته قلب و عروق در آذربایجان مناسب نیست؟ در کنار این که دانشگاه های آذربایجان از نظر علمی در سطح مناسبی قرار ندارند، باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در این کشور نیز به نسبت کیفیت آن کم نیست و دانشجویان به بودجه نسبتا زیادی برای پرداخت شهریه خود در این کشور نیاز خواهند داشت. به طور متوسط هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور در حدود 4500$ (دلار) در سال است و این همان مبلغی است که به راحتی با آن می توان در بهترین دانشگاه های قلب اتحادیه اروپا به ادامه تحصیل پرداخت. هزینه زندگی در جمهوری آذربایجان اما نسبتا مناسب است و در اختیار داشتن حداقل 600$ (دلار در ماه برای تامین مخارج زندگی در این کشور کافی است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *