ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در کانادا

رشته قلب و عروق در کانادا

تحصیل در رشته قلب و عروق در کانادا گزینه های متعددی را پیش روی علاقمندان قرار میدهد و این موضوعی است که بیش از هرچیز مخاطبان را جذب میکند. در چنین حالتی می توان گفت که همه افراد با هر رزومه ای از شانس خوبی برای رسیدن به پذیرش تحصیلی در کانادا برخوردار هستند و از این طریق می توانند خود را به یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه آموزش پزشکی برسانند. با تحصیل در کانادا، دانشجویان می توانند وزن سنگینی به رزومه خود ببخشند و از این طریق مسیر هموارتری برای رسیدن به موفقیت در آینده داشته باشند.

دانشگاه های کانادا در رشته قلب و عروق بسیارند و می توان گفت که 24 دانشگاه با رتبه های مناسب جهانی در حال ارائه این رشته تحصیلی در کانادا هستند. در چنین حالتی می توان گفت که کانادا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای افرادی است که می خواهند در رشته قلب و عروق به ادامه تحصیل بپردازند. اهمیت بسیار بالای این رشته را نیز می تواند در همین امر دید که تعداد بسیار زیادی از دانشگاه های این کشور در حال آموزش این رشته مطابق با استانداردهای بین المللی هستند. به منظور توجه به برترین کشورهای جهان، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که تحصیل در رشته قلب و عروق در کانادا، چگونه می تواند شرایط کار را برای دانشجویان این رشته تغییر دهد.

شرایط رشته قلب و عروق در کانادا

افرادی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند، باید مسیری مشخص را طی کنند تا بتوانند به عنوان متخصص قلب و عروق از دانشگاه خارج شوند. بدون تردید گذر کردن از این مراحل کار ساده ای نیست و به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود تا برای رسیدن به موفقیت های بیشتر، تحصیل پزشکی در کانادا را برای خود انتخاب کنند. در این صورت دیگر نیازی به معادلسازی مدرک تحصیلی برای ورود به دانشگاه های کانادا نخواهد بود.

پروسه دریافت مدرک رشته قلب و عروق در کانادا

دانشجویان در کانادا این فرصت را خواهند داشت که به زبان های انگلیسی و فرانسوی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این خود یکی دیگر از امتیازاتی است که تحصیل در کشور کانادا می تواند به همراه داشته باشد.

دانشگاه تورنتو در حال حاضر به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته قلب و عروق شناخته می شود چراکه رتبه 17 جهان را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم بهترین دانشگاه های رشته قلب و عروق در کانادا نیز دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد که رتبه 29 آمریکای شمالی و رتبه 35 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه آلبرتا نیز به عنوان سومین دانشگاه برتر این کشور، رتبه 46 آمریکای شمالی و 68 جهان را در اختیار گرفته است.

با فاصله ای اندک از این دانشگاه، نام دانشگاه مک مستر در رتبه 71 جهان و نام دانشگاه مک گیل نیز در رتبه 75 جهان دیده می شود. رتبه های 78 و 79 رشته قلب و عروق نیز به ترتیب به دانشگاه های غربی و دانشگاه اتاوا رسیده است. دانشگاه لاوال در شهر کبک نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کانادا است که رتبه 92 راه به خود اختصاص داده است.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته قلب و عروق در کانادا

در کل رشته قلب و عروق یا Cardiology یک رشته تخصصی و از گرایشات مهم علوم پزشکی است. در قالب همین رشته تخصصی نیز رزیدنت ها در زمینه تشخیص و درمان انواع امراض و بیماری های قلبی مثل سکته قلبی، بیماری رگ کرونری، گرفتگی عروق و غیره تخصص می یابند. برنامه ای که در اغلب دانشگاه های کانادا نیز حدود 6 سال به طول می انجامد. باید توجه کرد که فرآیند درخواست رزیدنسی این رشته شاید بسته به استان و دانشگاه کانادایی متغیر است.

با این وجود برخی مراحل عمومی بشرح زیر وجود دارد:

  • مرحله 1: اتمام دوره پزشکی یا مدیکال: برای درخواست رزیدنسی رشته قلب و عروق در کانادا اتمام دوره مدیکال و اخذ مدرک پزشکی معتبر الزامی است. 
  • مرحله 2: قبولی در آزمون های ورودی: مثلا دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل از کانادا برای پذیرش در این رشته فقط بایستی در آزمون های ارزیابی مهارتهای کلینیکی MCCQE شرکت کنند. ولی دانشجویان پزشکی بین المللی (IMG) ها علاوه بر آزمون مذکور بایستی در آزمون معادلسازی مدرک پزشکی MCCEE کانادا هم شرکت بکنند. در ضمن آنها بایستی مهارت زبان انگلیسی اشان را هم با ارایه مدرک آیلتس 7.5 اثبات بکنند.
  • مرحله 3: ارایه درخواست پذیرش در دوره رزیدنسی قلب و عروق از طریق سرویس انطباق رزیدنت کانادایی (CaRMS) که برای کلیه متقاضیان رزیدنسی کانادا الزامی است. 
  • مرحله 4: ضمنا در صورت قبولی درخواستتان، شما برای مصاحبه در رابطه با برنامه رزیدنسی رشته قلب و عروق دعوت می شوید. 

هزینه رشته قلب و عروق در کانادا

با وجود کیفیت بالایی که تحصیل در کانادا به همراه دارد، هزینه های زندگی در کانادا و شهریه دانشگاه در این کشور نسبتا بالا است و به همین دلیل می توان گفت که مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل به بودجه ای نسبتا زیاد نیاز خواهد داشت. به طور متوسط می توان گفت که شهریه دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته قلب و عروق در حدود 28500$ تا 41800$ (دلار کانادا) در سال است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان در مقطع تخصص پزشکی کمک هزینه های مالی بسیار زیادی را در دسترس خواهند داشت و می توانند از این طریق هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

در رابطه با هزینه های زندگی در کانادا نیز می توان گفت که این کشور یکی از کشورهای گرانقیمت در جهان است و دانشجویان سالیانه به حدود 15000$ (دلار کانادا) نیاز خواهند داشت تا بتوانند زندگی خوبی در این کشور تجربه کنند. البته که فرصت کار به صورت نیمه وقت در کانادا به دانشجویان این فرصت را می دهد تا میزان قابل توجهی از این هزینه ها را تامین کرده و دغدغه های مالی خود را کاهش دهند.

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا

دریافت PR کانادا برای متخصصین قلب

افرادی که در کانادا دوره تخصص خود را به پایان برسانند، به راحتی می توانند تا سقف 2 سال در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. در چنین شرایطی می توان گفت که آن ها شانس بسیار بالایی خواهند داشت تا از طریق کار در کانادا، امتیازات زیادی را به پرونده خود در سیستم اکسپرس انتری اضافه کنند. ضمن اینکه قرارداد کاری آن ها می تواند 600 امتیاز اضافه را نیز به فرد اعطا کند. در نتیجه این افراد به سرعت به عنوان یک کیس واجد شرایط برای دریافت PR شناخته خواهند شد و می توانند اقامت کانادا را برای خود به ارمغان آورند.

متخصصین قلب درکانادا در دسته افرادی هستند که شغل آن ها با کمبود نیروی کار مواجه است و این شانس رسیدن به کار در این کشور را چند برابر افزایش می دهد. ضمن این که باید به این نکته نیز اشاره کرد که متخصصین قلب و عروق در کانادا از سطح مالی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. یک متخصص قلب و عروق در کانادا در حدود CA$ 301017 (دلار کانادا) در سال درآمد کسب می کند و این میزان به صورت قابل توجهی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است.

در قالب نمودار زیر می توان با رنج درآمد سالانه متخصصان قلب و عروق در کانادا آشنا شد:

رنج درآمد سالانه متخصصان قلب و عروق در کانادا

موسسات برتر جهت تحصیل رشته قلب و عروق در کانادا

کانادا بر خلاف اغلب کشورهای آمریکایی، موسسات معتبری را برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل رشته قلب و عروق در این کشور هستند ارائه کرده است. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در کانادا وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور می باشد. برخی از این موسسات عبارت اند از:

موسسات برتر برای تحصیل رشته قلب و عروق در کاناداامتیاز جهانی دانشگاهخصوصیات
دانشگاه تورنتو83.9دانشگاه تورنتو یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی در کانادا است، که به صورت دولتی اداره می شود.
دانشگاه مونترال81.5دانشگاه مونترال که در سال 1879 افتتاح شد یکی از معتبر ترین دانشگاه های کانادا می باشد.
دانشگاه مک مستر80.5دانشگاه مک مستر به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، از دانشجویان بین المللی از 85 کشور جهان پذیرایی می کند.
دانشگاه بریتیش کلمبیا74.9دانشگاه برریتیش کلمبیا دارای 2 پردیس اصلی است، که در شهرهای ونکوور و اوکانگان واقع شده اند.

در صورتی که به دنبال مسیری برای مهاجرت به کانادا هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درتماس باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

سوالات پر تکرار درباره رشته قلب و عروق در کانادا

در این زمینه سوالات زیادی توسط متقاضیان مطرح می گردد که مهم ترین آنها عبارت اند از موارد زیر که با هم بررسی خواهیم کرد:

  • تحصیل در تخصص قلب و عروق در کانادا چند سال به طول می انجامد؟ برنامه رزیدنسی کاردیولوژی Cardiology در کشور کانادا در حدود 6 سال به طول می انجامد
  • آیا دانشگاه های کانادا کیفیت خوبی در حوزه پزشکی دارند؟ مدرک تحصیلی که توسط دانشگاه های کانادا ارائه می شود در اکثر کشورهای جهان مورد تایید هستند
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *