ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلغارستان به دانشجویان این امکان را می دهد که با پایه و اساس دانش در این رشته  آشنا شوند. مهندسی شیمی شاخه ای از مهندسی است که با تبدیل مواد اولیه به محصولات مفید مانند غذا، نوشیدنی ها، فلزات و محصولات زیبایی سر و کار دارد. دانشجویان در این رشته از شیمی، فیزیک، ریاضیات و اقتصاد برای استفاده، تغییر و انتقال مواد شیمیایی، مواد و انرژی استفاده خواهند کرد. آن ها واحدهایی را در زمینه علوم مواد، شیمی آلی و شیمی فیزیک و سایر موارد سپری خواهند کرد. در طول برنامه تحصیلی، آن ها مهارت های عملی و دانش نظری خود را توسعه داده و برای اشتغال آماده می شوند.

وزارت آموزش و پرورش بلغارستان اغلب بر آموزش در بلغارستان نظارت دارد. صوفیا به عنوان پایتخت و بزرگ ترین شهر بلغارستان، دارای مراکز آموزشی معتبر متعددی است که در سطح جهانی شناخته شده هستند. دانشگاه ها و کالج های این کشور سالانه از هزاران دانشجو ثبت نام می کنند تا تقاضای بالای تحصیل را برآورده سازند. مقایسه هزینه زندگی در بلغارستان و ایران نشان می دهد هزینه زندگی در این کشور اروپایی به طور متوسط 0.43% کم تر از ایران است؛ اجاره در بلغارستان نیز به طور متوسط 44.1% کم تر از ایران می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلغارستان تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

هزینه تحصیل در بلغارستان می تواند بسیار متفاوت باشد. این امر بستگی به این امر دارد که دانشجو در چه مقطعی و در کجا تحصیل می کند. هزینه های تحصیل در بلغارستان معمولاً به یورو در دو قسط پرداخت می شود: یکی قبل از شروع سال تحصیلی و دیگری در نیمه سال. در این کشور، نرخ متوسط برای مقطع کارشناسی 3000€ (یورو) معادل 3650$ (دلار) تا 5900€ (یورو) معادل 7100$ (دلار) در سال است. برنامه های کارشناسی ارشد به طور کلی کمی ارزان تر هستند و قیمت آن ها 3000€ (یورو) معادل 3650$ (دلار) تا 5000€ (یورو) معادل 6100$ (دلار) در سال می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا کم تر هم هست. مقطع دکتری به طور کلی بین 1750€ (یورو) معادل 2100$ (دلار) تا 3850€ (یورو) معادل 4700$ (دلار) در سال هزینه دارد. بلغارها و همچنین سایر شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، به دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت می کنند، اما به طور کلی، شهریه آن ها کم تر از شهریه هایی است که دانشجویان کشورهای دیگر پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند آزادانه به بلغارستان نقل مکان کرده و تا زمانی که دوست دارند در آن جا بمانند. اما دانشجویانی که اهل این کشورها نیستند، احتمالاً برای ورود به بلغارستان به ویزا نیاز خواهند داشت. دانشجویانی که برای تحصیل در بلغارستان نیاز به ویزا دادند، باید ویزای نوع D دریافت کنند. شرایط و الزامات ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد، اما به طور کلی برای دریافت ویزا اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه متقاضی
  • دو قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه
  • بیمه درمانی معتبر در سراسر اتحادیه اروپا
  • صورتحساب های بانکی نشان دهنده خودکفایی مالی
  • بلیط سفر به بلغارستان
  • فتوکپی از هرگونه روادید قبلی بلغاری یا شینگن
  • مدرک پذیرش در یک دانشگاه بلغاری

دانشجویان باید اسناد و مدارک خود را شخصاً در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری بلغارستان ارائه دهند. آن ها باید اسناد خود را به زبان اصلی و با ترجمه رسمی بلغاری ارائه دهند. هزینه اخذ ویزای این کشور 100€ (یورو) معادل 120$ (دلار آمریکا) می باشد. هنگامی که دانشجویان در بلغارستان هستند، باید برای مجوز اقامت موقت (temporary residency permit) درخواست دهند. برای انجام این کار، دانشجویان باید همه این اسناد را دوباره به همراه مدرک ثبت نام ارائه دهند.

هزینه اخذ مجوز اقامت موقت بغارستان نیز 40€ (یورو) معادل 48$ (دلار آمریکا) است. دانشجویان باید شخصاً در کلانتری محلی خود درخواست دهند. به عنوان پاداش، اجازه اقامت دانشجویان به آن ها امکان می دهد تا بیست ساعت در هفته کار کنند. ویزا و مجوز دانشجویان برای بازدید از رومانی، کرواسی و قبرس نیز معتبر است. دانشجویانی که می خواهند از صربستان، مقدونیه شمالی یا یونان دیدن کنند، به ویزای جداگانه نیاز دارند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

بررسی هزینه زندگی در بلغارستان می دهد هزینه های ماهانه برآورد شده یک خانواده چهار نفره در این کشور 1756.68$ (دلار) معادل 2963.00BGN (لف بلغارستان) بدون در نظر گرفتن اجاره است؛ هزینه های ماهانه برآورد شده یک نفر نیز 503.80$ (دلار) معادل 849.76BGN (لف بلغارستان) بدون در نظر گرفتن اجاره می باشد. بررسی وضعیت اجاره بها در این کشور اروپایی نشان دهنده ارقام زیر است:

عنوانمبلغ بر حسب لف بلغارستان
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر511.28BGN
آپارتمان تک خوابه خارج از شهر384.42BGN
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر864.63BGN
آپارتمان سه خوابه خارج از شهر2647.39BGN

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اروپایی را نمایش می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در بلغارستان

جدول زیر قیمت/ هزینه برخی کالاها و خدمات در بلغارستان را نمایش می دهد:

عنوانقیمت/ هزینه بر حسب لف بلغارستان
صرف غذا در یک رستوران ارزان10.00BGN
قرص نان سفید تازه (500 گرم)1.13BGN
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.43BGN
فیله مرغ (1 کیلوگرم)9.22BGN
گوشت گاو (1 کیلوگرم)14.24BGN
آب (بطری 1.5 لیتری)0.98BGN
کارت حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)50.00BGN
خدمات رفاهی (برق، گرمایش، سرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی182.92BGN
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)20.25BGN

وضعیت درآمد اساتید رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

فردی که به عنوان استاد مهندسی شیمی در بلغارستان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 5150BGN (لف بلغارستان) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان شیمی در این کشور اروپایی بین 2680BGN (کم ترین) تا 5150BGN (بیش ترین) (لف بلغارستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه اساتید مهندسی شیمی در بلغارستان را نمایش می دهد:

حقوق سالانه اساتید رشته مهندسی شیمی در بلغارستان

چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در بلغارستان هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *