ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در انگلستان

رشته مهندسی شیمی در انگلستان

رشته مهندسی شیمی در انگلستان یکی از رشته های تحصیلی است که میتواند آینده شغلی فرد را نیز ضمانت کند و بهترین شرایط را برای فرد ایجاد کند. بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در این رشته در کشور انگلستان قرار دارند و این مسئله ای است که می تواند بر جذابیت های تحصیل در انگلستان بیافزاید. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کشور انگلستان برای تحصیل دانشجویان خارجی، هزینه های نسبتا زیادی را در نظر گرفته است و این یکی از جدی ترین موضوعاتی است که دانشجویان پیش از انتخاب دانشگاه خود باید به آن توجه داشته باشند.

رشته مهندسی به فرد اجازه می دهد تا در حوزه های مختلف و در صنایع متفاوت مشغول به کار شود و از این طریق شانس بالاتری برای رسیدن به کار را داشته باشد. افرادی که این دوره را در انگلستان به پایان رسانده باشند، به دلیل دسترسی به بالاترین کیفیت آموزشی، شانس بسیار بالایی برای ورود به بازارهای کار جهانی در برترین دانشگاه های جهان خواهند داشت و به همین دلیل است که می توان با وجود نیاز به پرداخت هزینه های سنگین، انگلستان را مقصدی بسیار مناسب برای تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل در رشته مهندسی شیمی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تشریح این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلستان در رشته مهندسی شیمی چیست؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در انگلستان چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل دانشجویان در انگلستان چگونه است؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در انگلستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در انگلستان

افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که پروسه مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور ممکن است یک سال به طول بیانجامد و در نتیجه نیاز به پیگیری های دقیق و همچنین دقت در انجام کار دارد تا بتوان هرچه سریع تر به مقصد نهایی خود دست پیدا کرد. شرایط دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی از کشور انگلستان نیز حساسیت های بسیاری را به همراه دارد که دانشجویان باید به آن دقت داشته باشند.

بسیاری از دانشگاه های مطرح انگلستان موفق شده اند تا رتبه دو رقمی در رقابت با سایر دانشگاه های جهان در رشته مهندسی شیمی به دست آورند و این به خوبی نشان می دهد که دانشجویان با رزومه های متوسط کار بسیار سختی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور خواهند داشت. به همین دلیل اگر قصد تحصیل در انگلستان در مقاطع تحصیلی مختلف را دارید، تلاش کنید تا رزومه تحصیلی شما قدرتمندتر از سایرین به نظر برسد. نمره های بالا در دروس تخصصی مثل زبان انگلیسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک و زیست شناسی می تواند به خوبی نشان دهنده قدرت علمی متقاضیان باشد.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان و در رشته مهندسی شیمی، به مدرک معتبر زبان انگلیسی نیز نیاز خواهند داشت. دانشجویانی که در دانشگاه ها یا مدارس انگلیسی زبان آخرین دوره آموزشی خود را گذرانده باشند، از ارائه این مدرک معاف خواهند بود اما سایر دانشجویان به حداقل نمره 6 آیلتس نیاز خواهند داشت البته که دانشگاه های برتر انگلستان از دانشجویان حداقل نمره 6.5 آیلتس را تقاضا خواهند کرد و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در انگلستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در انگلستان

یکی از مواردی که می تواند تحصیل در انگلستان را برای بسیار غیر ممکن سازد، هزینه هایی است که دانشگاه های این کشور برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. اگرچه در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی وجود دارد اما نمی توان با قاطعیت در رابطه با دریافت آن ها صحبت کرد. دانشجویانی که رشته مهندسی شیمی را برای خود در این کشور انتخاب کرده اند، باید به طور متوسط مبلغی در حدود 17000£ تا 21000£ (پوند) در سال را به عنوان شهریه خود به دانشگاه های مختلف انگلستان پرداخت کنند.

در سوی دیگر هزینه های روزمره زندگی در این کشور قرار دارد که به طور متوسط از 11000£ تا 15000£ (پوند) در سال متغیر است و دانشجویان برای تامین این مبلغ نیز باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. در انگلستان به دانشجویان این اجازه داده شده است تا به صورت نیمه وقت به کار دانشجویی مشغول شوند و این وسیله ای مناسب برای آن ها است تا بتوانند از این طریق هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تامین کنند. البته با توجه به پیوستگی دروس ارائه شده در دانشگاه های انگلستان، بسیاری از دانشجویان در ترم های اولیه تحصیل خود نمی توانند به راحتی به کار و تحصیل همزمان بپردازند.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور انگلستان

تا چندی پیش، دانشجویانی که مدرک خود را در انگلستان دریافت می کردند، باید خاک این کشور را ترک می کردند و از خارج خاک انگلستان به کاریابی می پرداختند و این مسئله ای بود که بسیاری از دانشجویان را از انتخاب انگلستان به عنوان مقصد تحصیلی منصرف می ساخت اما اکنون شرایط متفاوت شده است. دانشجویان خارجی در انگلستان اجازه خواهند داشت تا به مدت 2 سال در کشور انگلستان اقامت داشته باشند و در این بازه زمانی به جستجوی کار بپردازند.

مهندسان شیمی در کشور انگلستان از سطح درآمدی بسیار خوبی برخوردار هستند و این مسئله می تواند باعث شود تا علاقمندان به حوزه مهندسی شیمی، انگلستان را در صدر گزینه های در دسترس خود برای ادامه تحصیل در خارج از کشور قرار دهند. به منظور کسب آگاهی بیشتر در این زمینه، نمودار زیر ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور انگلستان

در چنین شرایطی است که می توان گفت یک مهندس شیمی از رفاه کامل اقتصادی برای گذراندن زندگی خود در این کشور بهره مند است و به راحتی می تواند هزینه های خانواده خود را نیز پرداخت کند. به طور کلی تحصیل در انگلستان یکی از فرصت های کم نظیر برای تحصیل در خارج از کشور است و دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند، آینده اقتصادی بسیار مناسبی خواهند داشت. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص تحصیل در کشورهای برتر جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *