ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در ایرلند

رشته مهندسی شیمی در ایرلند

رشته مهندسی شیمی در ایرلند را می توان به عنوان یکی از رشته های تحصیل در این کشور معرفی کرد که اشتغال در این کشور را به نوعی تضمین می کند. دانشگاه های ایرلند پیروی ویژه ای از دانشگاه های انگلستان دارند و این مسئله سبب شده است تا تحصیل در این کشور به یکی از جدی ترین گزینه ها برای افرادی تبدیل شود که هزینه کافی برای تحصیل در این کشور و همچنین اسکاتلند را ندارند. برخی از دانشگاه های ایرلند در رده بندی های جهانی جایگاه بسیار مناسبی دارند و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند.

رشته مهندسی شیمی یکی از رشته هایی است که طیف وسیعی از مشاغل را در دسترس متقاضیان قرار می دهد و این مسئله می تواند بر جذابیت هرچه بیشتر این رشته تحصیلی بیافزاید. مهندسان شیمی می توانند در آزمایشگاه ها، مراکز آموزشی، کارخانه ها و غیره مشغول به کار شوند و بدیهی است که افراد با روحیات متفاوت به سمت و سوی مختلفی برای کار کشیده خواهند شد. ایرلند برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی می تواند گزینه ای مناسب تلقی شود و به همین دلیل است که در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا به سوالات مهم مطرح شده در خصوص شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در ایرلند پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چگونه است؟
  • دانشجویان برای پرداخت شهریه خود به چه مبلغی نیاز خواهند داشت؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در ایرلند چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در کشور ایرلند به درآمد بالا رسید؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایرلند

مهندسی شیمی یکی از رشته های تراز اول در جمع رشته های گروه مهندسی است و دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، باید انتظار سپری کردن یک دوره 4 ساله برای رسیدن به مدرک تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی داشته باشند. در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اما دوره های تحصیلی به ترتیب 2 و 3 ساله خواهند بود.

دانشجویانی که رشته مهندسی شیمی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید یک مدرک زبان معتبر را در اختیار داشته باشند. حداقل نمره 6.5 آیلتس به شرط عدم وجود نمره کمتر از 6 برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند کافی خواهد بود. دانشجویان برای تحصیل در ایرلند و دانشگاه های تراز اول این کشور نیاز به رزومه تحصیلی قدرتمند خواهند داشت اما در دانشگاه های سطحح دوم ایرلند نیازی به این مسئله نخواهد بود چراکه تفاوت بسیار زیادی میان دانشگاه های ایرلند از نظر کیفیت آموزشی وجود دارد و به همین دلیل است که متقاضیان پیش از ورود به دانشگاه و اخذ پذیرش باید شرایط علمی دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دهند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در ایرلند

تحصیل در ایرلند به نسبت تحصیل در انگلستان و اسکاتلند هزینه های کمتری را به دانشجویان تحمیل می کند و این مسئله ای است که می تواند برای متقاضیان تحصیل در این کشور حائز اهمیت باشد. علاقمندان به تحصیل در انگلستان، در صورتی که بودجه کافی در اختیار نداشته باشند، می توانند با هزینه های کمتر در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه تحصیل در این کشور کم نیست و به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر گران محسوب می شود.

با همه این تفاسیر، دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در ایرلند به بودجه ای در حدود 10100€ تا 18500€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت و امکان دریافت بورسیه های تحصیلی جزئی در این کشور به راحتی وجود دارد.

در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در ایرلند قرار دارد که دانشجویان باید نسبت به آن نیز آگاهی کافی داشته باشند. در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه برای گذراندن زندگی دانشجویی در کشور ایرلند کافی است و با توجه به این که دانشجویان در این کشور امکان کار به صورت نیمه وقت را خواهند داشت، امکان امین هزینه های زندگی در این کشور از این طریق برای دانشجویان خارجی فراهم شده است.

متوسط درآمد در کشور ایرلند برای مهندسان شیمی

دانشجویان رشته مهندسی شیمی در کشور ایرلند این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند اما زمانی که صحبت از کار پس از تحصیل در این کشور می شود، شانس فارغ التحصیلان در این کشور برای کار به شدت افزایش پیدا می کند. فارغ التحصیلان در ایرلند این فرصت را خواهند داشت که به جستجوی کار در شیلی بپردازند و در صورت کاریابی در این کشور به قادر خواهند بود اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری موقت و سپس دائم تبدیل کنند.

مهندسین شیمی در کشور ایرلند یکی از مشاغل مورد نیاز است و افرادی که توانایی کافی برای تحصیل در این رشته را داشته باشند، قادر خواهند بود تا پس از تحصیل به سرعت وارد بازار کار ایرلند شوند و از این طریق به درآمد نسبتا مناسبی برسند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور ایرلند نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور ایرلند

درآمد مهندسان شیمی در کشور ایرلند تقریبا معادل متوسط درآمد در این کشور است و این موضوع می تواند از جذابیت انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بکاهد چراکه هزینه های تحصیل در این کشور نیز به نسبت بسیار بالا است. به طور کلی نمی توان ایرلند را به عنوان مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل معرفی کرد و گزینه های بسیار بهتری نیز در این زمینه وجود دارد. در صورتی که به دنبال کسب آگاهی در این زمینه هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *