ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در پرتغال

رشته قلب و عروق در پرتغال

رشته قلب و عروق در پرتغال نسبت به کشورهایی مثل دانمارک و هلند، ارزان قیمت تر می باشد و مورد استقبال قرار می گیرد. هرچند در سال 2022 امکان تحصیل رایگان درپرتغال برای خارجی ها وجود ندارد؛ خصوصا در رشته هایی مثل پزشکی و تخصص های آن که اخذ بورسیه های تحصیلی نیز بسیار رقابتی و دشوار می باشد. به طور کلی، هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در پرتغال بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، سوئد و غیره در نظر گرفته می شود، زیرا دانشگاه های ارزان زیادی در پرتغال برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. دانشگاه‌های دولتی پرتغال و پلی‌تکنیک‌ها در تصمیم‌گیری درباره میزان شهریه دانشجویان (که «پروپیناس» نامیده می‌شود) آزاد هستند؛ با این حال، وزارت آموزش و پرورش حداقل مقداری را تعیین می کند که هر سال بسته به حداقل دستمزد ملی متفاوت است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال سال 2022 چقدر است؟
  • درآمد متخصصین و جراحان قلب و عروق در پرتغال چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق کدام اند؟

درباره تحصیل در پرتغال

دانشجویان بین المللی پرتغال را به عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار خوب در اروپا ارزیابی می کنند و در فهرستی از 11 مؤسسه اعطا شده، دو دانشگاه برتر پرتغال گواهینامه رضایت دانشجویان برجسته را با میانگین امتیازات 9.5 از 10 دریافت کردند: آویرو و کویمبرا. در سال 2022 اکثر برنامه ها به زبان پرتغالی تدریس می شوند، اما تعدادی از آنها به زبان انگلیسی هستند، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد. حتی با یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، دانشگاه ها با شهریه های خود در حد متوسط ​​باقی میمانند و هزینه زندگی در پرتغال یکی از ارزانترین در اروپا است. آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یکی از الزامات ضروری آزمون های زبان انگلیسی در سراسر جهان به عنوان اثبات توانایی های زبان است. اگرچه شما می توانید دانشگاه پرتغال بدون آیلتس را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید؛ اما شانسی برای اخذ ویزای پرتغال بدون آیلتس وجود ندارد.

از دیگرنکاتی که درخصوص تحصیل در پرتغال باید به آن توجه نشان داد، امکان کار ضمن تحصیل در این کشور است. البته دانشجویان رشته هایی مثل پزشکی معمولا فرصتی برای کار دانشجویی ندارند و در ترم های آخر به عنوان رزیدنت فعالیت می کنند. اما به طور کلی توجه شود که تا 20 ساعت در هفته امکان مشغول شدن به کار دانشجویی در کشور پرتغال وجود خواهد داشت. اگر مجوز اقامت برای تحصیل در پرتغال دارید، مجاز به کار تا 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در تعطیلات ترم و تعطیلات هستید؛ اما اگر یک دوره کوتاه مدت (تا سه ماه) را دنبال می کنید و فقط ویزای شینگن دارید، اجازه کار ندارید. اما کار ضمن تحصیل به کاریابی پس از فارغ التحصیلی و در نهایت تمدید اقامت در این کشور کمک می کند.

کار با رشته قلب و عروق در پرتغال

کار با رشته قلب و عروق در پرتغال

ساکنان غیر اتحادیه اروپا می توانند پس از 5 سال زندگی در پرتغال در صورتی که دارای مجوز اقامت موقت معتبر باشند و بتوانند ثابت کنند که برای مدت 5 سال اقامت قانونی و بدون وقفه در پرتغال داشته اند، می توانند برای اقامت دائم پرتغال درخواست دهند. کار در پرتغال برای جراحان درآمد زیادی به همراه دارد و در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور هم می شود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد ماهانه متخصصین رشته قلب و عروق در پرتغال بیان شده است:

حدود درآمد ماهانه متخصصین رشته قلب و عروق در پرتغال

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال

تحصیل در پرتغال همانطور که پیش تر هم گفته شد رایگان نیست اما بسیار کم هزینه تر از کشورهایی مثل دانمارک می باشد. دوره پزشکی در پرتغال دارای همان مدت زمان، 6 سال و ساختار برنامه درسی مشابه دوره های کارشناسی فعلی پزشکی در برزیل است. اما برخلاف مورد ما در برزیل، دانشجویان در پرتغال در حال حاضر مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته پزشکی به پایان می‌رسانند. هر دانشگاهی در پرتغال برای رشته های مختلف و مقاطع متفاوت تحصیلی شهریه ای متمایز دارد. در جدول ذیل حدود شهریه سالانه رشته قلب و عروق در برخی از دانشگاه های پرتغال بیان شده است:

نام دانشگاهحدود شهریه سالانه (دلار آمریکا)
لیسبون$2328
پورتو$1152
آلمادا$538

هزینه زندگی در پرتغال هم باید به مبالغی که دانشجویان می بایست مدنظر داشته باشند، افزوده شود. در ادامه حدود هزینه زندگی در پرتغال بیان شده است:

  • در شهرهای بزرگ پرتغال: برای 1 نفر ماهانه 600$ تا 800$ (دلار آمریکا)
  • در شهرهای کوچک: برای 1 نفر ماهانه 500$ تا 700$ (دلار آمریکا)

تحصیل در پرتغال بعد از پذیرش از دانشگاه نیازمند ویزای تحصیلی این کشور می باشد که برای آن باید مدارک متنوعی تهیه شود: پاسپورت معتبر شما، سند مسافرتی، نامه پذیرش از دانشگاه شما، اثبات اینکه شما هزینه های تحصیل را پرداخت کرده اید، دو عکس در اندازه پاسپورت که اخیراً گرفته شده است، فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال و مدرکی که بیان کند توانایی مالی کافی برای حفظ اقامت خود را دارید. علاقمندان به تحصیل رشته قلب و عروق در پرتغال، مجارستان و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *