ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در برزیل

رشته مهندسی شیمی در برزیل

دانشجویان بین المللی که در رشته مهندسی شیمی در برزیل تحصیل می کنند این احساس را دارند که در خانه خود هستند زیرا برزیلی ها مردمانی خونگرم هستند. مهندسی شیمی یک رشته جذاب است و امروزه پتانسیلهای مختلفی دارد که مدتی پیش تصور نمی شد. این رشته فرصتهای جدیدی را برای متخصصان خود ایجاد می کند. مهندسی شیمی می تواند رشته های مختلف علمی و ریاضی را ادغام کند تا دانشجویان را در توسعه فرآیندهای تولید، حمل و نقل و تبدیل مواد اولیه و مواد شیمیایی به محصولات مفید آموزش دهد. مهندس شیمی متخصصی است که می تواند مواد اولیه را از طریق توسعه و یا بهبود فرایندهای تولید در مقیاس کوچک یا بزرگ به محصولات تبدیل کند. مهندسان شیمی قادر به طراحی و کنترل ساخت، مونتاژ، نصب و راه اندازی تجهیزات و کارخانه هایی هستند که در آنها آماده سازی یا تصفیه شیمیایی محصولات انجام می شود.

آن ها به منظور بررسی مراحل مختلف عملیاتی و احتمالات تولید برای مقاصد تجاری، همواره با هدف کاهش هزینه های تولید و اثرات زیست محیطی و همچنین کنترل بهتر کیفیت، تحقیقاتی را انجام می دهد. همچنین وظیفه مهندس شیمی است که فعالیت های کارگران مسئول تجهیزات و سیستم های شیمیایی را بررسی و هماهنگ کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در برزیل بین 4 تا 6 سال طول می کشد؛ مقطع کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال به طول می انجامد. طول دوره دکتری نیز 3 تا 4 سال است. این مقاطع در برزیل با سه چرخه فرآیند بولونیا مطابقت دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در برزیل تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در برزیل

در جدول زیر بهترین دانشگاه های برزیل برای رشته مهندسی شیمی را بر اساس آوازه و پژوهش های آن ها در این زمینه معرفی می کنیم:

نام دانشگاهامتیاز موضوعی از 100امتیاز جهانی از 100
State University of Campinas49.759.0
Universidade de São Paulo47.368.2
Federal University of Rio de Janeiro38.955.9
Universidade Estadual de Maringa38.029.2

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در برزیل

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی شیمی در برزیل

در جدول زیر چند فرصت عالی برای تحصیل در برزیل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی را معرفی می کنیم:

عنوان رشتهدانشگاهنوع برنامهمدت زمان تحصیلزبان آموزشمحل تحصیل
کارشناسی مهندسی شیمیCentro Universitário FEIپرتغالی (برزیلی)پردیس دانشگاه
مهندسی شیمیUniversidade São Francisco (USF)پاره وقت10 ترمپرتغالی (برزیلی)پردیس دانشگاه
کارشناسی (BS) در مهندسی شیمیUniversidade do Vale do Paraiba (UNIVAP)تمام وقت5 سالپرتغالی (برزیلی)پردیس دانشگاه
مهندسی شیمیFaculdade Senai-Cetiqt (SENAI-CETIQT)تمام وقت5 سالپرتغالی (برزیلی)پردیس دانشگاه

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی شیمی در برزیل

بررسی هزینه زندگی در برزیل نشان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره در این کشور 1546.61$ (دلار) معادل 8524.4BRL (رئال برزیل) بدون در نظر گرفتن اجاره است؛ هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر نیز 437.73$ (دلار) معادل 2412.66BRL (رئال برزیل) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور آمریکای جنوبی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب رئال برزیل
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر1373.14BRL
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر889.98BRL
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر2775.56BRL
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر1882.28BRL

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در برزیل

جدول زیر قیمت / هزینه برخی کالاها و خدمات در برزیل را نمایش می دهد:

عنوانقیمت / هزینه بر حسب رئال برزیل
صرف غذا در یک رستوران ارزان25.00BRL
قرص نان سفید تازه (500 گرم)6.80BRL
برنج سفید (1 کیلوگرم)6.06BRL
فیله مرغ (1 کیلوگرم)15.51BRL
گوشت گاو (1 کیلوگرم)38.93BRL
آب (بطری 1.5 لیتری)3.02BRL
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)213.80BRL
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی356.98BRL
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)108.40BRL

معرفی کشور برزیل به دانشجویان

برزیل، رسما جمهوری فدراتیو برزیل، کشوری در آمریکای جنوبی است که نیمی از خشکی این قاره را تشکیل داده است. این کشور پنجمین کشور بزرگ جهان است که تنها روسیه، کانادا، چین و ایالات متحده از آن بزرگ تر هستند. برزیل پنجمین کشور پرجمعیت جهان است و جمعیت آن یک سوم جمعیت آمریکای لاتین را تشکیل می دهد. اکثر ساکنان برزیل در امتداد ساحل شرقی آن متمرکز شده اند، اگرچه پایتخت آن یعنی برازیلیا در قسمت داخلی واقع شده است و تعداد فزاینده ای از مهاجران به داخل این کشور نقل مکان می کنند.

ریودوژانیور، در نظر بسیاری از جهانیان، همچنان نماد برجسته برزیل است. شهرهای رو به رشد این کشور، مجتمع های بزرگ برق آبی و صنعتی، معادن و زمین های حاصلخیز آن، این کشور را به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان تبدیل کرده است. با این حال، برزیل با نابرابری های شدید اجتماعی، تخریب محیط زیست، بحران های مالی متناوب و یک سیستم سیاسی گاه به بن بست رسیده و پنجه نرم می کند. پرجمعیت ترین شهر برزیل سائوپائولو است. این کشور فدراتیو اتحادیه ای از 26 ایالت و منطقه فدرال است. همچنین، برزیل بزرگ ترین کشوری است که در آن زبان پرتغالی به عنوان زبان رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته مهندسی شیمی در برزیل

فردی که به عنوان مهندس شیمی در برزیل کار می کند معمولاً ماهانه حدود 8730BRL (رئال برزیل) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان شیمی در این کشور آمریکای لاتین بین 4020BRL (کم ترین) تا 13900BRL (بیش ترین) (رئال برزیل) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان شیمی در برزیل را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان شیمی در برزیل

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در برزیل هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی برزیل و کار پس از تحصیل در برزیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *