ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در صربستان

رشته مهندسی شیمی در صربستان

بررسی ها نشان می دهد دانشگاه بلگراد بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در صربستان است و علاقه مندان زیادی دارد. دانشجویانی که از نظر مالی نمی توانند هزینه های تحصیل در آمریکا یا کشورهای غرب اروپا را تامین کنند، می توانند صربستان را به عنوان گزینه ای مناسب انتخاب نمایند، زیرا این کشور دارای هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه ای است. دانشجویان بین المللی که تحصیل آن ها در صربستان بیش از نود روز به طول می انجامد به ویزای اقامت موقت این کشور نیاز دارند. برای اخذ این ویزا دانشجویان به مدارکی مانند فرم درخواست، عکس و مدرک نشان دهنده بودجه کافی نیاز دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در صربستان تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در صربستان

در زیر بهترین دانشگاه های صربستان برای رشته مهندسی شیمی را معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها رتبه بندی شده اند:

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در صربستان

سومین دانشگاه برتر صربستان برای تحصیل مهندسی شیمی:

سومین دانشگاه برتر صربستان برای تحصیل مهندسی شیمی

مطابق تصاویر فوق، اولین دانشگاه برتر صربستان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی دانشگاه بلگراد است. دومین دانشگاه برتر در این زمینه دانشگاه نوی ساد و سومین دانشگاه نیز دانشگاه نیس می باشد.

معرفی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه بلگراد صربستان

دانشگاه بلگراد بهترین دانشگاه صربستان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است. گروه مهندسی شیمی در دانشکده فناوری و متالورژی دانشگاه بلگراد دارای سابقه دیرینه در زمینه آموزش و تحقیق در زمینه های مختلف مهندسی شیمی است. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این گروه مبتنی بر ارائه درک اساسی از فرایندهای فیزیکی، شیمیایی و بیوشیمیایی است که در طراحی مهندسی و دیدگاه های بین رشته ای در مورد فناوری شیمی کاربرد دارد. هدف این گروه این است که استانداردهای دانشگاه های معتبر جهان در زمینه مهندسی شیمی را برآورده سازد، روش های جدیدی را در آموزش دنبال کند و از روندهای جدید در فناوری شیمی پیروی نماید.

فارغ التحصیلان مهندسی شیمی این گروه آماده کار در شاخه های مختلف صنعت فرآیندهای شیمیایی (شیمی پایه، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه ها، صنایع داروسازی، صنایع غذایی و غیره) به عنوان مهندسین فرآیند، مهندسان تحقیق و توسعه، در کنترل و نظارت و مدیریت محیط زیست و برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در این دانشگاه یا دانشگاه های دیگر در اروپا، آمریکا، استرالیا می شوند.

فعالیت های تحقیقاتی در گروه مهندسی شیمی حوزه های مختلف مهندسی شیمی را پوشش می دهند: پدیده های حمل و نقل در سیستم های پیچیده، ناهمگن و چند جزئی، انتقال حرارت و جرم، فرآیندهای جداسازی، ترمودینامیک سیستم های چند جزئی، مدیریت انرژی، مدل سازی ریاضی سیستم های واکنش و جداسازی، پویایی و کنترل فرآیند، تشدید فرآیند، بیوراکتورها و کشت سلول/بافت، مهندسی داروسازی و زیست پزشکی. این تنوع، مشارکت فعال دانشجویان فارغ التحصیل در تحقیقات سنتی مهندسی شیمی را در زمینه های جدید و هیجان انگیز علم و فناوری فراهم می کند.

معرفی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه بلگراد صربستان

چرا تحصیل در رشته مهندسی شیمی در صربستان؟

بررسی ها نشان می دهد، شهریه دانشگاه های کشور صربستان جزو کم ترین ها در جهان می باشد. به طور کلی، شهریه در بعضی از معتبرترین دانشگاه های صربستان بین 2100€ (یورو) تا 10000€ (یورو) در سال می باشد. در مقایسه با بسیاری از کشورها نیز هزینه های زندگی در صربستان بسیار کم تر است. صربستان به ویژه انتخاب مناسبی برای کسانی است که امور مالی عامل مهم و تعیین کننده ای در انتخاب آن ها است. از طرف دیگر، مدارک تحصیلی برخی از دانشگاه های این کشور در بسیاری از کشورها در اروپا و جهان به رسمیت شناخته می شوند. همچنین، صربستان کشور امنی برای زندگی و تحصیل می باشد. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور را نمایش می دهد:

وضعیت امنیت در صربستان

با این که اکثر برنامه های ارائه شده در دانشگاه های این کشور به زبان صربی هستند اما همچنین برنامه هایی به زبان انگلیسی نیز که معتبر هم هستند ارائه می شوند. زندگی دانشجویی در این کشور سرگرم کننده است. مردم صربستان بسیار مهمان نواز می باشند و دانشجویان مطمئنا دوستان خوبی در این کشور پیدا کنند. در صربستان، زندگی شبانه دانشجویی نیز جریان دارد و این زندگی شبانه دارای مزایا و امتیازاتی هست. برای مثال، تخفیف هایی برای خدمات گوناگون برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معرفی کشور صربستان به دانشجویان

جمهوری صربستان کشوری است که در چهارراه اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است و قسمت مرکزی شبه جزیره بالکان و قسمت جنوبی دشت پانون را در بر می گیرد. در طول تاریخ این منطقه خارجی هایی از شرق و غرب را به خود جلب کرده است و این تأثیرات بی شمار را نه تنها در معماری و فرهنگ، بلکه در زندگی روزمره، غذاها و سنت ها نیز می توان مشاهده کرد. مردم صربستان به عنوان مردمانی مهمان نواز و شاد شناخته می شوند و این کشور پر جنب و جوش به دانشجویان این امکان را می دهد که همزمان بهترین ها در غرب و شرق را تجربه کنند.

پایتخت صربستان، بلگراد، نه تنها میهمانان خود، بلکه دو میلیون نفر از ساکنانش را نیز با ارائه تجربیات، اکتشافات و تضادهای جدیدی شگفت زده می کند. سایر شهرهای بزرگ تنها به این تجربیات متنوع می افزایند. به عنوان مثال، نووی ساد، در سطح جهانی به خاطر یکی از بهترین جشنواره های موسیقی جهان – Exit – شناخته می شود و پایتخت فرهنگی اروپا 2021 است. در طرف دیگر کشور، نیس شهر سنتهای غنی و یکی از قدیمی ترین شهرهای بالکان است که از جمله بعنوان محل تولد کنستانتین بزرگ شناخته می شود. سایر مراکز دانشگاهی، مانند پایتخت قدیمی Kragujevac نیز دانشجویان زیادی را از سراسر کشور جذب می کند. به غیر از شهرهای پر جنب و جوش، بازدیدکنندگان صربستان غالباً برای روستاهای آن که دارای کوه ها و دشت های بزرگ، رودخانه ها و چشمه های آبگرم متعدد، صومعه ها و میراث فرهنگی هستند، به آن جا باز می گردند.

وضعیت درآمد متخصصان رشته مهندسی شیمی در صربستان

فردی که به عنوان مهندس شیمی در صربستان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 131000SRD (دینار صربستان) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان شیمی در این کشور اروپایی بین 60400SRD (کم ترین) تا 209000SRD (بیش ترین) (دینار صربستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان شیمی در صربستان را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان شیمی در صربستان

چنان چه علاقه مند به تحصیل در صربستان در رشته مهندسی شیمی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *