ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در فرانسه

رشته مهندسی شیمی در فرانسه

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در فرانسه یکی از مهم ترین راهکارهای رسیدن به کار در این کشور مطرح اروپایی است که در صنایع مختلف فعال است. نمی توان کشوری پیشرفته در جهان را مشاهده کرد که در حوزه صنایع شیمیایی فعالیتی نداشته باشد. بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حوزه صنایع شیمیایی در حال پیشتازی هستند و این مسئله تنها نقطه قوت آن ها در پیشرفت های اقتصادی است. فرانسه یکی از کشورهای صنعتی در اروپا است و بدیهی است که صنایع مختلف در آن در حال پیشرفته باشند و از همین رو است که مهندسان شیمی در بازار کار این کشور جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار گرفته اند.

تحصیل در فرانسه یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که قصد زندگی در یکی از کشورهای تراز اول حوزه شنگن را به عهده دارند. البته باید در نظر داشت که تحصیل در این کشور به خودی خود منجر به اخذ اقامت نخواهد شد و دانشجویان باید مراحل مختلفی را طی کنند تا امکان رسیدن به این هدف برای آن ها میسر شود. در حال حاضر هزینه های مقرون به صرفه و امکان تحصیل به دو زبان بین المللی و زنده دنیا بر جذابیت های تحصیل در این کشور افزوده است. از آن جا که تحصیل در رشته مهندسی شیمی در تمامی کشورهای تراز اول جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل در این رشته در کشور فرانسه پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در فرانسه به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصل فارغ التحصیلان خارجی در فرانسه چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسین شیمی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فرانسه

فرانسه یکی از قطب های صنعتی اروپا به حساب می آید و یکی از دلایل اصلی این موضوع، پرورش متخصصین در زمینه های مختلف علوم های مرتبط با صنعت از جمله مهندسی شیمی است. دانشگاه های فرانسه در رشته های مختلف موفق به کسب رتبه های برتر جهان شده اند و این موضوعی است که به آن ها کمک می کند تا در جایگاه های بسیار عالی جهان از نظر تولید محصولات قرار داشته باشند.

برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در فرانسه، دانشگاه لوریان را می توان به عنوان بهترین دانشگاه معرفی کرد چراکه رتبه 98 جهان در رشته مهندسی شیمی را به خود اختصاص داده است و این درحالی است که در رده بندی های جهانی، نام این دانشگاه در رتبه 399 دیده می شود.دانشگاه مونت پلیه نیز یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول فرانسه برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است و رتبه 133 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پائول ساباتیه در تولوز نیز یکی دیگر از دانشگاه های کلاس جهانی فرانسه برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به شمار می رود چراکه رتبه 167 جهان را به خود در این رشته اختصاص داده است.

در حال حاضر دانشجویان بین المللی به اختیار خود می توانند در رشته مهندسی شیمی به زبان های انگلیسی یا فرانسوی به ادامه تحصیل مشغول شوند و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن ها به حساب می آید چراکه هر دو زبان، بیشترین کاربرد را در دانشگاه های جهانی به خود اختصاص داده اند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در فرانسه

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در فرانسه

یکی دیگر از امتیازاتی که تحصیل در فرانسه به همراه دارد، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان در طول دوره تحصیل خود به عنوان دانشجو باید به دانشگاه پرداخت کنند. به طور معمول هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشجویان خارجی در حدود 2700€ تا 4000€ (یورو) در سال است و این مبلغ در برخی از مواقع توسط بورسیه های تحصیلی قابل جبران خواهد بود.

علاوه بر هزینه تحصیل در کشور فرانسه، دانشجویان بین المللی باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. افرادی که در شهر پاریس سکونت دارند، به طور متوسط در حدود 1200€ تا 1800€ (یورو) برای هزینه های ماهانه زندگی خود در فرانسه نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که پاریس یکی از گرانقیمت ترین شهرهای جهان شناخته می شود. اما در سایر نقاط شهری در کشور فرانسه، می توان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 650€ تا 1100€ (یورو) در ماه، زندگی با کیفیت مناسبی را برای خود رقم زد. دانشجویان خارجی در فرانسه می توانند 964 ساعت در سال را به کار مشغول شوند و این مقدار کارف با توجه به امکان درآمد حداقل 10€ (یورو) در هر ساعت برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کافی است.

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور فرانسه

شیمی یکی از رشته هایی است که در حوزه های مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که کاریابی در این رشته تحصیلی کار چندان دشواری برای متقاضیان در کشورهای پیشرفته جهان نخواهد بود. فرانسه به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا پس از دریافت مدرک تحصیل خود در این کشور، به کار مشغول شوند و از این طریق اقامت کاری فرانسه را نیز به دست آورند. این اقامت می تواند در نهایت به اخذ اقامت دائم و همچنین شهروندی فرانسه منجر شود.

مهندسان شیمی در کشور فرانسه به درآمد بسیار خوبی دسترسی دارند و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. برای این که بتوان با آگاهی بیشتر در این رابطه صحبت کرد، می توان نمودار زیر که در همین راستان ارائه شده است را بررسی کرد.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور فرانسه

تجربه کاری و همچنین میزان تحصیلات در رشته مهندسی شیمی می تواند در روند افزایش درآمد نیروی کار در این کشور تاثیر بسیار ویژه ای داشته باشد. افرادی که رشته مهندسی شیمی در فرانسه را انتخاب می کنند، شانس بسیار مناسبی برای دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور خواهند داشت و به زبان ساده تر می توان گفت که تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور، انتخابی هوشمندانه برای اخذ اقامت فرانسه است. در صورتی که به زندگی در برترین کشورهای جهان از جمله فرانسه علاقمند هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *