ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی یکی از رشته هایی است که می تواند در آینده شغلی افراد نقش بسیار پررنگی را ایفا کند. کشورهای پیشرفته جهان به دنبال پرورش مهندسان شیمی در زمینه های مختلف هستند چرا که علوم شیمی و ساخت مواد شیمیایی در سال های اخیر به عنوان یکی از پولسازترین حرفه ها در جهان بوده است. افرادی که در رشته هایی مانند مهندسی شیمی تحصیل می کنند، شانس بسیار بالایی برای کاریابی خواهند داشت چراکه آزمایشگاه ها، صنایع، دانشگاه و غیره به این افراد برای تکمیل کادر حرفه ای خود نیاز خواهند داشت و این فرصت بسیار مناسبی برای رسیدن به شغل پس از تحصیل برای این افراد است.

آفریقای جنوبی به عنوان یکی از بهترین کشورهای قاره آفریقا جایگاه مناسبی برای تبدیل شدن به مهندس شیمی در این قاره به نظر می رسد. صنایع شیمیایی در این کشور وضعیت نسبتا مناسبی دارند و این مسئله می تواند سبب اهمیت هرچه بیشتر تحصیل در این رشته در آفریقای جنوبی شود. دانشگاه های آفریقای جنوبی در طول دهه گذشته پیشرفت بسیار زیادی را در رشته های مختلف تجربه کرده اند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و شرایط مناسب کار برای افراد تحصیل کرده در این کشور از جمله دلایل اهمیت آفریقای جنوبی است. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان می توانند با هزینه اندک در این کشور به تحصیل ادامه دهند؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور آفریقای جنوبی چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور آفریقای جنوبی چیست؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در زمینه آموزش در رشته های مهندسی، قدرتمندترین کشور قاره آفریقا است و به همین دلیل است که دانشجویان خارجی با اطمینان می توانند این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. مهندسی شیمی نیز یکی از رشته هایی است که می تواند فرصت های بسیار مناسبی در آفریقای جنوبی برای انتخاب دانشگاه در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهد.

زبان اصلی تحصیل در این کشور انگلیسی است و به همین دلیل دانشجویان به یادگیری زبان دیگری نیاز نخواهند داشت با این حال در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان فرانسوی نیز به وجود آمده است و دانشجویان می توانند با توجه به شرایط شخصی خود رشته مدنظر را به زبان انگلیسی یا فرانسوی پشت سر بگذارند. مدرک آیلتس با نمره 6 برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی کافی است و این یک امتیاز برای دریافت پذیرش به حساب می آید.

رشته مهندسی شیمی در کشور آفریقای جنوبی تقریبا در تمامی دانشگاه های این کشور در دسترس است با این حال دانشگاه کاوازولو ناتال است که رتبه 240 جهان در این رشته را به دست آورده است و این در حالی است که رتبه 332 جهان را در رده بندی کلی به خود اختصاص داده است. دانشجویان پس از 4 سال تحصیل در این رشته می توانند مدرک کارشناسی خود را به دست آورند و این برای ورود به بازار کار این رشته کافی است. دانشجویانی که به تحصیل علاقه دارند، می توانند برای 2 سال نیز در دانشگاه های این کشور به تحصیل رشته مدرک کارشناسی ارشد مشغول شوند و درآمد خود را نیز افزایش دهند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در آفریقای جنوبی

یکی از مزایای تحصیل در آفریقای جنوبی به ویژه در مقطع کارشناسی، هزینه های اندکی است که دانشجویان به عنوان شهریه به صورت سالیانه به دانشگاه پرداخت می کنند. هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور آفریقای جنوبی در حدود 2300$ تا 5900$ (دلار) در سال است اما در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان استفاده از بورسیه تحصیلی وجود ندارد و در نتیجه دانشجویان باید این مبلغ را به طور کامل پرداخت کنند. نکته قابل توجه این که هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی به مراتب کمتر از کارشناسی ارشد است.

دانشجویان همچنین باید ماهیانه مبلغی در حدود 300$ تا 750$ (دلار) را به عنوان هزینه های زندگی خود در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی پرداخت کنند. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی به مراتب کمتر است و می تواند در کاهش هزینه های زندگی در این کشور اثر گذار باشد. ضمن اینکه دانشجویان در این کشور اجازه خواهند داشت به مدت 20 ساعت در هفته به کار مشغول شوند و این فرصتی است که در بسیاری از کشورهای همجوار ایران رخ نمی دهد.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در آفریقای جنوبی

شرایط کار در آفریقای جنوبی برای شهروندان بومی چندان مناسب نیست و علت اصلی این ماجرا آن است که بومیان تحصیلات دانشگاهی مناسبی در این کشور ندارند و به همین دلیل است که حرفه های تخصصی در اختیار شهروندان خارجی قرار گرفته است. افرادی که در آفریقای جنوبی و در رشته های مختلف به ادامه تحصیل بپردازند، شانس بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت و می توانند به صورت قانونی نیز در این کشور اقامت داشته باشند.

مهندسان شیمی در آفریقای جنوبی، فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی خود دارند و این مسئله می تواند به کاریابی آن ها در این کشور کمک شایانی داشته باشد. درآمد این افراد در آفریقای جنوبی نیز بسیار مناسب است و فرد به راحتی می تواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش در این کشور را تامین کند. به منظور درک بهتر این موضوع، متوسط درآمد یک مهندس شیمی در آفریقای جنوبی در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور آفریقای جنوبی

با وجود این که در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی کمتر است، دانشجویانی که به کشور آفریقای جنوبی مهاجرت می کنند، در مقطع کارشناسی با هزینه بسیار کم تری روبرو خواهند شد و به همین دلیل است که توصیه می شود تا در هنگام تصمیم گیری در این رابطه، به این نکات توجه شود. در صورتی که به دنبال مهاجرت به برترین کشورهای جهان هستید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این رابطه همراهی و راهنمایی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *