ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در قبرس

رشته قلب و عروق در قبرس

تحصیل در رشته قلب و عروق در قبرس می تواند مقدمه ای برای رسیدن به کار در بهترین کشورهای اروپایی باشد و البته چالش های فراوانی به همراه دارد. دانشگاه های قبرس در ایران مورد تایید نیستند و این مسئله می تواند یک چالش بزرگ برای افرادی باشد که قصد بازگشت به ایران پس از تحصیل را دارند. با این حال دانشگاه های این کشور در سطح بین الملل از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل می توان آن ها را در دسته دانشگاه های با کیفیت مناسب قرار داد اگرچه از نظر رتبه بندی های جهانی برخی از دانشگاه های ایرانی جایگاه بسیار بهتری را در این رشته در اختیار دارند.

در طول سال های اخیر، دانشگاه های قبرس به شدت مورد توجه ایرانی ها بوده است و یکی از عمده ترین دلایل این مسئله، هزینه های نسبتا مقرون به صرفه ای است که به همراه دارد. هزینه های نسبتا کم و امکان مهاجرت پس از تحصیل به کشورهای تراز اول جهان عمده ترین دلایلی هستند که در دید جهانیان، قبرس را به مقصدی مناسب برای تحصیل تبدیل کرده است. در شرایط کلی باید گفت که قبرس اگرچه یکی از گزینه های تحصیل در خارج از کشور است اما باید در رابطه با آن تحقیقات گسترده ای صورت گیرد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته قلب و عروق در قبرس می پردازند.

  • آیا دانشگاه های قبرس در سطح بین المللی جایگاه مناسبی در رشته قلب و عروق دارند؟
  • هزینه تحصیل در رشته قلب و عروق در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک تحصیلی در قبرس، در این کشور کار کرد؟
  • متوسط درآمد یک متخصص قلب در قبرس چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در قبرس

قبرس یکی از کشورهای اروپای شرقی و در همسایگی ترکیه است و به همین دلیل از جمله کشورهایی است که ایرانی ها تمایل زیادی برای مهاجرت به آن دارند. امروزه تحصیل در این کشور، اصلی ترین دلیلی است که بسیاری از افراد از طریق آن به قبرس مهاجرت می کنند و در صدد دریافت اقامت آن نیز بر می آیند. باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در قبرس می تواند رزومه فرد در اروپا را معتبرتر سازد و شرایط مهاجرت بعدی به منطقه شنگن را آسان تر کند.

دانشگاه شرق نزدیک، به عنوان بهترین دانشگاه قبرس در رشته قلب و عروق شناخته می شود و توانسته رتبه 320 در اروپا و همچنین 968 در جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد. دومین دانشگاه این کشور در رشته قلب و عروق نیز دانشگاه قبرس است که یکی از دانشگاه های کوچک این کشور به حساب می آید. این دانشگاه نیز در رتبه بندی های جهانی، در جایگاه 1032 قرار گرفته است و شرایط نسبتا مناسبی برای افرادی دارد که از نظر علمی، رزومه خوبی در اختیار ندارند.

برخی از مهم ترین دلایل برای انتخاب قبرس به عنوان مقصد تحصیلی عبارتند از:

برخی از مهم ترین دلایل برای انتخاب قبرس به عنوان مقصد تحصیلی

بودجه مورد نیاز تحصیل رشته قلب و عروق در قبرس

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تحصیل در این کشور هزینه های بسیار کمی را نسبت به کشورهای اروپایی به همراه دارد. در برخی از رشته های گروه علوم انسانی و علوم پایه شاید شرایط به همین صورت باشد اما باید در نظر داشت که تحصیل پزشکی در قبرس هزینه های زیادی را به دانشجویان تحمیل می کند.

دانشجویان برای تحصیل در رشته تخصصی قلب و عروق در این کشور باید سالیانه مبلغی در حدود 10500€ تا 12500€ (یورو) را به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند و امکان دریافت بورسیه تحصیل در این کشور نیز به شدت محدود است. از طرف دیگر باید گفت که هزینه های زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و دانشجویان با در اختیار داشتن 400€ (یورو) در ماه نیز می توانند کیفیت مناسبی برای زندگی خود رقم بزنند. امکان کار نیمه وقت در قبرس، فرایند تامین هزینه های زندگی در این کشور را ساده تر از قبل می کند.

بودجه مورد نیاز تحصیل رشته قلب و عروق در قبرس

فرایند کار در قبرس پس از تحصیل بعنوان پزشک قلب

پس از آن که دانشجوی خارجی دوره آموزشی خود در رشته قلب و عروق را به پایان برساند، می تواند در بیمارستان های این کشور به کار مشغول شود. این امتیاز بزرگی است که در نهایت منجر به دریافت اقامت این کشور نیز خواهد شد. البته باید در نظر گرفت که متخصصین قلب در کشور قبرس از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و این مسئله می تواند یک زندگی بسیار با کیفیت را برای آن ها به ارمغان آورد. داده های آماری نشان می دهد که یک متخصص قلب و عروق در این کشور به طور متوسط 8240€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و این مبلغی بسیار بیشتر از متوسط درآمد در این کشور است.

اگرچه شرایط اقتصادی در کشور قبرس برای متخصصان قلب و عروق بسیار مناسب است اما باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور نیاز به بودجه بیشتری خواهند داشت و در نتیجه با شرایط ضعیف تری به زندگی خواهند پرداخت. در صورتی که به دنبال بهترین راه های مهاجرتی به کشور قبرس و سایر کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *