ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی یک انتخاب پر ریسک و پرچالش است که برخی از افراد بنا به شرایط خود ممکن است انتخاب کنند. افرادی که در این رشته به ادامه تحصیل می پردازند معمولا دامنه بسیار وسیعی از مشاغل را پیش روی خود خواهند داشت و این مهم ترین چالشی است که افراد می توانند در زندگی خود با آن روبرو شوند. بنابراین متخصصین حوزه مدیریت بهداشت این فرصت را خواهند داشت که در طیف گسترده ای از مشاغل به کار مشغول شوند و تخصص آن ها است که تعیین می کند که ماهانه به چه درآمدی دسترسی خواهند داشت. در این شرایط می توان گفت که متوسط درآمد این افراد در اسلواکی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

حال این سوال ممکن است برای بسیاری پیش آید که آیا تحصیل در اسلواکی می تواند برای دانشجویان خارجی ارزشمند باشد یا خیر. باید به این نکته اشاره داشت که اسلواکی یکی از کشورهای در حال پیشرفت در منطقه شرق اروپا است و به همین دلیل دانشگاه های این کشور هنوز نتوانسته اند جایگاه مناسبی را برای خود اختیار کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که اسلواکی یکی از آخرین گزینه هایی است که می توان به آن توجه داشت. در شرایطی که نمی توان این کشور را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل در بسیاری از رشته ها، معرفی کرد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا روند دریافت پذیرش از دانشگاه های اسلواکی در رشته مدیریت بهداشت عمومی را بررسی کنند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی کدامند؟
  • آیا اسلواکی مقصدی گران قیمت برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی است؟
  • شرایط کار مدیران بهداشت در اسلواکی چیست؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

اسلواکی یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی است و دانشجویان زیادی تنها به همین دلیل این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. فرایند دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور ساده است و دانشجویان دغدغه چندانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور در رشته مدیریت بهداشت عمومی نیز نخواهند داشت. در برخی از دانشگاه های اسلواکی تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است اما از آن جا که تنها دانشگاه پزشکی اسلواکی این رشته را ارائه می کنند، متقاضیان تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی در رشته مدیریت بهداشت عمومی، هیچ گزینه ای را در دسترس خود نخواهند داشت.

شرایط در مقطع کارشناسی در این رشته 3 سال و در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویانی که تنها مقطع کارشناسی در این رشته را پشت سر گذاشته باشند، کمتر شانس آن را پیدا خواهند کرد که بتوانند به کار رده بالا دست پیدا کنند. به همین دلیل است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته نه تنها در اسلواکی بلکه در اکثر کشورهای جهان یک الزام است.

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

آنچه می تواند تحصیل در اسلواکی را بیش از بسیاری از کشورهای جهان برای ایرانی ها جذاب سازد، هزینه های کمی است که دانشجویان به عنوان شهریه باید پرداخت کنند. هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 3100€ (یورو) در سال است و این مبلغی نسبتا مناسب برای شهریه یک سال تحصیل در این رشته است.

هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به این که دانشجویان در این کشور شانس بالایی برای رسیدن به کار خواهند داشت، می توان گفت که تامین هزینه های زندگی در این کشور کار چندان دشواری نیست.

هزینه تحصیل و بودجه مورد نیاز برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در اسلواکی

در چنین شرایطی می توان اسلواکی را در دسته کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل معرفی کرد و انتظار داشت بیشتر افرادی به این کشور گرایش پیدا کنند که توان پرداخت هزینه های سنگین تحصیل در خارج از کشور را نداشته باشند.

شرایط کار متخصصین حوزه مدیریت بهداشت در اسلواکی

همه افرادی که به عنوان نیروی کار در حوزه مدیریت بهداشت در اسلواکی فعالیت دارند، به خوبی این مسئله را می دانند که درآمد آن ها دارای فاکتورهای مختلفی است که می تواند به شدت در روند کار آن ها تاثیرگذار باشد. دانشجویان خارجی در اسلواکی معمولا با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، برای کاریابی به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند تا بتوانند کیفیت زندگی خود در این کشور را ارتقاع دهند. یک مدیر بهداشت در این کشور به طور متوسط 2800€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و این میزان درآمد در کشور اسلواکی قابل توجه است.

با همه این تفاسیر اسلواکی را نمی توان به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل در اروپای شرقی معرفی کرد چراکه محدودیت های تحصیل در این کشور بیشتر از مزایای آن است. برای اینکه بتوانید مسیر خود در رابطه با مهاجرت را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *