ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در هند

رشته قلب و عروق در هند

تحصیل در رشته قلب و عروق در هند بر خلاف بیشمار رشته دیگر، در برخی از دانشگاه های این کشور در سطح کلاس جهانی ارائه می شوند. دانشگاه های هند اگرچه از شهرت بالایی در زمینه مهاجرت برخوردار هستند اما نگاهی به عملکرد آن ها در سال های گذشته نشان می دهد که از نظر کیفی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را در سطح بین المللی به دست آورند و همین مسئله می تواند یکی از مهم ترین نکات در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور باشد. یکی دیگر از چالش هایی که در این مسیر همراه دانشجویان خواهد بود، عدم به تایید رسیدن دانشگاه های این کشور به ویژه در گروه آموزش پزشکی است.

رشته تخصصی قلب و عروق از جمله رشته های تحصیلی است که دانشجویان برای ورود به آن نیازمند دریافت مدرک پزشکی خود هستند و باید پیش تر چنین مدرکی را در اختیار گرفته باشند. دانشجویانی که نتوانسته باشند در یکی از دانشگاه های مورد تایید هند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند، باید ابتدا مدرک تحصیلی خود را معادلسازی کنند و پس از آن اجازه تحصیل را پیدا خواهند کرد. هند به دلیل شرایط خاص زندگی، از جمله کشورهایی است که می تواند نظر بسیاری را به خود جلب کند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های هند در رشته قلب و عروق کدامند؟
  • آیا هند مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در رشته قلب و عروق است؟
  • آیا دولت هند به دانشجویان خارجی اجازه می دهد که پس از تحصیل، به کار در این کشور بپردازند؟
  • متوسط درآمد یک متخصص قلب در هند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته قلب و عروق در هند

هند از جمله کشورهایی است که شرایط تحصیل در آن متفاوت از سایر کشورهای جهان است و به همین دلیل افرادی که در این کشور تحصیل می کنند، بهتر از سایرین می توانند چنین شرایطی را ادراک کنند. دانشگاه های بسیار زیادی در هند وجود دارد که امکان تحصیل در رشته قلب و عروق را به دانشجویان خارجی می دهند اما برخی از آن ها از نظر علمی از شرایط بسیار مناسب تری برخوردار هستند و این امتیاز بزرگی برای انتخاب دانشگاه برتر در هند به منظور تحصیل در رشته قلب و عروق است.

موسسه علوم پزشکی دهلی در هند، یکی از دانشگاه های کلاس اول جهانی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و توانسته است رتبه 156 جهان را به خود اختصاص دهد. در رتبه دوم بهترین دانشگاه های رشته قلب و عروق در این کشور نیز موسسه پزشکی و آموزش عالی تحصیلات تکمیلی در پنجاب قرار دارد که با اختلافی نسبتا زیاد، رتبه 302 را به خود اختصاص داده است. موسسه علوم پزشکی و تکنولوژی سری چیترا نیز رتبه 417 جهان را به خود اختصاص داده است.

برخی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل پزشکی در هند می توان به آن اشاره کرد عبارتند از:

برخی از مهم ترین نکات در رابطه با تحصیل پزشکی در هند

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در هند

اگرچه هند یکی از اقتصادهای برتر جهان به حساب می آید اما می توان گفت که این کشور از نظر هزینه های تحصیل و زندگی، یکی از کشورهای ارزان در جهان است. دانشجویانی که در هند تحصیل می کنند، کمتر با چالش های مالی روبرو می شوند و این یکی از مهم ترین امتیازاتی است که تحصیل در هند به همراه دارد. هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور در حدود 4800$ تا 5600$ (دلار) در سال است و دانشجویان برای گذراندن زندگی خود در این کشور در سطح دانشجویی، به 350$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت.

محدودیت های موجود در رابطه با تحصیل در هند آن است که دانشجویان نمی توانند در این کشور به کار نیمه وقت مشغول شوند و از همین رو ممکن است در تامین هزینه های زندگی خود در این کشور دچار مشکل شوند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که هزینه تحصیل در هند در رشته قلب و عروق سالانه کمتر از 10000$ (دلار) در سال خواهد بود.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در هند

دوره های محبوب در رشته قلب و عروق در هند

یکی از اصلی ترین مباحثی که تمامی اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به رشته قلب و عروق باید به طور دقیق بررسی کنند، آشنایی با دوره های محبوب در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، در صورت نداشتن اطلاعات کافی در خصوص رشته قلب و عروق در هند، با چالش های متعددی در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهید شد. زیرا رشته قلب و عروق در هند تقاضای بالایی در بین دانشجویان بین المللی دارد، و این محبوبیت به دلیل دامنه و حقوق بالا در این رشته تحصیلی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با دوره های محبوب رشته قلب و عروق در هند به تصویر زیر توجه فرمایید:

دوره های محبوب رشته قلب و عروق در هند

شرایط کار به عنوان متخصص قلب و عروق در هند

افرادی که دوره تحصیلی خود در این کشور را با موفقیت به پایان رسانده باشند، می توانند مدرک تحصیلی خود را برای ورود به بازار کار استفاده کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که افراد شرایط بسیار مناسبی از نظر اقتصادی در این کشور خواهند داشت و این می تواند یک برگ برنده برای آن ها در مسیر دریافت اقامت کشور هند باشد اما باید در نظر داشت که شرایط زندگی در این کشور به گونه ای است که افرادی کمی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کنند و مهاجرت از هند به کشورهای دیگر توسط دانشجویان خارجی بسیار رایج است.

با همه این تفاسیر می توان گفت که یک متخصص قلب و عروق در این کشور به طور متوسط 119000INR (روپیه هند) درآمد کسب می کند و می تواند زندگی بسیار مناسبی در این کشور داشته باشد. با همه این تفاسیر در حال حاضر تحصیل در هند نمی تواند امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند که کشورهای برتر را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

سوالات متداول در خصوص رشته قلب و عروق در هند

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته قلب و عروق در هند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رشته قلب و عروق در هند به زبان انگلیسی وجود دارد؟ اغلب دانشگاه های معتبر هند، تمامی دروس رشته قلب و عروق در این کشور را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
  • برای تبدیل شدن به متخصص قلب و عروق در هند باید چند سال تحصیل کنیم؟ برای دریافت تخصص در رشته قلب و عروق در هند، دانشجویان متقاضی باید بین 10 تا 13 سال تلاش کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *