ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در ژاپن

رشته قلب و عروق در ژاپن

رشته قلب و عروق در ژاپن علاقمندان زیادی بین دانشجویان کشورهای آسیای شرقی دارد؛ ولی در بسیاری از دانشگاه ها تنها به زبان ژاپنی تدریس می شود. آخرین آمار در سایت escardio.org بیان می دارد که 1333000 پرستار در ژاپن وجود دارد و تعداد متخصصان قلب 14529 (2018) می باشد، در حالی که جراحان قلب و عروق 2279 (2020) است. اگر تصمیم به تحصیل در خارج از کشور در ژاپن دارید، شایان ذکر است که تحصیل در این کشور کاملاً قابل درک است؛ چون کشوری توسعه یافته و قدرمند می باشد. می توانید تابستانی را در توکیو با دانشگاه سیزن سپری کنید یا از شهر تاریخی قدیمی کیوتو که یکی از بزرگترین دانشگاه های ژاپن است لذت ببرید. سایر دانشجویان خارجی در ژاپن برای تحصیل در ژاپن نیاز به ویزای دانشجویی دارند؛ متقاضیان ویزا برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز به یک موسسه آموزشی به عنوان حامی خود دارند.

اگرچه تحصیل در ژاپن به طور کلی دشوار نیست، اما آمادگی های خوب می تواند به شما کمک کند تا تحصیل خود را به حداکثر برسانید و در این کشور بمانید. در سال 2022 ژاپن با بیش از 150000 دانشجوی بین المللی یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در ژاپن به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ژاپن چقدر است؟
  • درآمد قلب و عروق در ژاپن چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه های ژاپن کدام اند؟

کار با رشته قلب و عروق در ژاپن

کار در ژاپن با رشته قلب و عروق مستلزم تسلط به هر دو زبان انگلیسی و ژاپنی می باشد. البته توجه شود برای جراحان قلب و عروق در ژاپن موقعیت های کاری خیلی زیادی وجود دارد. همچنین سطح درآمد این دسته از افراد بالا می باشد که این موضوع در نمودار ذیل مشخص گردیده است:

درآمد ماهانه رشته قلب و عروق در ژاپن

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در ژاپن

تحصیل در ژاپن کم هزینه نیست، نه از نظر هزینه زندگی و نه شهریه دانشگاه ها. البته امکان اخذ بورسیه های تحصیلی در ژاپن توسط دانشجویان نخبه وجود دارد که علاوه بر پوشش تمام یا بخشی از شهریه، بعضا با کمک هزینه زندگی نیز همراه است. اما به طور کلی برای دانشجویانی که مایل به دنبال کردن MBBS در ژاپن هستند، میانگین هزینه حدود 535800JPY (ین) معادل 350000INR (روپیه) خواهد بود. همراه با این، هزینه اضافی از نظر درخواست، معاینه و هزینه های اقامت تقریباً 90000 JPY تا 150000 JPY (ین) یعنی 60000INR تا 100000INR (روپیه) است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در ژاپن

به منظور تحصیل در ژاپن و کاریابی پس از فارغ التحصیلی در این کشور، اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز اهمیت زیادی دارد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده بهترین دانشگاه های ژاپن برای رشته قلب و عروق معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های ژاپن برای رشته قلب و عروقTimes Higher Education Ranking 2022QS Ranking 2022
The University of Tokyo3523
Kyoto University6133
Tohoku University20182
Osaka University30175
Nagoya University351118
Yokohama City University401487
Hokkaido University501145
Kyushu University501137

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در ژاپن

اخذ ویزای تحصیلی ژاپن برای رشته قلب و عروق

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در ژاپن، که البته در رشته ای مثل قلب و عروق مستلزم قبولی در آزمون می باشد، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن باید تهیه و به سفارت این کشور تقدیم شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه تمکن مالی بانکی
  • پرداخت هزینه سفارت ژاپن
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در ژاپن
  • مدرک زبان ژاپنی یا انگلیسی بسته به زبان تدریس دوره مورد نظر
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ژاپن مثلا ارائه اجاره نامه و غیره
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی قبلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • بلیت رفت و برگشت
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی به تعداد 1 قطعه که در 3 ماه گذشته اخذ شده باشد
  • گواهی صلاحیت اصلی به همراه 1 کپی
  • فرم ویزای تحصیلی ژاپن که تکمیل و امضا شده باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

زبان تحصیل رشته قلب و عروق در ژاپن

شما می توانید بدون دانستن زبان ژاپنی در ژاپن تحصیل کنید با این حال، گزینه های شما برای مدارس احتمالا محدود به دبیرستان ها، کالج ها و دانشگاه های بین المللی خواهد بود که برخی از برنامه ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق نیز از جمله مواردی هستند که در ژاپن غالبا به زبان ژاپنی ارائه می شوند.

پس حتی اگر تحصیل در ژاپن در رشته مزبور به زبان انگلیسی و در دانشگاه های خصوصی باشد، کسی که بخواهد در این کشور مشغول به کار شود، ناگزیر از یادگیری زبان ژاپنی و تسلط بر آن است. نقض ویزاهای قبلی اگر ویزای ژاپن به شما داده شده است اما قوانینی مانند اقامت بیش از حد یا کار تحت ویزای توریستی خود را رعایت نکرده اید، ممکن است در درخواست بعدی خود رد شوید. سوالات مرتبط در فرم درخواست پرسیده می شود و شما باید صادقانه به آنها پاسخ دهید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به قلب و عروق در ژاپن توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *