ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در ترکیه

رشته قلب و عروق در ترکیه

ترکیه در طول سال های اخیر به یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل ایرانیان تبدیل شده است و افت قیمت ارز در این کشور نیز می تواند به سهولت بیشتر زندگی دانشجویی در این کشور کمک کند. تحصیل در رشته قلب و عروق در ترکیه به عنوان یکی از رشته های کلیدی حوزه پزشکی می تواند امتیازات بسیاری را برای علاقمندان به همراه داشته باشد. در ترکیه چندین دانشگاه بسیار معتبر در رشته قلب و عروق وجود دارد که می توانند به فرد کمک کنند تا در ادامه فعالیت حرفه ای خود در این رشته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند.

در طول سال های اخیر، روند مهاجرت دانشجویان ایرانی به ترکیه به گونه ای بوده است که به راحتی می توان در هر کلاس درس دانشگاهی در ترکیه دانشجویان ایرانی را یافت. برای تحصیل در ترکیه مزایای بسیار زیادی وجود دارد که هر یک از آن ها در جایگاه خود می توانند حائز اهمیت باشند. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه در سال های اخیر و افزایش تعداد دانشگاه های مورد تایید این کشور در وزارت بهداشت ایران سبب شده است تا توجهات بسیار بیشتری به سمت این کشور به عنوان مقصد تحصیلی جذب شود.

به دلیل همین اهمیت بسیار بالا است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا اطلاعات دقیقی در رابطه با تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه ارائه دهند:

  • پیش نیازهای پذیرش رشته قلب و عروق در ترکیه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه چقدر است؟
  • یک متخصص قلب و عروق در ترکیه چه درآمدی کسب می کند؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه

ترکیه در سال های اخیر یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی بوده است ولی باید به این نکته توجه داشت، افرادی که به دنبال تحصیل ارزان قیمت در این کشور هستند، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند تا بتوانند به دانشگاه های دولتی این کشور راه پیدا کنند. در چنین شرایطی است که می توان گفت آمادگی قبلی برای تحصیل در ترکیه الزامی است و افراد می توانند پیش از مهاجرت به ترکیه در دوره های YOS شرکت کنند و آماده شرکت در آزمون شوند. برای تحصیل در رشته قلب و عروق در ترکیه دانشجویان باید مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشند و برای پذیرش در این دوره تخصصی، در آزمون های ورودی دانشگاه شرکت کنند. دانشگاه های بسیار زیادی در ترکیه وجود دارد که به دانشجویان فرصت تحصیل در این رشته از گروه پزشکی را ارائه می کند.

بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل در راین رشته، دانشگاه حاجت تپه است که در شهر آنکارا قرار دارد.

این دانشگاه توانسته رتبه 198 جهان را به دست آورد. دانشگاه استانبول با رتبه 241 جهانی، یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول ترکیه برای تحصیل در رشته قلب و عروق به حساب می آید.سایر دانشگاه های ترکیه دارای رتبه های سطح متوسط هستند و به همین دلیل نمی توان به افرادی که رزومه تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند، توصیه کرد تا این دانشگاه ها را برای تحصیل پزشکی در ترکیه انتخاب کنند.

در ادامه برخی از مهم ترین دانشگاه های رتبه متوسط ترکیه برای تحصیل در رشته قلب و عروق معرفی شده اند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های رتبه متوسط ترکیه برای تحصیل در رشته قلب و عروق

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه

نکته ای بسیار حائز اهمیت در رابطه با تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه آن است که هزینه تحصیل به شدت به عوامل مختلفی که در هنگام پذیرش در پیش روی افراد اتفاق می افتد بستگی دارد. افرادی که در دانشگاه های دولتی ترکیه در این رشته تحصیل کنند، هزینه ای کمتر از 4000$ (دلار) در سال را پرداخت می کنند و دانشجویانی که زبان ترکی در دانشگاه های دولتی را انتخاب می کنند، معمولا کمتر از 2500$ (دلار) را به عنوان شهریه خود پرداخت می کنند و این در شرایطی است که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه بیش از 25000$ (دلار) در سال است.

هزینه زندگی در ترکیه نیز عامل دیگری است که باید مورد توجه دانشجویان خارجی باشد. یک دانشجوی خارجی در کشور ترکیه از سال دوم تحصیل خود می تواند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شود و این می تواند به او کمک کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را به طور کامل پوشش دهد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هزینه های زندگی در ترکیه معمولا مقرون به صرفه است و با 400$ (دلار) در ماه، می توان هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را پرداخت کرد و این خود یکی دیگر از امتیازاتی است که تحصیل در ترکیه می تواند به همراه داشته باشد.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه

شرایط کار متخصصین قلب و عروق در ترکیه

نرخ بیکاری در کشور ترکیه رو به افزایش است و شرایط اقتصادی این کشور رو به افول است و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. با این حال شرایط کار در ترکیه برای بسیاری از افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، مناسب به نظر می رسد. متخصصین قلب و عروق در ترکیه نیز می توانند فرصت های مناسب کاری را در این کشور در اختیار داشته باشند و از این طریق به درآمد بالایی نیز دسترسی داشته باشند.

یک متخصصقلب و عروق در ترکیه به طور متوسط 30900TRY (لیر) درآمد به دست آورد و این مبلغی است که با استانداردهای زندگی در این کشور فاصله بسیار زیادی دارد و می تواند به آن ها کمک کند تا هزینه های زندگی مجلل خود در بهترین شهرهای ترکیه را نیز فراهم آورند.

به طور کلی کیفیت تحصیل در دانشگاه های ترکیه تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارد و این مسئله ای است که به سادگی نباید فراموش شود. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که انتخاب آن ها می تواند تاثیر زیادی در آینده آن ها داشته باشد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرت به خارج از کشور هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات مکرر در خصوص رشته قلب و عروق در ترکیه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته قلب و عروق در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش رشته قلب و عروق در دانشگاه های ترکیه چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، شرایط پذیرش رشته قلب و عروق در ترکیه بسیار ساده و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • طول دوره تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته قلب و عروق در ترکیه نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته جهان 4 تا 5 سال تحصیلی برای دریافت تخصص در این رشته تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *