ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

لیسبون بهترین شهر برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال است. اکثر دانشگاه های برتر در این شهر که پایتخت پرتغال است واقع شده اند. تحصیل در پرتغال یک تجربه فوق العاده است زیرا دانشجویان می توانند از حضور در یک کشور آفتابی زیبا که دارای فرهنگ و تاریخی غنی است لذت ببرند و دوستان جدیدی پیدا کنند، در حالی که در حال تحصیل در رشته مورد علاقه خود هستند. ناگفته نماند که پرتغال یکی از کم ترین هزینه های زندگی در اروپای غربی را دارد.

خبر خوب برای دانشجویان بین المللی این که می توانند در حین تحصیل در پرتغال کار کنند، به این صورت که دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا مجاز به کار در پرتغال بدون هیچ گونه محدودیت یا محدودیت زمانی هستند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا می توانند به صورت پاره وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در طول نیمسال تحصیلی و به صورت تمام وقت در طول تعطیلات در این کشور کار کنند. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز کار در پرتغال کار کنند اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که دارای ویزای دانشجویی و مجوز اقامت پرتغال هستند، مجاز به کار در پرتغال با مجوز SEF هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال کدامند؟
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال چگونه است؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کدامند؟
  • وضعیت حقوق افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

در جدول زیر بهترین دانشگاه های پرتغال برای رشته مدیریت بهداشت عمومی (MHA) را بر اساس گزارش EduRank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر مبنای عملکرد تحقیقاتی شان در این زمینه رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در پرتغالرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه پورتوپورتو194290
دانشگاه جدید لیسبونلیسبون2114347
دانشگاه مینهوبراگا3147435
دانشگاه لیسبونلیسبون4150445
دانشگاه کویمبراکویمبرا5190557
دانشگاه آویروآویرو6258753
دانشگاه بیرا انتریورکوویلیا7279806
موسسه دانشگاهی لیسبونلیسبون8340992
دانشگاه کاتولیک پرتغاللیسبون9341998

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

قوانین ویزای پرتغال برای دانشجویان بین المللی به ملیت و مدت دوره آن ها بستگی دارد:

برای یک دوره تحصیلی بیش از 3 ماه:

  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس: ویزای دانشجویی مورد نیاز است. همچنین دانشجو به اجازه اقامت نیاز خواهد داشت.
  • شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس: ویزای دانشجویی لازم نیست، اما باید اقامت خود را در ادارات محلی ثبت کنند.

برای یک دوره تحصیلی کم تر از سه ماه:

  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس: ویزای دانشجویی فقط برای ملیت هایی لازم است که معمولا به ویزای شنگن پرتغال نیاز دارند. اتباع کشورهای زیادی مانند آمریکا، استرالیا و کانادا می توانند تنها با پاسپورت خود برای مدت سه ماه وارد پرتغال شوند و در این مدت حتی می توانند یک دوره آموزشی کوتاه را بگذرانند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ سوئیس: ویزای دانشجویی لازم نیست.

برای درخواست ویزای تحصیلی پرتغال، متقاضی باید قبلا نامه پذیرش را از دانشگاه انتخابی خود دریافت کرده باشد. پس از آن متقاضی باید زمان قرار ملاقات/ مصاحبه با سفارت پرتغال را تعیین نماید، فرم درخواست ویزای تحصیلی یا همان دانشجویی پرتغال را تکمیل کند و مدارک مورد نیاز برای درخواست را جمع آوری نماید. سپس، متقاضی باید هزینه ویزای دانشجویی را پرداخت کند و در تاریخ تعیین شده مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهد. در نهایت، فرد باید صبر کند تا درخواست ویزای وی پردازش شود و در صورت دریافت ویزا، می تواند به پرتغال سفر کند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی پرتغال

هنگام درخواست ویزای دانشجویی پرتغال، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پاسپورت (یا سند مسافرتی) معتبر متقاضی
  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه متقاضی
  • اثبات این که متقاضی هزینه های تحصیل را پرداخت کرده است. اگر متقاضی بورسیه تحصیلی دارد، باید مدرکی از دانشگاه خود در تایید آن ارائه دهد.
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس پاسپورت که اخیرا گرفته شده است. عکس ها باید طبق دستورالعمل های عکس شنگن باشند.
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی پرتغال. سفارت معمولا این فرم را برای متقاضی فراهم می کند.
  • مدرکی دال بر این که متقاضی توانایی مالی کافی برای اقامت در پرتغال را دارد. این مدرک می تواند صورت حساب های بانکی، بورسیه تحصیلی، اثبات کمک مالی یا اثبات حمایت مالی باشد.
  • مدرک اقامت در پرتغال. این مدرک می تواند یک قرارداد اجاره، محل اقامت از طرف دانشگاه متقاضی (خوابگاه) یا یک دعوت نامه از یکی از اعضای خانواده/ دوستان متقاضی که وی در پرتغال با آن ها زندگی خواهد کرد، باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی بیمه سلامت مسافرتی شنگن. پس از ورود به پرتغال، متقاضی همچنین باید از یک شرکت خصوصی بیمه درمانی کافی دریافت کند.

حقوق افراد شاغل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

فردی که در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال کار می کند معمولاً حدود 3540€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق افرادی که در این زمینه در این کشور اروپایی کار می کنند بین 860€ (کم ترین) تا 8530€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال را نشان می دهد:

حقوق سالانه افراد شاغل در زمینه مدیریت بهداشت عمومی در پرتغال

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در پرتغال در رشته مدیریت بهداشت عمومی هستید، پیشنهاد ما این است که جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار بعد از تحصیل در پرتغال از کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *