ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در تایلند

رشته قلب و عروق در تایلند

رشته قلب و عروق در تایلند منجر به اخذ اقامت پس از تحصیل نمی شود، با این حال به دلایلی ممکن است طرفدارانی داشته باشد. مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، آموزش در تایلند بسیار ارزشمند و بسیار مهم است و دانش آموزان تایلندی امتحانات سختی را می گذرانند و برای ورود به بهترین مدارس، رقابت سنگینی را پشت سر می گذارند. در سال 2022 برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به یادگیری زبان تایلندی هستند، تایلند واقعاً تنها جایی است که باید بروند. برای تحصیل در تایلند، تمامی افراد خارجی باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند اما لطفا توجه داشته باشید: داشتن ویزای دانشجویی مستلزم پذیرش برای حداقل 3 ترم در تایلند است. با این حال، گذراندن 4 ترم توصیه می شود تا مدرک معتبری پس از تحصیل خود در تایلند داشته باشید.

تایلند به ارائه آموزش اولیه رایگان برای ساکنانش مشهور است و از نرخ باسوادی خیره کننده 96.7% برخوردار است. به هر حال، هزینه زندگی پایینی دارد به علاوه دانشگاه هایی که تحصیلات خوب را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند. بسته به نوع حمایت پولی، ممکن است کل هزینه تحصیلی بالقوه شما یا درصد مشخصی از هزینه را پوشش دهد. در سال جاری دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های تایلند یکی از بهترین راه ها برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در تایلند است. اگر به صورت قانونی در تایلند کار می کنید، مجوز کار و ویزای غیر مهاجرتی B خواهید داشت و با آن می توانید هر آنچه را که می خواهید مطالعه کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تایلند چقدر است؟
  • درآمد رشته قلب و عروق در تایلند چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه های تایلند کدامند؟

درآمد رشته قلب و عروق در تایلند

اولین نکته ای که قبل از شروع به تحصیل در تایلند باید مدنظر داشت، این است که آیا نسبت به هزینه های زندگی این کشور، مردم تایلند قدرت خرید خوب و درآمد بالایی دارند یا خیر. لازم به ذکر است تایلند نسبت به کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، فرانسه و غیره، هزینه زندگی کم تری دارد. در مقابل کار در تایلند نیز به سطح درآمد پایین تری نسبت به کشورهای گفته شده منجر می شود. البته تخصص قلب و عروق در تایلند جزو مواردی است که بالاترین سطح درآمد در این کشور را به خود اختصاصص می دهد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته قلب و عروق در تایلند در سال 2022 بیان شده است:

حدود درآمد رشته قلب و عروق در تایلند

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تایلند

تحصیل در تایلند بین ایرانی ها خیلی پرطرفدار نیست چون امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و اخذ اقامت بلند مدت تایلند وجود ندارد. در سال 2022 هزینه فرصت شش سال تحصیل برای دانشجویی که در دانشکده پزشکی شرکت می کند 544956THB (بات) بود که کل هزینه هر فارغ التحصیل را به 2719047THB (بات) افزایش داد. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در تایلند را نیز باید مورد نظر قرار داد که البته همان طور که قبلا گفته شد، نسبت به کشورهایی مثل آمریکا و دانمارک پایین تر است. هزینه زندگی در تایلند در سال جاری به شرح لیست ذیل است:

  • در تایلند هزینه تخمینی خانواده 4 نفره ماهانه 1930$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است.
  • در تایلند هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 535$ (دلارآمریکا) تخمین زده می شود.

به این رقم باید اجاره بهای مسکن در تایلند را نیز افزود، هرچند با داشتن خوابگاه می توان قدری از این هزینه ها کاست. در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه در تایلند نیز بیان شده است:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در تایلند (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 220$ تا 365$
آپارتمان 3 خوابهاز 585$ تا 1075$

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در تایلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در تایلند

تحصیل در تایلند باعث نمی شود فرد رزومه خیلی قوی تری داشته باشد. چون دانشگاه هایی که در این کشور قرار دارند جایگاه بین المللی خیلی خوبی ندارند اما کسی که بخواهد در تایلند طبابت کند، باید علاوه بر تسلط به زبان تایلندی، در یکی از دانشگاه هایی تحصیل کرده باشد که رتبه ملی خیلی خوبی داشته باشد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است بهترین دانشگاه های تایلند بیان شده است:

بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل رشته پزشکی و تخصص های مختلفرتبه ملی در سال 2022شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
Mahidol University1Nakhon Pathom
Chulalongkorn University2Bangkok
Chiang Mai University3Chiang Mai
Kasetsart University4Bangkok
Prince of Songkla University5Hat Yai

ویزای تحصیلی تایلند برای دانشجویان رشته قلب و عروق

برای تحصیل در تایلند پس از قبولی در آزمون و اخذ پذیرش از دانشگاه، نوبت به ویزای تحصیلی تایلند می رسد. مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور بدین شرح می باشد: برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی تایلند، باید در یک موسسه آموزشی تایلند ثبت نام کنید، حداقل سه دوره را بگذرانید (گاهی اوقات شرط چهار دوره است، بنابراین باید با مدرسه خود مشورت کنید) و حداقل 15 ساعت کلاس در هفته داشته باشید. علاقمندان به تحصیل رشته قلب و عروق در تایلند، کانادا، ترکیه، مجارستان و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *