ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در آمریکا

رشته قلب و عروق در آمریکا

تردیدی وجود ندارد که آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. رشته قلب و عروق در آمریکا در بیش از 100 دانشگاه معتبر ارائه می شود و نگاهی به 10 دانشگاه برتر این رشته به خوبی مبین قدرت علمی این دانشگاه هاست. بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در آمریکا داشتند، در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با مشکل دریافت ویزای تحصیلی روبرو شدند اما امروزه شرایط برای مهاجرت به این کشور فراهم شده است و روند مهاجرت تحصیلی به این کشور از طرف ایرانی ها نیز سرعت بیشتری گرفته است.

افرادی که آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، به خوبی از کیفیت دانشگاه های این کشور باخبر هستند و می دانند که برای دریافت پذیرش از این دانشگاه ها نیاز به رزومه ای با سطح اول دارند. ریز نمرات تحصیلی و همچنین فعالیت های علمی دیگری که خارج از محیط مدرسه و دانشگاه انجام شده است در پذیرش دانشجویان در این رشته بسیار اثر گذار است. افرادی که در این دانشگاه ها تحصیل می کنند، معمولا شانس بالایی برای دریافت بورسیه خواهند داشت اما هیچ گونه ضمانتی برای آن ها در این رابطه وجود ندارد.

در راستای توجه به قدرتمندترین کشور جهان در رشته قلب و عروق، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در کشور آمریکا پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های جهان در رشته قلب و عروق کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در آمریکا به عنوان متخصص قلب و عروق در این کشور کار کرد؟
  • متوسط درآمد یک پزشک قلب و عروق در آمریکا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در آمریکا

متخصص رشته قلب و عروق یا Cardiologist در آمریکا یک پزشک آموزش دیده با مدرک DO یا MD است که در زمینه درمان بیماری های قلب و رگ های خونی متخصص است. برای اینکه دانشجویی بتواند در آمریکا به تخصص قلب و عروق برسد بایستی اولا دوره لیسانس خودش را در یکی از رشته های علوم یا Pre-med به اتمام برساند (4 سال). سپس در دانشکده پزشکی یا مدیکال اسکول حاضر شود (4 سال)، سپس دوره رزیدنسی (3 سال) را در رشته پزشکی داخلی یا اطفال ادامه داده و نهایتا دوره فلوشیپی (3 سال) خودش را در رشته قلب و عروق به اتمام برساند.

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در آمریکا

اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که برای اخذ پذیرش از آمریکا در رشته قلب و عروق چه مدارک و شرایطی لازم است؟ برای این منظور هر متقاضی بایستی از قبل دوره لیسانس خودش را در یکی از رشته های بیولوژی، شیمی یا پیش پزشکی به اتمام برساند. ضمنا در طول دوره تحصیلی اش نیز حتما و حتما دروس پیش نیاز مرتبط با سلامت و پزشکی پیشرفته را به شرح زیر پاس کند:

  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • پاتولوژی
  • فارماکولوژی

 سپس در آزمون پذیرش کالج های پزشکی آمریکا (MCAT) شرکت کند و نمره قبولی را کسب بکند. در ضمن داشتن مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL نیز برای اپلای از دانشگاه های پزشکی آمریکا در رشته قلب و عروق الزامی است.  

معرفی بهترین دانشگاه های رشته قلب و عروق در آمریکا

آمریکا یکی از قدرمندترین کشورهای جهان در زمینه آموزش و تحصیلات دانشگاهی است و افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، از رزومه های تحصیلی بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. دانشگاه های برتر جهان در رشته قلب و عروق همگی در آمریکا قرار دارند. در لیست زیر، فهرست بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان از رتبه اول تا ششم به ترتیب نشان داده شده است.

فهرست بهترین دانشگاه های آمریکا و جهان

رتبه هفتم جهان در این رشته در اختیار دانشگاه های آمریکایی قرار ندارد اما دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس به عنوان هشتمین دانشگاه برتر رشته قلب و عروق در جهان شناخته می شود. دانشگاه استنفورد نیز نهمین رتبه را به خود اختصاص داده است و در جایگاه دهم نیز نام دانشگاه کلمبیا دیده می شود. به همین دلیل است که تحصیل پزشکی در آمریکا از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و البته دانشجویان بسیار زیادی از سراسر جهان تلاش می کنند تا خود را به این کشور برسانند و تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

البته در کنار تمامی امتیازاتی که تحصیل در کشور آمریکا به ویژه در رشته های مختلف گروه پزشکی به همراه دارد، دانشجویان باید به شهریه های زیادی که باید به دانشگاه پرداخت کنند نیز توجه داشته باشند. این هزینه های به صورت سالیانه از دانشجویان دریافت می شود و در برخی از مواقع می توان به کمک بورسیه های تحصیلی آن را پوشش داد اما تضمینی در خصوص دریافت بورسیه برای دانشجویان وجود ندارد.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در آمریکا

آمریکا را می توان به عنوان یکی از گران ترین مقاصد تحصیلی جهان معرفی کرد و زمانی که صحبت از یکی از رشته های پزشکی در میان باشد، این هزینه ها ممکن است بیشتر از قبل به نظر آید. متوسط هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کشور آمریکا برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی حدود 36075$ (دلار) و برای دانشجویان در دانشگاه های خصوصی تا 61990$ (دلار) در سال است. در دانشگاه های تراز اول این کشور معمولا شهریه ها کم تر در نظر گرفته می شود و با توجه به سقف بودجه بسیار بالایی که در اختیار دانشجویان قراردارد، امکان دریافت بورسیه نیز بالاتر می رود. با این حال دانشجویان باید در نظر داشته باشند که امکان بورسیه نشدن آن ها نیز وجود دارد.

هزینه زندگی در آمریکا نیز برای بسیاری از دانشجویان خارجی سنگین است به طوری که بسیاری از دانشجویان در کشور آمریکا با چالش های شدیدی روبرو می شوند اما خوشبختانه فرصت کار به صورت نیمه وقت در این کشور این فرصت را به آن ها می دهد تا بتوانند به عنوان یک دانشجوی خارجی، بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. به طور متوسط به 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال نیاز خواهد بود تا یک دانشجو بتواند هزینه های زندگی خود در آمریکا را تامین کند.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در آمریکا

متوسط درآمد یک متخصص قلب و عروق در آمریکا

رویای کار در آمریکا اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد غیر ممکن به نظر برسد اما باید در نظر داشت که بسیاری از افراد به راحتی می توانند با تحصیل در این کشور، مقدمات اقامت کاری خود در این کشور را نیز فراهم کنند. با توجه به لیست بلند بالای مشاغل مورد نیاز در آمریکا، می توان به سادگی در این رابطه چنین گفت که تحصیل در آمریکا می تواند امتیازی فوق العاده برای رسیدن به شغل مورد نظر در این کشور باشد.

متخصصین قلب و عروق در آمریکا به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند و از مزایای آن بهره ببرند. یک متخصص قلب و عروق در این کشور به طور متوسط در ماه درآمدی در حدود 76830$ (دلار) را به دست می آورد که تفاوت چشمگیری با متوسط درآمد در این کشور دارد. شما نیز در صورتی که به دنبال مسیری برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته قلب و عروق در آمریکا

در خصوص رشته قلب و عروق در آمریکا به پرسش های متداول شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در آمریکا چگونه است؟ آمریکا را می توان به عنوان یکی از گران ترین مقاصد تحصیلی جهان معرفی کرد و زمانی که صحبت از یکی از رشته های پزشکی در میان باشد، این هزینه ها ممکن است بیشتر از قبل به نظر آید. متوسط هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کشور آمریکا برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی حدود 36075$ (دلار) و برای دانشجویان در دانشگاه های خصوصی تا 61990$ (دلار) در سال است. در دانشگاه های تراز اول این کشور معمولا شهریه ها کم تر در نظر گرفته می شود و با توجه به سقف بودجه بسیار بالایی که در اختیار دانشجویان قراردارد، امکان دریافت بورسیه نیز بالاتر می رود. با این حال دانشجویان باید در نظر داشته باشند که امکان بورسیه نشدن آن ها نیز وجود دارد.
  • متوسط درآمد یک متخصص قلب و عروق در آمریکا چه قدر است؟ متخصصین قلب و عروق در آمریکا به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند و از مزایای آن بهره ببرند. یک متخصص قلب و عروق در این کشور به طور متوسط در ماه درآمدی در حدود 76830$ (دلار) را به دست می آورد که تفاوت چشمگیری با متوسط درآمد در این کشور دارد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *