ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان

به علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان توصیه می شود که قبل از سفر به این کشور تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. عمان دارای سیستم مراقبت های بهداشتی-درمانی باکیفیت و مراقبت های بهداشتی-درمانی رایگان برای شهروندان است، اما این مراقبت های بهداشتی-درمانی رایگان شامل دانشجویان بین المللی نمی شود. در صورت نیاز، کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در دسترس هستند. در عمان، برای دانشجویان یافتن مکان مناسب برای زندگی مهم است. یکی از مهم ترین نکات این است که خانه دارای تهویه مطبوع و کولر باشد زیرا در آب و هوای گرم این کشور یک ضرورت است. همچنین باید خاطر نشان ساخت که جرم و جنایت یک مشکل نادر در عمان است اما دانشجویان بهتر است مسیر خود در شهر را بیاموزند، به صورت گروهی سفر کنند و از حمل مقادیر زیادی پول نقد برای حفظ امنیت خود اجتناب ورزند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان چگونه است؟
  • وضعیت حقوق افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در عمان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان چه رقمی است؟

چرا تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان؟

عمان کشوری دارای تنوع قومیتی و خانه جمعیت زیادی از مهاجران است. امنیت یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. بررسی وضعیت امنیت در عمان نشان می دهد که کشوری بسیار امن برای تحصیل و زندگی است.

وضعیت امنیت در عمان

بررسی وضعیت امنیت در این کشور حاکی از آن است که سطح جرم و جنایت در آن 13.03 یعنی بسیار کم است. ممکن است دانشجویان بین المللی به دلیل اسلامی بودن عمان علاقه چندانی به انتخاب آن نداشته باشند، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای عربی آزادی مذهبی بیش تری وجود دارد. برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در عمان عبارتند از:

  • تجربه زندگی در یک فرهنگ پر رونق عربی
  • تحصیل به زبان انگلیسی یا عربی
  • یادگیری یا تقویت زبان عربی
  • مردم صمیمی و خوش برخورد
  • کیفیت بالای زندگی
  • طبیعت و چشم انداز غنی
  • دانشگاه های معتبر

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان

برای تحصیل در عمان، اخذ ویزای تحصیلی یا همان دانشجویی این کشور امری ضروری است. پردازش ویزا حدود ده روز طول می کشد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق قانون دارندگان ویزای دانشجویی عمان نخواهند توانست در این کشور کار کنند. برای دریافت ویزای تحصیلی عمان، متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • اثبات پذیرش در یک موسسه آموزش عالی شناخته شده در عمان
  • کپی گذرنامه (گذرنامه باید برای بیش از شش ماه معتبر باشد)
  • دو قطعه عکس (در اندازه 6×4 سانتی متر)
  • اصل و کپی گواهی پزشکی (فقط برای دانشجویان سوریه، پاکستان، نپال، هند، اتیوپی، فیلیپین، بنگلادش، اندونزی، مصر و سریلانکا)
  • Cover letter

ذکر این نکته حائز اهمیت است که ویزای دانشجویی عمان به دانشجویان این اجازه را می دهد که به مدت یک تا دو سال از زمان ورود به این کشور در آن اقامت داشته باشند. پس از اتمام اعتبار ویزا در صورتی که برنامه تحصیلی دانشجو همچنان ادامه داشته باشد وی می تواند ویزا را تمدید کند.

حقوق افراد شاغل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در مسقط عمان

شخصی که در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در مسقط – پایتخت عمان – کار می کند معمولاً حدود 2410OMR (ریال عمان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق اشخاصی که در این زمینه در این کشور ثروتمند عربی کار می کنند بین 590OMR (کم ترین) تا 5810OMR (بیش ترین) (ریال عمان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در مسقط عمان را نشان می دهد:

حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در مسقط عمان

مطابق جدول فوق، حقوق اشخاص شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در مسقط عمان از 7020OMR (ریال عمان) در سال (حداقل حقوق متوسط) تا 69700OMR (ریال عمان) در سال (حداکثر متوسط حقوق، حقوق واقعی بیش تر است) متغیر می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان

هزینه های ماهانه تخمین زده شده یک فرد در این کشور عربی 579.30€ (یورو) بدون اجاره می باشد. اگر بخواهیم عمان و ایران را از نظر هزینه های زندگی مقایسه کنیم متوجه می شویم که هزینه زندگی در عمان به طور متوسط 32.25% بیش تر از ایران است. همچنین، اجاره ماهانه در این کشور ثروتمند به صورت زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 497.13€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 336.81€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 850.78€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 586.13€ (یورو)

مقایسه عمان و ایران از نظر اجاره نشان می دهد اجاره بها در عمان به طور متوسط 1.46% کم تر از ایران است. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در عمان را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
10.3%2.8%8.6%34%7.1%23%14.1%

مطابق جدول فوق، در توزیع هزینه های زندگی در عمان، خرید از بازار با 34% بالاتر از اجاره ماهانه با 23% است، در صورتی که در اکثر کشورها اجاره ماهانه بالاتر از خرید از بازار قرار دارد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در عمان هستید،

رشته بهداشت عمومی در عمان

پس از تحصیل در رشته بهداشت عمومی در عمان در مورد اصول اپیدمیولوژیک سلامت و بیماری مربوط به مسائل بهداشت عمومی بحث خواهید کرد و محاسبه معیارهای آمار زیستی اساسی در زمینه اصول اپیدمیولوژیک را انجام خواهید داد. در حوزه کاری خود می توانید طرح های تحقیقاتی رایج و کاربردهای آن را در زمینه تحقیقات بهداشت عمومی و پزشکی مبتنی بر شواهد مرتبط کنید. برای بررسی های بیشتر در رشته بهداشت عمومی مفهوم آزمون فرضیه را با آزمون های پرمعنای اهمیت در تجزیه و تحلیل داده های تحقیق به کار ببرید. اگر برای کار در بخش دولتی و یا خصوصی عمان مشغول به کار شدید باید بتوانید برنامه های اصلی سلامت ملی و سیستم بهداشتی را در اختیار وزارت بهداشت عمان شرح دهید.

پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز هزینه تحصیل در عمان از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *