ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه با وجود امکانات فوق العاده، هزینه های به مراتب کم تری نسبت به کشورهایی از جمله آمریکا و انگلستان دارد. روسیه دارای یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است و دارای سنت دیرینه آموزش با کیفیت بالا برای همه شهروندان است. سیستم آموزشی روسیه 98% نرخ باسوادی تولید می کند که از بیشتر کشورهای اروپای غربی بیشتر است و برترین دانشگاه های روسیه در مسکو و سن پترزبورگ واقع شده اند. اخیراً، دولت روسیه پیشنهادی را تهیه کرده است که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا حداکثر 4 ساعت در روز یا 20 ساعت در هفته در خارج از دانشگاه بدون مجوز تکمیلی کار کنند.

به عبارت دقیق تر، دانشجویان بین المللی می توانند در زمان آزاد خود در دانشگاه (یا در سازمان های آن) کار کنند و گاهی اوقات دفاتر بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا شغلی مانند کار قراردادی پیدا کنند. تحصیل در روسیه یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی با طیف گسترده ای از علایق، اعم از ادبیات، هنر، تاریخ یا مطالعات زبان روسی است و دانش‌آموزان بین‌المللی در روسیه تحصیلات با کیفیت بالا را در یک محیط فرهنگی متنوع دریافت خواهند کرد. در سال 2022 دانشجویان بین المللی برای پوشش هزینه های زندگی خود به حدود 300€ تا 600€ (یورو) در ماه نیاز دارند؛ اینها شامل مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی است. لازم به ذکر است که در حال حاضر واحد پول ملی روبل روسیه (RUB) است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه چقدر است؟
  • درآمد مدیران در گرایش بهداشت عمومی در روسیه چه میزان می باشد؟

کار با رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه روسیه، اتباع خارجی نمی توانند در روسیه بمانند یا در صورتی که ویزای کار/مجوز کار را دریافت نکرده باشند، شغل پیدا کنند؛ برای اقامت و کار در روسیه به ویزای کار یا مجوز کار نیاز دارید، همچنین می توانید همزمان با تحصیل در دانشگاه مشغول به کار شوید. طبق قانون مهاجرت روسیه، برای اخذ اقامت دائم، ابتدا باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کرد و آخرین نوع ویزا پس از 2 سال زندگی شهروند خارجی در روسیه صادر می شود. منتهی ابتدائا فرد باید پس از فارغ التحصیلی بلافاصله کاریابی کند و اقامت موقت کاری به دست آورد. وگرنه باید خاک روسیه را ترک کند و دیگر نوبت به اخذ اقامت دائم و غیره نمی رسد. برای رشته مدیریت بهداشت عمومی موقعیت های زیادی در روسیه وجود دارد و سطح درآمد این افراد نیز در نمودار ذیل مشخص شده است:

سطح درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

زبان تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

اگرچه بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌های زبان مقدماتی را برای کمک به دانش‌آموزان برای کسب مهارت‌های ضروری برای تحصیل به زبان روسی ارائه می‌کنند، اگر شما ترجیح می‌دهید انگلیسی را به عنوان زبان آموزشی ترجیح دهید، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزش انگلیسی در دسترس هستند. برای تحصیل در روسیه اکثر دوره هایی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند در سطح کارشناسی ارشد هستند. دانشگاه های پیشرو روسیه معمولاً برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مختلف مثل مدیریت را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. لازم به ذکر است که شما می توانید برای تحصیل زبان روسی در دوره های پیش دبستانی دانشجویی بین المللی یا دوره های زبان روسی دانشگاه انتخاب کنید.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

در روسیه، دولت اکثر خدمات آموزشی را که آموزش را تنظیم می کند، از طریق وزارت آموزش و علوم ارائه می دهد و تحصیل در مدارس متوسطه دولتی برای خود روس ها رایگان است. تحصیلات عالی اول (سطح دانشگاهی) نیز برای شهروندان این کشور با رزرو رایگان است و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان با حقوق کامل ثبت نام می کنند. برای دانشجویان بین المللی نیز در مقایسه با موسسات آموزش عالی از ایالات متحده یا بریتانیا، دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه هستند. دانشجویان بین المللی معمولاً بین 1475€ تا 10600€ (یورو) در سال برای مدارک لیسانس پرداخت می کنند و بین 950€ تا 5000€ (یورو) در سال برای مدارک دکتری. برای رشته مدیریت بهداشت عمومی نیز هر کدام از دانشگاه های روسیه شهریه متفاوتی دارند اما معمولا سالی 6000€ تا 10000€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

تحصیل در روسیه در بهترین دانشگاه های این کشور موجب می شود فارغ التحصیلان راحت تر بتوانند کار پیدا کنند. خصوصا مدیرانی که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان روسی نیز تسلط کامل داشته باشند برای کار در روسیه به مشکلی برنخواهند خورد. در ادامه بهترین دانشگاه های روسیه که رشته مدیریت بهداشت عمومی را ارائه می دهند معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیهرتبه ملی سال 2022شهری که دانشگاه در آن واقع گردیده است
Moscow State University1Moscow
St. Petersburg State University3Saint Petersburg
Kazan Federal University5Kazan
Ural Federal University6Yekaterinburg
Tomsk State University7Tomsk
Novosibirsk State University8Novosibirsk

به منظور تحصیل در روسیه بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور نوبت به ویزای تحصیلی می رسد که نوع D می باشد. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه در سال 2022 عبارت هستند از: گذرنامه یا شناسنامه با حداقل 18 ماه اعتبار از تاریخ صدور ویزا و دارای حداقل 2 صفحه خالی، به اضافه یک فتوکپی از صفحه اول، یک عکس جدید به اندازه پاسپورت و دعوت نامه رسمی شما از GUVM (اصلی، نه کپی). علاقمندان به رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه، کانادا، هلند، ایتالیا و غیره و متقاضیان کار در روسیه می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته مدیریت بهداشت عمومی در روسیه

  1. مجید گفت:

    سلام و عرض ادب.من در ایران رشته مهندسی بهداشت محیط را خوانده ام.میخوام واسه ارشد برای رشته مدیریت بهداشت عمومی به زبان انگلیسی اقدام کنم.ایا میشه اقدام کرد؟واسه دانشگاه های برتر این کشور مثل موسکو و سنت بترزبورگ که مدرک بین المللی میدن میخوام اقدام کنم.میشه کاری کرد.
    ممنون میشم جواب سوالامو به ایمیلم ارسال کنید.دسترسی راحت تری خواهم داشت.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل مسائلی که در جریان هستید دسترسی به ایمیل برای ما دشوار هست در حال حاضر
      شما مشکلی برای تحصیل در روسیه نخواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *