ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در قطر

رشته مهندسی شیمی در قطر

رشته مهندسی شیمی در قطر با توجه به این که این کشور یکی از قطب های صنعتی حاشیه خلیج فارس به حساب می آید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، باید در نظر داشته باشند که کدام صنایع می توانند برتری بهتری در زمینه کاریابی را برای آن ها ایجاد کند و مهندسی شیمی یکی از همین حوزه های کاری است. افرادی که در حوزه نفت کار می کنند، بدون تردید آگاهی دارند که مهندسان شیمی بخش جدایی ناپذیری از این حرفه هستند. قطر به عنوان یکی از کشورهای با بیشتری ذخایر نفت و گاز در جهان بدون تردید به مهندسان شیمی نیاز خواهد داشت.

باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر ورود به صنایع نفت و گاز در قطر به سادگی برای شهروندان خارجی امکان پذیر نیست و این می تواند چالش هایی را برای متقاضیان کار در این کشور ایجاد کند. با این حال تحصیل در قطر شاید بتواند برگ برنده ای برای متقاضیان ورود به این کشور برای کار باشد. مهندسان شیمی در کلیه صنایع پتروشیمی یا سایر صنایع می توانند فرصت های مناسبی برای کاریابی داشته باشند و این مسئله ای است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که تحصیل رشته مهندسی شیمی در قطر به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله این مسئله را مورد بررسی خود قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با هزینه کم و یا دریافت بورسیه در قطر به تحصیل در رشته مهندسی شیمی مشغول شد؟
  • هزینه تحصیل در قطر چه مقدار است؟
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در قطر چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در قطر

قطر یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که از نظر اقتصادی پیشرفت بسیاری داشته است و بسیاری از شهروندان این کشور به راحتی پس از پایان دوران دبیرستان خود در مشاغل مختلف به کار مشغول می شوند و به همین دلیل است که تمایلی به تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت جدی وجود ندارد. از همین رو دانشگاه های کمی در این کشور تاسیس شده است و این مسئله باعث شده تا شانس پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی به حداقل برسد.

اگرچه زبان عربی رایج ترین زبان در این کشور است، اما می توان به این نکته اشاره داشت که امروزه زبان انگلیسی زبان اصلی تحصیل در دانشگاه های این کشور است چراکه بسیاری از اساتید دانشگاهی در این کشور از خارج از کشور به عنوان استاد مدعو کار خود را آغاز کرده اند و همچنین بسیاری از دانشگاه های قطر نیز شعبه ای از دانشگاه های برتر خارجی در استرالیا، انگلستان و آمریکا هستند که با کیفیت پایین تر به پرورش دانشجویان می پردازند.

در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در این کشور با کیفیت بسیار مناسبی مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند و آماده ورود به بهترین بازارهای کار جهانی شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در قطر

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در قطر

یکی از مهم ترین مسائلی که دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند، هزینه های تحصیل در کشور مقصد است. برخی از کشورهای جهان با وجود این که کیفیت بالایی از آموزش را ارائه نمی کنند، هزینه های بالایی را دریافت می کنند و تحصیل در قطر یکی از همین موارد است.

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در قطر برای دانشجویان خارجی 1000QR (ریال قطر) است و دانشجویان به ازای هر واحد درسی باید مبلغی در حدود 1650QR (ریال قطر) را به دانشگاه پرداخت کنند. به نوعی می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در قطر در رشته مهندسی شیمی به حدود 18600$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که به مراتب از هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی و مطرح بیشتر است.

علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه زندگی در این کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به طور متوسط می توان گفت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 800$ تا 1100$ (دلار) در ماه برای گذراندن زندگی دانشجویی در قطر کافی است و با توجه به این که دانشجویان در این کشور اجازه کار ندارند، می توان گفت که قطر مقصدی مقرون به صرفه برای تحصیل نیست.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور قطر

در صورتی که به فکر کار در قطر هستید، باید در نظر داشته باشید که تحصیل در این کشور می تواند به عنوان پلی محکم برای ورود به بازار کار پردرآمد قطر باشد. هزینه های زندگی در قطر به نسبت بالا است و به همین دلیل متوسط درآمد در این کشور نیز بسیار مناسب است و اکثر مشاغل از رفاه اقتصادی بسیار خوبی در این کشور برخوردار هستند.

مهندسان شیمی در قطر با توجه به تخصصی که در اختیار دارند، می توانند شرایط بسیار مناسبی برای کار در این کشور و کسب درآمد بالا داشته باشند. متوسط درآمد این افراد در نمودار زیر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور قطر

دسترسی به این درآمد سبب شده است تا مهندسان شیمی در قطر، درآمدی مشابه با کشورهای مطرح اروپایی داشته باشند. با این حال اگر قطر را به عنوان مقصد کار خود نمی دانید، تحصیل در این کشور گزینه چندان مناسبی برای شما نخواهد بود.

استخدام مهندس شیمی در قطر

مهندسی شیمی حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارد، با بسیاری از کارمندان بالقوه که مدرک کارشناسی ارشد یا تجربه کارآموزی را دنبال می کنند تا مطلوبیت خود را برای کارفرمایان افزایش دهند. مهندسان شیمی عمدتاً در آزمایشگاه‌ ها یا دفاتر کار می‌کنند، اگرچه ممکن است زمان خود را در کارخانه‌ های صنعتی یا پالایشگاه ‌ها بگذرانند. انتظار می رود تقاضا برای مهندسان شیمی با نرخی مشابه با سایر مشاغل افزایش یابد. استخدام مهندس شیمی در قطر در چنیدن شرکت خوب با درآمد و مزایای عالی موجود است. یک مهندس شیمی برای استخدام در قطر باید سوابق تخصصی داشته باشد. یکی از وظایف جهت استخدام مهندس شیمی در قطر اجرای و نظارت بر فرآیندهای برنامه ریزی برای اطمینان از تحویل کارآمد طرح و برنامه تعمیر و نگهداری است.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط زندگی در برترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *