ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اسلواکی می تواند فرصتی نسبتا مناسب برای کار و زندگی در یکی از کشورهای سطح دوم در قاره اروپا باشد. افرادی که از تمکن مالی چندان قدرتمندی برخوردار نیستند، به راحتی می توانند با انتخاب اسلواکی به عنوان مقصد تحصیلی خود، شرایط نسبتا مناسب تری را برای خود رقم بزنند و دغدغه های خود را به حداقل برسانند. برخی از دانشگاه های اسلواکی در طول سال های اخیر توانسته اند در رده بندی های جهانی جایگاه نسبتا مناسبی را به دست آورند و این موضوعی است که می تواند بر جذابیت هرچه بیش تر این کشور بیافزاید.

رشته مهندسی شیمی از جمله رشته هایی است که علاوه بر نیاز به قدرت استدلال، به قدرت محاسبه نیز نیاز خواهد داشت و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید به این موضوع توجه بسیار زیادی داشته باشند. افرادی که مدرک خود در این رشته را به دست آورده باشند، به زودی جذب بازار کار خواهند شد و این یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در این رشته است. همچنین زبان شیمی یک زبان بین المللی است و به همین دلیل است که برقراری ارتباط میان متخصصین این حوزه در سراسر جهان به راحتی فراهم می شود. اگرچه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی نمی تواند از گزینه های اولیه انتخاب به عنوان مقصد نهایی باشد، اما مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های این کشور را خواهند داشت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل دانشجویان خارجی در این کشور چیست؟
  • یک مهندس شیمی در این کشور چه مقدار درآمد کسب می کند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

افرادی که قصد تحصیل در خارج از ایران را دارند باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهند تا امکان انتخاب صحیح تر مقصد نهایی برای آن ها وجود داشته باشد. هر فرد باید مشخص کند که با چه هدفی قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارد و سپس در این مسیر گام بردارد. کشور اسلواکی به عنوان یکی از کشورهای اروپای مرکزی برای تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد اما شاید نتوان چنین موضوعی را در رابطه با تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور بیان کرد.

دانشجویان خارجی که اسلواکی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید آگاه باشند که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خارجی فراهم نشده است و دانشجویان باید به زبان اسلواک در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. در چنین شرایطی است که می توان تحصیل در اسلواکی را کمی دشوار معرفی کرد. البته در برخی از دانشگاه های این کشور فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان فراهم شده است و مهندسی شیمی تنها یکی از این رشته ها است. متاسفانه دانشگاه های اسلواکی در رده بندی های جهانی جایگاهی در رشته شیمی ندارند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی دانشجویی است و این شاید یکی از معدود مزایایی باشد که تحصیل در این کشور به همراه خواهد داشت. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند با هزینه های کمی در طول تحصیل خود مواجه می شوند و این مسئله می تواند دغدغه های آن ها را کاهش دهد. برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، دانشجویان به حدود 2900€ تا 4100€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت. در کشور اسلواکی امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی نیز بسیار محدود است.

علاوه بر هزینه های تحصیل در کشور اسلواکی، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشد. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی 300€ تا 400€ (یورو) در ماه است و این مسئله نمی تواند برای دانشجویان چندان مشکل ساز شود چراکه آن ها اجازه کار به صورت نیمه وقت در دانشگاه یا خارج از محیط آن را خواهند داشت و از این طریق می توانند درآمدی کافی برای گذران زندگی خود داشته باشند.

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور اسلواکی

اسلواکی به دانشجویان خارجی در این کشور اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و همچنین پس از تحصیل، به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند. این فرصت مناسب می تواند در اختیار تمامی دانشجویان قرار گیرد تا از این طریق به اقامت بلند مدت کشور اسلواکی دست پیدا کنند. شرایط کار در اسلواکی بسیار مناسب است اما با توجه به هزینه های کم زندگی در این کشور، نمی توان انتظار داشت که میزان درآمد در آن بالا باشد.

دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و از این طریق می توانند به درآمد نسبتا خوبی در این کشور نیز دست پیدا کنند. بر اساس نمودار زیر می تواند در رابطه با متوسط درآمد در اسلواکی اطلاعات کامل تری را به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور اسلواکی

نمودار فوق نشان می دهد که درآمد مهندسین شیمی در کشور اسلواکی به نسبت مهندسان این حوزه در کشورهای تراز اول اروپایی بسیار کمتر است اما با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، یک مهندس شیمی در اسلواکی در رفاه نسبی زندگی می کند. با همه این تفاسیر و با توجه به کیفیت آموزش رشته مهندسی شیمی در این کشور، نمی توان به علاقمندان به تحصیل در این رشته توصیه کرد که اسلواکی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *