ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در ایسلند

رشته قلب و عروق در ایسلند

ریکیاویک که اغلب به عنوان یکی از تمیزترین و امن ترین شهرهای جهان در نظر گرفته می شود، مکان مناسبی برای تحصیل در رشته قلب و عروق در ایسلند است. ریکیاویک پایتخت و بزرگ ترین شهر ایسلند می باشد و در جنوب غربی آن در ساحل جنوبی خلیج فاکسافلوی واقع شده است. این شهر در سال 1785 به عنوان یک شهر تجاری رسمی تأسیس شد و در دهه های بعد به طور پیوسته رشد کرد، زیرا به یک مرکز منطقه ای و بعدا ملی تجارت، جمعیت و فعالیت های دولتی تبدیل شد. اریکیاویک یکی از سرسبزترین و امن ترین شهرهای جهان است. این شهر مرکز فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و دولتی ایسلند و یک مقصد گردشگری محبوب می باشد.

خبر خوب برای علاقه مندان به تحصیل در ایسلند این که در این کشور دانشجویان بین المللی مجاز هستند کار کنند. البته آن ها فقط مجاز به کار به میزان 15 ساعت در هفته هستند، مگر در مواردی خاص. استانداردهای آموزشی در این کشور بالاست و با این که زبان مردم آن ایسلندی است اما دانشجویان نباید نگران باشند زیرا ایسلندی ها می توانند به طور روان انگلیسی صحبت کنند به این دلیل که انگلیسی در این کشور به عنوان زبان دوم تدریس می شود. علاوه بر این، اکثر ایسلندی ها به چندین زبان دیگر از جمله دانمارکی، آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی صحبت می کنند و از معاشرت با دانشجویان برای تمرین مهارت های زبانی خود استقبال می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته قلب و عروق در ایسلند می پردازند.

چرا تحصیل در رشته قلب و عروق در ایسلند

ایسلند از بیش از پنجاه کشور در سراسر جهان دانشجو دارد به طوری که از هر پانزده دانشجوی شاغل در ایسلند، یک نفر دانشجوی بین المللی است. همچنین در این کشور بیش از دو هزار برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود. بسیاری از ساکنان ایسلند نیز از قومیت‌ها و پیشینه ‌های مختلف هستند، که این امر این کشور را به یک جامعه بین ‌المللی کاملا مختلط تبدیل می‌کند. استانداردهای آموزشی در ایسلند در میان برخی از بهترین ها در قاره اروپا قرار دارد. هزینه ها نیز بسیار مقرون به صرفه است و باعث می شود آموزش خوب نه تنها در دسترس باشد بلکه قابل دسترسی نیز باشد. تحصیل در ایسلند بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر در این سطح است، زیرا دانشگاه های دولتی آن کاملا رایگان هستند. دانشجویان بین المللی نیز می توانند به صورت رایگان در برخی از دانشگاه های دولتی ایسلند تحصیل کنند.

ایسلند کشوری امن برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

وضعیت امنیت در ایسلند

ذات غیر تبعیضی و پذیرای مردم ایسلند در نحوه آموزش آن ها به دیگران منعکس می شود. این را می توان در نحوه تدریس، برقراری ارتباط، تعامل و حتی در نحوه همکاری دانشجویان مشاهده کرد. ایسلند محیطی ترکیبی است که برای همه آزاد و دوستانه است و دانشجویان خارجی اغلب اوقات مشکلی برای آشنایی با بومیان جوامع خود ندارند. ایسلند دارای برخی از بهترین موسسات آموزشی نه تنها در اروپا بلکه در جهان است. موسسات آموزش عالی ایسلند از درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی و مناظر طبیعی زیبا از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در ایسلند هستند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته قلب و عروق در ایسلند

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ و لیختن اشتاین برای تحصیل در ایسلند باید ویزای دانشجویی این کشور را اخذ کنند. در زیر مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا را معرفی می کنیم. باید توجه داشت که مدارکی که زبان آن ها نوردیک یا انگلیسی نمی باشد باید به صورت ترجمه رسمی ارائه گردند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل در رشته قلب و عروق در ایسلند

زمانی که دانشجویان وارد ایسلند شدند باید مجوز اقامت اخذ کنند. این مجوز دو مزیت بزرگ برای دانشجویان دارد. اول این که با این مجوز دانشجویان می توانند تا حداکثر پانزده ساعت در هفته در این کشور کار کنند. دوم این که دانشجویان می توانند به عنوان گردشگر در کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس سفر کنند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته قلب و عروق در ایسلند

خوشبختانه همه دانشگاه های دولتی ایسلند تحصیل رایگان را تنها با 750$ (دلار آمریکا) در سال برای هزینه ثبت نام ارائه می کنند. در بین دانشگاه های این کشور، تنها 3 دانشگاه خصوصی هستند که برای هر واحد درسی تا 150$ (دلار) هزینه دارند. در مورد هزینه زندگی در ایسلند نیز بررسی ها نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک فرد در این کشور بدون در نظر گرفتن اجاره بها 1182.35$ (دلار آمریکا) می باشد. مقایسه ایسلند و ایران از نظر هزینه زندگی نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور اروپایی به طور متوسط 149.09% بیش تر از ایران است. همچنین، در صورتی که دانشجو بخواهد در این کشور آپارتمان اجاره کند با ارقام زیر روبرو خواهد شد:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1384.62$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1175.06$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 2034.50$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 1798.33$ (دلار آمریکا)

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته قلب و عروق در ایسلند

مقایسه ایسلند و ایران از نظر اجاره بها نشان می دهد اجاره بها در ایسلند به طور متوسط 145.86% بیش تر از ایران است. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهرستوران
11.2%3.1%5.6%32.1%4.1%28.1%15.8%

مطابق جدول فوق، در توزیع هزینه های زندگی در ایسلند، خرید از بازار با 32.1% بالاتر از اجاره ماهانه با 28.1% قرار دارد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در ایسلند هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای ایسلند برای تحصیل از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *