ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در گرجستان

رشته قلب و عروق در گرجستان

رشته قلب و عروق در گرجستان مزایایی مثل کم هزینه بودن دارد، ولی فراموش نشود که گرجستان کشوری در حال توسعه و کاملا فقیر است. البته در سال های گذشته صنعت گردشگری گرجستان کمی پیشرفت داشته است با این حال هنوز هم نرخ بیکاری در این کشور بیش از 18% می باشد. هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل به گرجستان سفر می کنند، گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است زیرا کشوری بسیار امن است، با هزینه زندگی ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و شهریه پایین در دانشگاه های گرجستان. گرجستان یک مقصد تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور است، مخصوصاً برای دانشجویانی که میخواهند از ازدحام انبوه مکان های تحصیلی بین المللی محبوب تر اجتناب کنند. سیستم آموزشی در گرجستان به طور مداوم در حال توسعه است و هر ساله دانشجویان خارجی بیشتری را برای ثبت نام در دانشگاه ها جذب میکند.

گرجستان یک مقصد تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور است، مخصوصاً برای دانشجویانی که می خواهند از ازدحام انبوه مکان های تحصیلی بین المللی محبوب تر اجتناب کنند. توجه شود که سیستم آموزشی در گرجستان به طور مداوم در حال توسعه است و هر ساله دانشجویان خارجی بیشتری را برای ثبت نام در دانشگاه ها جذب می کند. شاید بتوان گفت که امروزه همه زبان بین المللی را می دانند، اما تا حدی درست است و تقریباً هر دوم بزرگسالان، نسل جدید گرجستان می‌دانند که انگلیسی را روان صحبت کنند، اما بزرگ‌ترها حتی یک کلمه هم نمی‌دانند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در گرجستان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های گرجستان برای رشته قلب و عروق کدام اند؟

درآمد رشته قلب و عروق در گرجستان

کار در گرجستان کم است و اگرچه نرخ بیکاری رسمی حدود 18% می باشد، بیش از 50% مردم این کشور خود را بیکار می دانند. چرا که مثلا کارشناسی شیمی دارند اما در گرجستان میوه فروشی می کنند. اما رشته هایی مثل پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی و غیره، بازار کار بهتری در گرجستان دارند. هرچند برای کار در گرجستان تقریبا برای تمامی مشاغل تسلط به هر دو زبان انگلیسی و گرجی ضروری می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد متخصصین قلب و عروق که جزو پردرآمدترین ها در گرجستان هستند نشان داده شده است:

درآمد ماهانه رشته قلب و عروق در گرجستان

هزینه تحصیل در رشته قلب و عروق در گرجستان

هزینه زندگی و تحصیل در گرجستان پایین است و این را می توان تنها نقطه مثبت در خصوص تحصیل در این کشور دانست. برای تحصیل رشته قلب و عروق در گرجستان دانشجو معمولا باید دوره تخصص 4 ساله را بگذراند. این دوره تخصص در کشوری مثل آمریکا خیلی گران است؛ مثلا در دانشگاه جرجیا برای دانشجویان بین المللی سالی 50808$ (دلار آمریکا) و برای آمریکایی ها و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند 28926$ (دلار آمریکا) شهریه به دنبال دارد. در حالی که در گرجستان رشته قلب و عروق سالی 4000$ تا 9000$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. برای تحصیل تخصص قلب وعروق قبولی در آزمون ورودی، داشتن GPA حداقل 3.68 ضروری است. پیش از آن نیز فرد باید از یکی از دانشگاه های پزشکی گرجستان فارغ التحصیل شده باشد که خودش نیازمند آزمون ورودی می باشد.

همه فارغ التحصیلان MBBS از دانشگاه های گرجستان می توانند در هر کشوری که دوست دارند کار کنند، به شرط اینکه واجد شرایط آزمون صلاحیت کشور مربوطه باشند؛ در مورد ایالات متحده، آزمون واجد شرایط USMLE است. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در گرجستان نیز پایین است؛ مثلا زندگی در آمریکا ماهانه 1000$ تا 1600$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد. در حالی که در گرجستان هزینه زندگی به طور معمول ماهانه بین 350$ تا 500$ (دلار آمریکا) می باشد و با کار دانشجویی بخشی از آن را می توان پوشش داد. البته درآمد کار تمام وقت در گرجستان هم کم است، چه برسد به کار پاره وقت. دانشجویان خارجی می توانند به دنبال استخدام و کار پاره وقت در کنار تحصیل باشند، با این حال، آنها باید در نظر داشته باشند که این یک فرآیند خسته کننده است چون موقعیت های کاری زیادی در گرجستان وجود ندارد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در گرجستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در گرجستان

کار در گرجستان بعد از فارغ التحصیلی تنها به شرط اخذ مدرک از دانشگاه هایی امکان پذیر است که سطح علمی خوبی دارند. اگرچه دانشگاه های گرجستان در سطح بین المللی ممتاز نیستند، اما پذیرش از دانشگاهی که حداقل در خود گرجستان جایگاه خوبی داشته باشد هم امتیاز محسوب می شود. بهترین دانشگاه های گرجستان در سال جاری عبارت هستند از:

  • Ivane Javakhishvili Tbilisi State University
  • Ilia State University
  • The University of Georgia

از دیگر دانشگاه های خوب این کشور برای رشته مزبور می توان به International Black Sea University و Batumi Shota Rustaveli State University اشاره کرد. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاهی در گرجستان که البته در رشته قلب و عروق با قبولی در آزمون ممکن است، نوبت به ویزای تحصیلی گرجستان می رسد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته قلب و عروق در گرجستان، هزینه زندگی و تحصیل در گرجستان و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *