ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

به دلیل برخورداری از اعتبار بسیار بالا و آموزش با کیفیت، دانشگاه های کانادا همواره مقصد بسیاری از مهاجران تحصیلی، به خصوص هموطنان ما بوده اند. با تحصیل در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا می توان پس از اتمام دوره تحصیل و اشتغال، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شد و از مزایای شهروندی در کانادا بهره برد. به دلیل شرایط زندگی در کانادا، مهاجرت به این کشور می تواند تغییرات عمده ای در زندگی افراد ایجاد کند و وضعیت کاری، تحصیلی و غیره آنان را بهبود ببخشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و گردآوری شده است، اطلاعاتی در خصوص رشته مدیریت بهداشت جهانی، هزینه های تحصیل آن و مشاغل این حوزه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

معرفی رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

رشته مدیریت بهداشت جهانی، از رشته های مفید و پرکاربرد این دوره زمانی بوده و برای طراحی سلامت، مراقبت تخصصی، ارائه راهکارهای جدید و نوین در بخش سلامت جهانی و رهبری اقدامات سلامت در حوزه جهانی ایجاد شده است. از اهداف آموزشی در این رشته می توان به پرورش توانایی تفکر خلاقانه و استراتژیک، مدیریت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، بررسی سیایت های بهداشتی در نقاط مختلف جهان و پاسخ به چالش های بهداشت جهانی در عصر کنونی و آینده است. هم چنین بهبود وضعیت بهداشت جهانی و ارائه سیاست هایی جدید و کارآمد جهت خدمات رسانی بهداشتی بهتر در نواحی مختلف نیز از دیگر اهداف این رشته به شمار می روند. این رشته به صورت آنلاین و یا کارشناسی ارشد تمام وقت و پاره وقت ارائه می شود که در صورت تحصیل به صورت تمام وقت، آموزشات به دو دسته تئوری و کارورزی تقسیم می شوند.

نحوه اخذ پذیرش در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

تحصیل در رشته مدیریت بهداشت جهانی، از راه های مهاجرت به کانادا به شمار می رود. این رشته علاوه بر کانادا، در دانشگاه های بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، انگلستان و اسپانیا ارائه می گردد. از شروط اخذ پذیرش در این رشته، داشتن مدرک کارشناسی در حوزه بهداشت و سلامت می باشد. هم چنین لازم است که دانشگاه یا موسسه محل مقطع تحصیلی قبلی از موارد تایید شده توسط دانشگاه مقصد باشد. ارائه مواردی از جمله ریز نمرات مقطع قبل، مدرک آیلتس و گواهی تمکن مالی نیز هنگام تکمیل فرم درخواست پذیرش الزامی است. پس از تایید دانشگاه، فرد باید جهت حضور در این کشور ویزای تحصیلی اخذ نماید.

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه تحصیلی کامل
  • رزومه کاری در صورت وجود و شرح جزئیات
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی
  • مدرک زبان (آیلتس حداقل 6.0)
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه توسط اساتید اسبق دانشجو
  • پاسپورت ملی معتبر

نحوه اخذ پذیرش در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

هزینه رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

به طور کلی تحصیل در کانادا برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند، گران محسوب می شود، اما در صورت داشتن اقامت این کشور، هزینه های تحصیل به میزان قابل توجهی تقلیل یافته و یا رایگان می شوند. هزینه تحصیل در رشته مدیریت بهداشت جهانی به طور تمام وقت برای دانشجویان بین المللی، حدودا 28000 تا CA$ 78000 (دلار کانادا) در سال است. این مبلغ ممکن است با توجه به دانشگاه مورد نظر و طول دوره دچار تغییراتی شود. قابل ذکر است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بهداشت جهانی طی مدت 1 الی 2 سال به پایان رسیده و افراد می توانند در نهایت وارد بازار کار شوند و از این طریق اقامت دائم کانادا را به دست بیاورند. طبق قوانین، اجازه انجام کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی تا سقف 20 ساعت در هفته فراهم بوده و میانگین درآمد آنان $19 (دلار آمریکا) در ساعت می باشد.

نمودار توزیع هزینه های زندگی در کانادا

دوره های مختلف در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

تمامی افرادی که قصد تحصیل در کانادا به ویژه در رشته مدیریت بهداشت جهانی را دارند، باید با دوره های مختلف در این رشته تحصیلی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست خود در دانشگاه مورد نظر مواجه خواهند شد. دوره های آموزشی در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا در قالب موضوعاتی تسریع شده پاره وقت و تمام وقت بر اساس پیشنهاد دانشگاه در دسترس خواهند بود. دوره های آموزشی در این رشته برنامه ای عالی برای پزشکان، متخصصان مراقبت های بهداشتی، متخصصان پزشکی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان خواهد بود.

مزایا ورود به رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

تحصیل رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا مزیت های متعددی را در اختیار افرادی که به دنبال ورود به این حرفه هستند ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های ورود به این رشته تحصیلی، وجود دانشگاه های رایگان کانادا به ویژه در رشته مدیریت بهداشت جهانی می باشد. علاوه بر این، کانادا دارای برخی از بهترین دانشگاه های جهان است، که در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته اند. به این ترتیب، دانشگاه های کانادا یک محیط آموزشی با همتایان هم فکر و یک محیط فراگیر به متقاضیان ارائه می دهد. علاوه بر این، کانادا دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی منحصر به فرد و گسترده است، که هزاران کارمند مراقبت های بهداشتی را استخدام می کند.

بازار کار مدیریت بهداشت جهانی در کانادا

بازار کار رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا در وضعیت مطلوبی قرار داشته و افراد می توانند پس از اتمام تحصیل خود، در حوزه های تخصصی متفاوتی شروع به فعالیت کنند. از جمله پردرآمد ترین مشاغل حوزه بهداشت جهانی، می توان به آنالیز سیاست اشاره نمود؛ وظایف فرد در این حوزه شامل مواردی هم چون بهبود مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی از طریق مطالعه برنامه های بهداشت بین المللی، بررسی نحوه تاثیر گذاری سیاست بر بهداشت یک جامعه و بررسی آخرین تغییرات صنایع بهداشت جهانی می باشد. درآمد افراد شاغل در این حوزه به طور میانگین، $117570 (دلار آمریکا) در سال اعلام شده است. از دیگر مشاغل پردرآمد این حوزه، مشاوره بهداشت جهانی می باشد که درآمد آن در سال مبلغ حدود $83610 (دلار آمریکا) را شامل می شود و با رشد شغلی 14% رو به روست.

مشاغلی از جمله اپیدمیولوژیست، مدیریت برنامه های بهداشتی و آموزش دهنده بهداشت جهانی نیز از سایر مشاغل مهم حوزه بهداشت جهانی می باشند. به دلیل دشواری ها و پیچیدگی های سیستم مهاجرت کاری به کانادا، بسیاری از افراد مهاجرت تحصیلی و سپس اخذ اقامت از طریق اشتغال پس از تحصیل در کانادا را جهت مهاجرت به این کشور انتخاب می کنند. قابل ذکر است که شرایط کاری و استانداردهای زندگی شهروندان کانادا در وضعیت مطلوبی به سر می برد و به همین دلیل از جمله محبوب ترین مقاصد مهاجران می باشد. برای اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا، هزینه های زندگی و انوع روش های مهاجرت به این کشور می توانید از وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بخواهید.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا به مهم ترین سوالات شما عزیزان پاسخ داده شده است:

  • معرفی رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا چگونه است؟ رشته مدیریت بهداشت جهانی، از رشته های مفید و پرکاربرد این دوره زمانی بوده و برای طراحی سلامت، مراقبت تخصصی، ارائه راهکارهای جدید و نوین در بخش سلامت جهانی و رهبری اقدامات سلامت در حوزه جهانی ایجاد شده است. از اهداف آموزشی در این رشته می توان به پرورش توانایی تفکر خلاقانه و استراتژیک، مدیریت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت، بررسی سیایت های بهداشتی در نقاط مختلف جهان و پاسخ به چالش های بهداشت جهانی در عصر کنونی و آینده است. هم چنین بهبود وضعیت بهداشت جهانی و ارائه سیاست هایی جدید و کارآمد جهت خدمات رسانی بهداشتی بهتر در نواحی مختلف نیز از دیگر اهداف این رشته به شمار می روند.
  • نحوه اخذ پذیرش در رشته مدیریت بهداشت جهانی در کانادا به چه صورت است؟ تحصیل در رشته مدیریت بهداشت جهانی، از راه های مهاجرت به کانادا به شمار می رود. این رشته علاوه بر کانادا، در دانشگاه های بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، انگلستان و اسپانیا ارائه می گردد. از شروط اخذ پذیرش در این رشته، داشتن مدرک کارشناسی در حوزه بهداشت و سلامت می باشد. هم چنین لازم است که دانشگاه یا موسسه محل مقطع تحصیلی قبلی از موارد تایید شده توسط دانشگاه مقصد باشد. ارائه مواردی از جمله ریز نمرات مقطع قبل، مدرک آیلتس و گواهی تمکن مالی نیز هنگام تکمیل فرم درخواست پذیرش الزامی است. پس از تایید دانشگاه، فرد باید جهت حضور در این کشور ویزای تحصیلی اخذ نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *