ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در لهستان

رشته مهندسی شیمی در لهستان

رشته مهندسی شیمی در لهستان اگرچه به عنوان برترین رشته تحصیلی در این کشور شناخته نمیشود اما فرصتهای مناسب کاری را در اختیار متقاضیان قرار میدهد. مهندسان شیمی در اکثر کشورهای صنعتی جهان این فرصت را خواهند داشت که بتوانند وارد بازار کار شوند و از درآمد بالایی نیز برخوردار باشند. تنوع گرایشات تحصیلی در این رشته، امکان کار در حوزه های مختلف را برای دانشجویان خارجی ایجاد کرده است و این مسئله ای است که باعث جذابیت هرچه بیشتر این رشته تحصیل نزد متقاضیان شده است. دانشگاه های لهستان نیز گرایشات مختلف علوم شیمی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که لهستان یکی از گزینه های شناخته شده برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

دانشگاه های ارائه کننده رشته شیمی در لهستان بسیارند اما در رده بندی های جهانی در جمع 250 دانشگاه برتر جهان جایگاهی را به دست نیاورده اند و این مسئله باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که رزومه های تحصیلی بسیار قدرتمندی در اختیار دارند و می توانند شانس بالایی برای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان داشته باشند. تنوع رشته های مرتبط با علوم شیمی و همچنین هزینه های نسبتا مقرون به صرفه تحصیل در این کشور سبب شده است تا لهستان به یکی از کشورهای مورد توجه در زمینه مهاجرت تحصیلی تبدیل شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین راستا، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در لهستان می پردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در لهستان اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور لهستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در لهستان

در بخش قبل نیز اشاره شد که لهستان در جمع برترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی قرار ندارد اما کیفیت آموزش و زندگی در این کشور بسیار مناسب است و دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور نیز اقامت دریافت کنند. دانشگاه های لهستان رشته مهندسی شیمی را به عنوان یکی از رشته های کلیدی و مورد نیاز در بازار کار می شناسند و به همین دلیل است که این رشته در اکثر دانشگاه های این کشور ارائه شده است.

در صورتی که شخصی به تحصیل در این رشته تمایل داشته باشد می تواند به دو زبان پولیش یا انگلیسی به ادامه تحصیل در این کشور مشغول شود و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل رشته مهندسی شیمی در لهستان به همراه دارد. معمولا آموختن زبان هایی مانند پولیش در ایران دشوار است و به همین دلیل دانشجویان نمی توانند پیش از ورود به این کشور این زبان ها را بیاموزند. با این حال در صورتی که فردی برنامه ریزی بلند مدت برای اقامت در این کشورها را دارد، بهتر است حتی به صورت خود آموز نیز زبان تحصیل در این کشورها را بیاموزد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در لهستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در لهستان

لهستان به عنوان یکی از مقاصد مناسب تحصیل در رشته های مختلف، هزینه های مقرون به صرفه ای برای تحصیل دارد و تنها دانشگاه های خصوصی این کشور هزینه های بالایی را از دانشجویان دریافت می کنند. همچون ایران، در کشور لهستان نیز جایگاه دانشگاه های دولتی بسیار مناسب تر از سایر دانشگاه ها است و به همین دلیل است که می توان تحصیل در لهستان را در دسته هدف های مهاجرت ارزان قیمت قرار داد.

دانشجویان رشته مهندسی شیمی برای پرداخت شهریه خود در دانشگاه های لهستان باید سالیانه بودجه ای در حدود 2800$ تا 4100$ (دلار) را در اختیار داشته باشند و تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور می تواند بیش از 11000$ (دلار) در سال نیز هزینه در بر داشته باشد. در دانشگاه های این کشور در موارد معدودی بورسیه تحصیلی به دانشجویان تعلق می گیرد اما دانشجویان برتر به راحتی می توانند از کمک هزینه های مالی در این کشور استفاده کنند.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور، باید به هزینه های مربوط به زندگی نیز توجه داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی در لهستان در حدود 350$ تا 500$ (دلار) در ماه است اما در ورشو هزینه های زندگی به طور معمول در حدود 500$ تا 800$ (دلار) در ماه خواهد بود. دانشجویان خارجی در کشور لهستان به طور نیمه وقت اجازه کار را نیز در اختیار دارند و این روش مناسبی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

متوسط درآمد مهندسین شیمی در کشور لهستان

زمانی که دوره تحصیلی فردی در کشور لهستان به پایان برسد، این امکان به فارغ التحصیلان داده می شود که برای تحصیل در مقطع بالاتر اقدام کنند یا این که وارد بازار کار این کشور شوند. افرادی که موفق به امضای قرارداد کاری در کشور لهستان شوند، به راحتی می توانند اقامت کاری این کشور را در اختیار خود بگیرند و از این طریق در مسیر دریافت اقامت دائم لهستان قرار داشته باشند.

مهندسان شیمی در لهستان به دلیل وجود صنایع مختلف در این کشور، شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و این یکی از مواردی است که می توان باعث ارزشمندتر شدن تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور شود. مهندسان شیمی در لهستان از سطح درآمد نسبتا مناسبی نیز برخودار هستند و می توانند با درآمد ماهانه خود در دسته افراد مرفه در این کشور قرار بگیرند. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این خصوص به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور لهستان

مهندسان شیمی در کشور لهستان با دریافت مقادیر مشخص شده در نمودار فوق دغدغه مالی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نخواهند داشت و تنها دغدغه آن ها پیشرفت های کاری است. تحصیل در لهستان می تواند کلید ورود به دروازه کار در این کشور باشد و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. در حال حاضر لهستان به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی در اروپا شناخته نمی شود اما مسیر پیشرفت این کشور به خوبی قابل مشاهده است. در صورتی که به تحصیل در برترین کشورهای جهان تمایل دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *