ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در رومانی

رشته مهندسی شیمی در رومانی

رشته مهندسی شیمی در رومانی به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و شرایط اقتصادی مناسب این کشور می تواند انتخابی شایسته برای علاقمندان باشد. دانشجویانی که رشته مهندسی شیمی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند، برنامه ریزی های بلندمدتی برای آینده خود دارند چراکه تحصیل در این رشته ساده نیست و دریافت مدرک تحصیلی و همچنین رسیدن به شغل مناسب در این حوزه نیاز به ممارست و سخت کوشی فراوانی دارد. مهندسان شیمی در حوزه های مختلف آموزشی، آزمایشگاهی و غیره می توانند فعالیت داشته باشند و این مسئله دست این افراد را برای انتخاب شغل مورد نظر خود باز خواهد گذاشت.

رومانی یکی از کشورهای اروپایی خارج از حوزه شنگن است و به همین دلیل صدور روادید از طرف سفارت این کشور با محدودیت های کمتری انجام می پذیرد و این مسئله می تواند باعث جذابیت از یک سو و از سوی دیگر باعث تردید در انتخاب علاقمندان شود. با این حال دولت رومانی برنامه ریزی های مشخصی برای ورود به کشورهای این حوزه داشته است و انتظار می رود در فاصله زمانی کوتاه مدتی این مهم را به دست آورد. دانشگاه های رومانی در طول سال های اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی را تجربه کرده اند و بسیاری از دانشگاه های این کشور امروزه به تایید وزارت علوم ایران نیز رسیده اند. به دلیل اهمیت فراوانی که تحصیل در رشته مهندسی شیمی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به تحلیل تحصیل در این رشته در رومانی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کمتر از کشورهای عضو تحادیه اروپا در این کشور به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در رومانی چیست؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور رومانی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی

افرادی که قصد تحصیل در رومانی را دارند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و می توانند تنها با ارائه مدارک آموزشی خود در دوره های قبلی تحصیل به انضمام یک مدرک معتبر زبان در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند. در بسیاری از دانشگاه های رومانی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته مهندسی شیمی برای متقاضیان فراهم شده است و این تنها یکی از امتیازات تحصیل در رومان است. متقاضیان تنها به ارائه مدرک 5.5 آیلتس نیاز خواهند داشت به این شرط که هیچ نمره ای از آن ها کمتر از 5 نباشد.

در سوی دیگر دانشجویان به رزومه بسیار قدرتمند برای ورود به دانشگاه های رومانی نیازی نخواهند داشت و معدل حدود 13 نیز برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور کافی خواهد بود چرا که رقابت برای پذیرش از دانشگاه های رومانی به دلیل شناخت کمتر، همچنان کم است. دانشجویان در یک بازه زمانی کوتاه مدت پس از درخواست برای دریافت پذیرش تحصیلی خود می توانند آن را به دست آورند و از این طریق با مراجعه به سفارت کشور رومانی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشگاه های رومانی در رده بندی های کلی موفق به پیشرفت شده اند اما زمانی که در رشته مهندسی شیمی به بررسی شرایط دانشگاه های این کشور بپردازیم، در جمع 250 دانشگاه برتر این رشته، نامی از دانشگاه های رومانی دیده نمی شود و این مسئله ممکن است باعث دلسردی علاقمندان به تحصیل در این رشته با رزومه های برتر شود.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در رومانی

یکی دیگر از امتیازاتی که تحصیل در رومانی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، هزینه های اندکی است که دانشجویان برای تحصیل خود در این کشور باید پرداخت کنند. به طور کلی می توان رومانی را در جمع کشورهای با هزینه کم تحصیل قرار داد تا جایی که دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور به حدود 2800€ تا 3500€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رومانی بسیار محدود است و دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند.

هزینه های زندگی در رومانی برای دانشجویان نیز بسیار مقرون به صرفه است. در اختیار داشتن مبلغی در حدود 250€ (یورو) در ماه می تواند برای گذراندن زندگی دانشجویی در این کشور کافی باشد. در معدود گزارش ها دیده شده است که دانشجویان تا 350€ (یورو) در ماه نیز برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور پرداخت کرده اند.

خوشبختانه از سال 2018 تا کنون دانشجویان در رومانی نیز اجازه کار نیمه وقت را پیدا کرده اند و این فرصتی است که از طریق کار ضمن تحصیل، هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در این کشور تامین شود و تنها دغدغه مالی آن ها تامین هزینه های تحصیل باشد.

متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور رومانی

رومانی یکی از کشورهای در حال توسعه در اروپا است و در زمینه های مختلف می توان پیشرفت را در این کشور مشاهده کرد. اقتصاد رومانی در طول سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و این مسئله ای است که مهاجرت به رومانی را جذاب تر از قبل می سازد. دانشجویانی که مدرک خود را از رومانی دریافت کرده باشند، به مدت 6 ماه فرصت خواهند داشت تا در خاک این کشور به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت در امر کاریابی، قادر خواهند بود تا اقامت این کشور را به صورت موقت به دست آورند و آن را به اقامت دائم نیز تبدیل کنند.

مهندسان شیمی با توجه به گستردگی خدماتی که می توانند ارائه دهند، شانس بالایی برای کاریابی در این کشور خواهند داشت و همچنین می توانند به درآمد مناسبی در این کشور دسترسی پیدا کنند. به منظور درک هرچه بهتر این موضوع، در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور رومانی ارائه شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور رومانی

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک مهندس شیمی در این کشور به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی دارد که می تواند به راحتی هزینه های زندگی یک خانواده 3 نفره را تامین کند. به طور کلی رومانی در جمع گزینه های اول تحصیل در خارج از کشور قرار ندارد اما می توان از آن به عنوان یکی از گزینه های مناسب تحصیل یاد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به خارج از کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *