ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در بلژیک

رشته قلب و عروق در بلژیک

رشته قلب و عروق در بلژیک با توجه به این که کاریابی در این کشور دشوار نیست و دانشگاه های خوبی هم دارد، پرطرفدار است. بسیاری از کشورها ادعا می کنند که “قلب اروپا” هستند، اما بلژیک ممکن است نزدیک ترین به حقیقت باشد: این کشور کوچک و جهان وطن نقش مهمی در شکل دادن به اروپای امروزی ایفا کرد و پایتخت آن، بروکسل، مقر اروپاست. دولت اتحادیه با بسیاری از گزینه های تحصیلی در دسترس، بلژیک همچنین یک مقصد هیجان انگیز برای دانشجویان بین المللی در سال 2022 است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته قلب و عروق در بلژیک در سال 2022 به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک چقدر است؟
  • درآمد جراحان و متخصصین قلب و عروق در بلژیک چه میزان می باشد.
  • بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته پزشکی عمومی و سپس تخصص قلب و عروق کدام اند؟
  • زبان تحصیل در بلژیک چیست؟ آیا با زبان انگلیسی می توان در این کشور مشغول به کار شد؟

درآمد رشته قلب و عروق در بلژیک

کار در بلژیک فراوان است، خصوصا برای کسانی که به زبان های فرانسوی یا هلندی مسلط باشند و از دانشگاه خوبی فارغ التحصیل شوند. رشته قلب و عروق نیز جزو رشته هایی است که نه تنها موقعیت های کاری زیادی در بلژیک دارد، بلکه جزو پردرآمدترین ها نیز می باشد. البته میزان دقیق درآمد این دسته از افراد به عوامل مختلفی از جمله بیمارستانی که در آن مشغول به کار هستند، حوزه دقیق کاری، سابقه کار و مهارت آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال جراحان قلب و عروق بالاترین سطح درآمد در بلژیک را به خود اختصاص داده اند. در سال 2022 حدود درآمد ماهانه رشته مزبور در بلژیک را می توان به شرح نمودار ذیل دانست:

درآمد رشته قلب و عروق در بلژیک

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک

یک دانشجوی بین‌المللی که پزشکی را از مؤسسات دولتی انتخاب می‌کند باید مبلغی بین 1500€ تا 3600€ )یورو( در سال بپردازد. اگر می خواهید از یک موسسه خصوصی تحصیل کنید، انتظار می رود بیش از 4000€ )یورو( در سال بپردازید و اگر می خواهید در بلژیک به زبان انگلیسی تحصیل کنید، تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. دانشگاه KU Leuven بزرگترین دانشگاه بلژیک در 2022 و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا است که تقریباً 600 سال پیش تأسیس شده است.

این دانشگاه شهرت خیره کننده ای برای تحقیقات دارد و اغلب در 50 دانشگاه برتر در سراسر جهان رتبه بندی می شود و امکان تحصیل پزشکی و تخصص قلب و عروق هم در این دانشگاه وجود دارد. ضمنا اضافه شود که دانشجویان در بلژیک علاوه بر شهریه ای که باید به دانشگاه مورد نظرشان بپردازند، لازم است هزینه زندگی در این کشور را نیز پرداخت کنند. در 2022 برای تحصیل در بلژیک ماهانه هزینه ای حدود 1000€ (یورو) بابت هزینه زندگی باید در نظر گرفت.

بهترین دانشگاه های رشته قلب و عروق در بلژیک

از جمله بهترین دانشگاه های بلژیک به منظور تحصیل پزشکی و تخصص هایی مثل مغز و اعصاب، قلب وعروق و غیره می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Catholic University of Leuven
  • Ghent University. Louvain
  • Université Libre de Bruxelles
  • University of Antwerp
  • University of Liège
  • Free University of Brussels
  • Institute of Tropical Medicine
  • University Catholique of

بهترین دانشگاه های رشته قلب و عروق در بلژیک

اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر که با قبولی در آزمون ورودی همراه است، نوبت به ویزای تحصیلی بلژیک می رسد. برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور مدارکی باید تهیه و تقدیم گردد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی که تکمیل و امضا شده باشد
  • پاسپورت معتبر که حداقل 12 ماه پس از ورود به خاک بلژیک معتبر باشد
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی سلامت پزشکی

زبان تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک

بلژیک به عنوان یک کل به اندازه بسیاری از کشورهای دیگر از هویت ملی مشترک برخوردار نیست؛ زیرا به دو منطقه مجزا، فلاندر و والونیا تقسیم شده است. فلاندری ها ساکنان فلاندر هستند و به زبان هلندی صحبت می کنند، از سوی دیگر، والونیا عمدتا فرانسوی زبان است. به همین دلیل، در سال 2022 هیچ تلویزیون ملی یا روزنامه ای وجود ندارد که برای همه پاسخگو باشد و هر منطقه تقریباً خودش را حفظ می کند. متوجه خواهید شد که هر دانشگاهی را که انتخاب کنید، فلاندری یا والونی خواهد بود و اگرچه دوره های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می شود، زبان اصلی دیگر همیشه هلندی یا فرانسوی خواهد بود ( به ندرت هر دو).

این بدان معنا نیست که هیچ خصومتی بین دو طرف وجود داشته باشد، بیشتر به این معنی است که وقتی زبان ها بسیار متفاوت هستند و مناطق بسیار متمایز هستند، ادغام کمتری وجود دارد. بروکسل از این جهت که بین این دو قرار دارد، با ترکیبی از زبان هلندی و فرانسوی و همچنین انگلیسی و تعداد زیادی زبان دیگر متفاوت است، زیرا مرکز دولتی اتحادیه اروپا است. با این حال کار در بلژیک خصوصا برای پزشکان و جراحان بدون تسلط به حداقل یکی از زبان های فرانسوی یا هلندی، در کنار زبان انگلیسی، بسیار دشوار می باشد. علاقمندان به تحصیل رشته قلب و عروق در بلژیک می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *