ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در ارمنستان

رشته مهندسی شیمی در ارمنستان

رشته مهندسی شیمی در ارمنستان به این دلیل برای بسیاری اهمیت پیدا کرده است که مسیر همواری برای مهاجرت به این کشور اروپایی وجود دارد. ارمنستان یکی از کشورهایی است که در همسایگی ایران قرار دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد به منظور اینکه هزینه های رفت و آمد خود را کاهش دهند یا اینکه بتوانند در نزدیکی ایران اقامت داشته باشند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند در حالی که این مسئله می تواند چالش های بسیاری را برای دانشجویان به همراه داشته باشد. کیفیت آموزش در کشور ارمنستان به نسبت بسیاری از کشورهای همسایه ایران نیز ضعیف تر است و این مسئله ای است که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد.

رشته مهندسی شیمی اما یکی از پرکاربردترین رشته های تحصیلی در بازار کار امروز است و دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، می توانند امید داشته باشند که پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و در نهایت به درآمد نسبتا بالایی نیز برسند. در ارمنستان نیز به عنوان یکی از کشورهای در حال پیشرفت به این رشته تحصیلی توجه ویژه ای شده است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ارمنستان چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم در رشته مهندسی شیمی در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت فارغ التحصیلان رشته شیمی در این کشور چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در این کشور چقدر است

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ارمنستان

اگر به رشته مهندسی شیمی علاقه مند هستید، ارمنستان می تواند یکی از گزینه های شما برای تحصیل باشد اما اگر رزومه قدرتمندی در اختیار دارید و قصد تحصیل در برترین کشورهای جهان را دارید، ارمنستان می تواند یکی از گزینه های ضعیف برای ادامه تحصیل شما باشد چراکه دانشگاه های این کشور در رده بندی های جهانی جایگاهی به دست نیاورده اند و این نکته ای است که این افراد باید به آن توجه داشته باشند.

خوشبختانه در ارمنستان می توان در تمامی رشته های تحصیلی و بدون نیاز به آزمون ورودی، به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل پرداخت و مدرک خود را دریافت کرد. رشته مهندسی شیمی نیز یکی از آن دسته رشته هایی است که در تمامی مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان می توانند در حدود 10 دانشگاه مختلف این کشور به تحصیل در رشته مهندسی شیمی بپردازند. هزینه های مقرون به صرفه ای که تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی در ارمنستان به همراه دارد از جمله عواملی است که بسیاری را به تحصیل در این کشور مشتاق می کند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ارمنستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در ارمنستان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در کشور ارمنستان به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه آن است. دانشجویان خارجی برای این که بتوانند در رشته مهندسی شیمی در ارمنستان به ادامه تحصیل بپردازند، به حدود 1000$ تا 4500$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت. در بسیاری از کشورهای اروپایی با مبلغی مانند این می توان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی مشغول شد. در دانشگاه های ارمنستان، دسترسی به بورسیه تحصیلی بسیار محدود است و این نکته ای است که علاقمندان به تحصیل در این کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در کشور ارمنستان برای دانشجویان در حدود 150$ تا 210$ (دلار) در ماه است و با توجه به این که دانشجویان در این کشور اجازه کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت، می توان گفت که هزینه های زندگی فرد در این کشور قابل تامین است.

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور ارمنستان

ارمنستان به دانشجویان خارجی در این کشور اجازه می دهد تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، وارد بازار کار شوند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد با کارفرمای رسمی شدند، قادر خواهند بود تا برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدامات لازم را انجام داده و در نتیجه اقامت ارمنستان را نیز به دست آورند. در چنین شرایطی است که مهندسان شیمی در کشور ارمنستان شانس بسیار خوبی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت چراکه رشته مهندسی شیمی در دسته مشاغل مورد نیاز این کشور قرار دارد.

هزینه های زندگی در کشور ارمنستان بسیار کمتر از کشورهای شناخته شده اروپایی است و به همین دلیل است که متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار اندک است. در این کشور یک مهندس شیمی می تواند درآمد کافی برای گذراندن زندگی یک خانواده را تامین کند اما باید در نظر داشت که به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی درآمد این افراد بسیار کمتر است. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور ارمنستان نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور ارمنستان

تجربه کاری و همچنین میزان تحصیلات مهندسان شیمی در ارمنستان به شدت بر متوسط درآمد آن ها تاثیرگذار خواهد بود و اختلاف زیاد میان کمترین و بیشترین دریافتی مهندسان شیمی در این کشور به خوبی این مسئله را نشان می دهد. با وجود این که شرایط پذیرش در دانشگاه های ارمنستان نسبتا ساده است و دانشجویان راه سختی برای طی کردن در این مسیر نخواهند داشت، نمی توان ارمنستان را به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجرت معرفی کرد. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به کشورهای همسایه و ارزان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *