ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در بلغارستان

رشته قلب و عروق در بلغارستان

رشته قلب و عروق در بلغارستان نسبت به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا کم هزینه تر است. تحصیل در این کشور در مدارس دولتی رایگان است، اگرچه دانش آموزان هزینه تحصیلات عالی، دانشگاه ها و کالج ها را پرداخت خواهند کرد. تحصیل در بلغارستان برای بلغارها به صورت رایگان آسان است. دانش‌آموزان می‌توانند از میان طیف وسیعی از دوره‌هایی که مدارس ارائه می‌دهند، انتخاب کنند. دانشگاه های بلغارستان رایگان نیستند اما جایگاه علمی خوبی دارند؛ رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، برترین مؤسسات جهان را در نظر می‌گیرد و به عملکرد آن‌ها در تمام اهداف اصلی آن‌ها نگاه می‌کند: تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی. بلغارستان در سال 2022 برای رشته پزشکی دارای 3 دانشگاه در رتبه بندی کلی دانشگاه های جهانی Times Higher Education است.

بلغارستان خانه مدارس خوبی مانند دانشگاه صوفیه، دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی و دانشگاه بلغارستان جدید است که همگی در پایتخت هستند. بلغارستان یک مکان عالی برای دانشجویان بین المللی است؛ از فرصت های آموزشی گرفته تا طبیعت آن، بلغارستان چیزی برای ارائه به شما دارد. به عنوان یک دانشجوی خارجی در بلغارستان، شما واجد شرایط کار پاره وقت در کنار تحصیل هستید.

با این حال، دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار و کسب درآمد در بلغارستان نیاز به مجوز کار دارند؛ دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت اما حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. در حین تحصیل در بلغارستان، شما این فرصت را دارید که سایر معاینات مجوز پزشکی مانند PLAB، USMLE، MCI Test، ERPM و MOH/DOH/HAAD را انجام دهید. برای پذیرش نیازی به آیلتس یا تافل نیست و در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در بلغارستان چقدر است؟
  • درآمد رشته قلب و عروق در بلغارستان چقدر است؟

درآمد رشته قلب و عروق در بلغارستان

کار در بلغارستان مستلزم تسلط به زبان بلغاری و انگلیسی به طور همزمان می باشد؛ چه کار تمام وقت چه کار دانشجویی در بلغارستان. خصوصا برخی مشاغل از جمله پزشکان و جراحان بدون تسلط به زبان بلغاری برای کار در بیمارستان های این کشور دچار مشکل می شوند. سطح درآمد رشته قلب و عروق در بلغارستان به شرح ذیل می باشد:

سطح درآمد رشته قلب و عروق در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان طرفداران خاص خود را دارد و یکی از دلایل آن هزینه های مناسب تر این کشور نسبت به آمریکا و استرالیا می باشد. دانشجویانی که به عنوان دانشجویان بین المللی در اینجا ثبت نام می کنند متوجه خواهند شد که دانشگاه ها و کالج های بلغارستان شرایط خود را برای ثبت نام از جمله هزینه ها، جریمه ها و هزینه های تحصیلی تعیین می کنند. اکثر مدارس اینجا از دانش‌آموزان می‌خواهند که آزمون‌های تخصصی را برای واجد شرایط بودن برای ورود بگذرانند، اگرچه ممکن است بر اساس کشور مبدا فرد از این آزمون صرف‌نظر شود. از نظر هزینه های تحصیلی در 2022، این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی بیشتر از افراد محلی است.

دانشگاه‌ های اینجا هم به‌عنوان مدارس دولتی و هم به‌عنوان مدارس خصوصی در دسترس هستند، مدارس خصوصی با فرصت‌های آموزشی کمی بالاتر و هزینه‌های بالاتر در نظر گرفته می‌شوند. هزینه های شهریه بسیار زیاد است، اما این احتمال وجود دارد که یک دانشجو برای رشته قلب و عروق در بلغارستان حدود 4000€ تا 6000€ (یورو) برای یک ترم تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بپردازد. البته دانشگاه های خصوصی بلغارستان در تمامی رشته ها از جمله پزشکی، ممکن است دو برابر این مبلغ را دریافت کنند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در بلغارستان

بلغارستان دانشگاه های نسبتا خوبی دارد؛ هرچند در قیاس با کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، کانادا، هلند و غیره، سطح علمی دانشگاه های بلغارستان به مراتب پایین تر است. با این حال برای تحصیل رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب وعروق، می توان دانشگاه های ذیل را به عنوان بهترین گزینه های این کشور معرفی نمود:

  • Medical University of Plovdiv
  • Sofia Medical University
  • Varna Medical University
  • Pleven Medical University
  • Trakia Medical University

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در بلغارستان

اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان برای دانشجویان قلب و عروق

به عنوان یک دانشجو، افراد برای زندگی در این کشور باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. با این حال، تا زمانی که دانش آموز در یکی از مدارس شناخته شده اینجا ثبت نام نکرده باشد، نمی توان این کار را انجام داد. دانش آموز همچنین باید از حمایت مالی برخوردار باشد که هزینه تحصیل او را به طور کامل و همچنین تمام هزینه های زندگی در کشور را بپردازد. اثبات این امر اغلب مورد نیاز است؛ همچنین دانش آموز برای ثبت نام در این مدارس باید در سلامت کامل باشد. هزینه هایی نیز برای دریافت ویزا وجود دارد. برای دریافت ویزا، دانشجویان می توانند از طریق سفارت یا کنسولگری محلی اقدام کنند.

علاوه بر این، امکان درخواست نامه پشتیبانی از وزارت آموزش بلغارستان برای شرایط ورودی وجود دارد و دانشجو همچنین می تواند مستقیماً به مؤسسه مهاجرتی کشور درخواست دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته قلب وعروق در بلغارستان توضیحاتی ارائه گردید. اگرچه بلغارستان دوره های متعددی را پشت سر گذاشت که در آن اقتصاد و زیرساخت های کلی آن آسیب دیده است، جایی که آموزش جزء اصلی زندگی نبود، امروز 42 موسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد و بیش از 215000 دانشجو در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *