ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در مالزی

رشته قلب و عروق در مالزی

آسیای شرقی و فرهنگ خاص آن در دو دهه اخیر نظر بسیاری را به خود جلب کرده و تحصیل در رشته قلب و عروق در مالزی راهی برای رسیدن به این منطقه است. در طول دهه گذشته، مالزی یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی ایرانی ها برای تحصیل بود ولی امروزه شرایط کمی متفاوت شده است. دانشجویان ایرانی با توجه با نوسانات قیمت ارز، دیگر تمایلی به تحصیل در مالزی نشان نمی دهند ولی باید در نظر داشت که این کشور همچنان می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل برخی از افراد باشد.

تعداد دانشگاه های اندکی از مالزی توانسته اند در رشته قلب و عروق جایگاه مناسبی در رتبه بندی های جهانی به دست آورند و این مسئله می تواند تردیدهایی را برای افرادی که رزومه تحصیلی قوی در اختیار دارند ایجاد کند اما رزومه های سطح متوسط در مالزی شرایطی مناسب برای تحصیل در اکثر رشته ها خواهند داشت. رشته قلب و عروق یکی از رشته های حساس در علم پزشکی است و دانشجویان باید توجه داشته باشند که کیفیت آموزش آن ها می تواند نقشی تاثیرگذار در روند دریافت پذیرش داشته باشد. انتخاب مالزی برای برخی از افراد می تواند یک انتخاب هوشمندانه و برای بسیاری یک انتخاب اشتباه قلمداد شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در مالزی پرداخته اند.

  • چه کسانی نباید مالزی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند؟
  • آیا مالزی از کشورهای گرانقیمت آسیا برای تحصیل رشته قلب و عروق است؟
  • روند رسیدن به ویزای کاری مالزی پس از تحصیل در این رشته چیست؟
  • آیا می توان به عنوان یک متخصص قلب و عروق در این کشور، درآمد بالا کسب کرد؟

تحصیل رشته قلب و عروق در مالزی

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته قلب و عروق در مالزی را دارند، می توانند یکی از 6 دانشگاه این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. یکی از مزایای تحصیل در مالزی در این رشته آن است که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق شرایط مناسب تری برای مهاجرت کاری به کشورهای مطرح جهان خواهند داشت. شرایط کار و زندگی در مالزی به گونه ای است که بسیاری از دانشجویان خارجی با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، مالزی را به مقصد کشورهای تراز اول جهان ترک می کنند.

فرایند تحصیل رشته قلب و عروق در مالزی به این گونه است که متقاضی باید مدرک پزشکی در دست داشته باشد و پس از آن با شرکت در آزمون های ورودی برای شرکت در دوره تخصص قلب و عروق آماده شود. بهترین دانشگاه مالزی برای تحصیل در رشته قلب و عروق، دانشگاه مالایا است که رتبه 190 آسیا و 631 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. در حقیقت به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا مالزی را با توجه به رزومه تحصیلی خود انتخاب کنند. سایر دانشگاه های مالزی جایگاه ضعیف تری دارند که می توان در تصویر زیر نسبت به آن ها آگاهی بیشتری به دست آورد.

دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته قلب و عروق

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در مالزی

برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیل، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که بر خلاف رشته های علوم انسانی و علوم پایه، هزینه زیادی برای تحصیل در رشته قلب و عروق نیاز دارند و به زبان ساده تر می توان گفت که شهریه تحصیل پزشکی در مالزی نسبتا زیاد است. یک شهروند خارجی برای پرداخت شهریه خود در این کشور به حدود 18000$ تا 23000$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت و این مسئله می تواند در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی، مالزی را به مقصدی به شدت گران تبدیل کند.

هزینه زندگی در مالزی اما معقول تر است و دانشجویان می توانند با پرداخت حدودا 450$ تا 600$ (دلار) در ماه، هزینه های مربوط به نیازهای اولیه زندگی در این کشور را پرداخت کنند. با در نظر گرفتن این شرایط، به دانشجویان اجازه داده شده است که در هفته 6 روز به کار مشغول شوند و مدت کار مجاز برای آن ها نیز 20 ساعت در مجموع است.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در مالزی

شرایط کار پس از تحصیل در مالزی برای پزشکان

با توجه به اینکه تحصیل در مالزی به زبان انگلیسی انجام می شود، دانشجویان معمولا پس از تحصیل و دریافت مدرک خود به فکر خروج از این کشور به مقصد برترین نقاط جهان هستند اما باید به این نکته نیز واقف بود که مالزی به شهروندان خارجی فارغ التحصیل شده در دانشگاه های مالزی این اجازه را می دهد که به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشند. با توجه به شرایطی که پزشکان متخصص قلب و عروق در اختیار دارند، زندگی در مالزی به عنوان پزشک می تواند از نظر مالی امتیازات بسیاری را به همراه داشته باشد.

یک متخصص قلب و عروق، بسته به تجربه ای که در اختیار دارد، حقوق متفاوتی دریافت می کند اما به طور معمول، درآمد این افراد در حدود 23800MYR (رینگیت مالزی) در ماه است و ممکن است تا 36000MYR (رینگیت) نیز افزایش پیدا کند اما باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در این کشور با مبالغی که در نظر گرفته شده است مقرون به صرفه نیست. اگر در آرزوی مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *