ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در ترکیه

رشته مهندسی شیمی در ترکیه

رشته مهندسی شیمی در ترکیه یکی از رشته هایی است که می تواند زمینه ساز موفقیت افراد در حوزه کاری فرد در خارج از کشور باشد. ترکیه به دلیل اینکه به مرزهای ایران نزدیک است، به شدت مورد توجه ایرانیان برای تحصیل قرار گرفته است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور هزینه های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. بعضی از دانشگاه های ترکیه در طول سال های اخیر موفق به کسب رتبه های برتر در جهان شده اند و این موضوعی است که می تواند منجر به جذابیت هرچه بیشتر دانشگاه های ترکیه برای تحصیل به ویژه نزد ایرانیان شود.

رشته مهندسی شیمی یکی از رشته های برتر در حوزه مهندسی است و به راحتی نمی توان از انتخاب آن به عنوان رشته تحصیلی چشم پوشی کرد چراکه به فارغ التحصیلان خود این فرصت را خواهد داد که در زمینه های مختلفی به کار مشغول شوند و این فرصتی است که در کمتر رشته تحصیلی می توان آن را جستجو کرد. علاوه بر این، مهندسان شیمی در بسیاری از مواقع به درآمدهای نسبتا بالایی دسترسی دارند و این خود عامل دیگری برای انتخاب این رشته برای تحصیل به حساب می آید. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این موضوع به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تحلیل شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه می پردازند.

شرایط رشته مهندسی شیمی در ترکیه

ترکیه را می توان به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در سال های اخیر برای ایرانیان معرفی کرد. بسیاری از افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، نزدیکی به ایران، امکان رفت و آمد آسان خانواده، نزدیکی های فرهنگی و هزینه های کم را دلیل انتخاب خود می دانند. بسیاری از دانشگاه های ترکیه از دانشگاه های دولتی ایران وضعیت ضعیف تری دارند اما با این حال افرادی که از تحصیل در دانشگاه های دولتی باز می مانند، ترکیه را مقصد مناسب برای تحصیل ارزیابی می کنند.

دانشگاه های دولتی ترکیه برای پذیرش دانشجویان خارجی، آزمون ورودی در نظر گرفته اند و این مسئله می تواند شرایط ورود به دانشگاه های این کشور را دشوار سازد. با این حال هزینه های کم تحصیل در این کشور، می تواند پذیرش دشواری شرکت در آزمون را ساده تر کند. دانشگاه های ترکیه در رشته مهندسی شیمی، به دانشجویان اجازه می دهند تا به زبان انگلیسی یا ترکی به ادامه تحصیل مشغول شوند و با توجه به شرایط دانشجویان، آزمون های متفاوتی را برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته اند. متقاضیان پس از شرکت در این دو آزمون است که می توانند وارد دانشگاه های دولتی کشور ترکیه شوند و در غیر این صورت باید در دانشگاه های خصوصی این کشور شروع به تحصیل کنند که طبیعتا هزینه های سنگینی را برای آن ها در بر خواهد داشت.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه

هزینه رشته مهندسی شیمی در ترکیه

یکی از مهم ترین مواردی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند، هزینه هایی است که باید سالیانه به دانشگاه پرداخت کنند. تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی را می توان از نظر هزینه تحصیل به دو دسته دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی تقسیم کرد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در ترکیه در رشته مهندسی شیمی به 32000$ (دلار) در سال نیز می رسد و با در اختیار داشتن چنین مبلغی دانشجویان به راحتی می توانند در برترین دانشگاه های جهان نیز به ادامه تحصیل بپردازند اما شرایط در دانشگاه های دولتی این کشور کاملا متفاوت است.

دانشجویانی که بتوانند زبان ترکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، قادر خواهند بود شهریه ای کمتر از 700$ (دلار) در سال را برای تحصیل خود پرداخت کنند و شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در رشته مهندسی شیمی در این کشور کمتر از 2000$ (دلار) در سال است. در چنین شرایطی می توان از ترکیه به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل یاد کرد.

هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 400$ تا 600$ (دلار) در ماه، می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. ضمن آن که دانشجویان در ترکیه این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و در تامین هزینه های زندگی خود در این کشور بکوشند.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور ترکیه

شرایط اقتصادی در ترکیه چندان مناسب نیست و ارزش پول این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی با سرعت بیشتری رو به افول است و در صورتی که تغییری در سیاست های کلی این کشور اعمال نشود، شاید در بازه زمانی کوتاه مدتی، اعتبار پول این کشور به حداقل خود برسد. با این وجود بسیاری از افراد همچنان به دنبال کار در ترکیه هستند و شرایط زندگی در این کشور را محیاتر می دانند. مهندسان شیمی در کشور ترکیه به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی دارند و به راحتی می توانند مخارج زندگی خود دراین کشور را تامین کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به ترکیه برای بسیاری از علاقمندان به این رشته ارزشمند است.

در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد:

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور ترکیه

ترکیه را نمی توان در جمع برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار داد اما اعزام دانشجو به ترکیه می تواند پل بسیار مستحکمی برای مهاجرت کاری به برترین کشورهای جهان باشد. افرادی که قصد اقامت بلند مدت در ترکیه را نیز داشته باشند، به راحتی می توانند از مسیر تحصیل در این کشور اقامت بلند مدت آن را به دست آورند. در صورتی که تمایل به مهاجرت به ترکیه از روش های مختلف را دارید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل برای راهنمایی شما در این زمینه را دارند.

سوالات پرتکرار در باب رشته مهندسی شیمی در ترکیه

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی شیمی در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه وجود دارد؟ تمامی دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه هستند، می توانند حین تحصیل در این کشور 19 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.
  • طول دوره تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته مهندسی شیمی در ترکیه بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *