ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ

رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ

رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم مهندسی هواداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. هنگ کنگ یکی از کشورهای آسیای شرقی است که وابستگی بسیاری به چین دارد و قوانین در این کشور نیز شباهت های زیادی به چین دارد. در بسیاری از موارد، هنگ کنگ یک کشور مستقل است اما هنوز وابستگی های بسیاری به چین در زمینه های مختلف دارد و این مسئله ای است که شرایط زندگی در این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با این حال اعتبار بسیار زیادی که دانشگاه های این کشور دارند، تحصیل در هنگ کنگ را جذاب ساخته است.

رشته مهندسی شیمی یکی از رشته های تحصیلی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و به همین دلیل است که کشورهای صنعتی از جمله هنگ کنگ، مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته به حساب می آیند. مهندسان شیمی که دوره تحصیلی خود را در دانشگاه های برتر جهان به پایان رسانده باشند، می توانند امید بیشتری برای کاریابی پس از تحصیل داشته باشند اما نباید از این مسئله چشم پوشی کرد که تحصیل در این رشته چندان ساده نیست و نیازمند صرف کردن زمان بسیار زیادی برای تحصیل است. در راستای اهمیت این رشته تحصیلی، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ پرداخته اند تا ابهامات موجود در این رابطه را پاسخگو باشند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی در کشور هنگ کنگ می توانند هزینه های کمی را برای تحصیل پرداخت کنند؟
  • شرایط دریافت اقامت کشور هنگ کنگ از طریق تحصیل چیست؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شیمی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ

با وجود این که هنگ کنگ کشور پهناوری نیست، اما دانشگاه های بسیار قدرتمندی در این کشور وجود دارند که امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی شیمی با بالاترین کیفیت ممکن را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. دانشگاه های هنگ کنگ در طول سال های اخیر برترین رتبه های جهانی را به خود اختصاص داده اند و این موضوع می تواند بر جذابیت های این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بیافزاید.

دانشگاه شهر هنگ کنگ بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است و رتبه 63 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی های جهانی رتبه 162 را در اختیار گرفته است. در کنار این دانشگاه و با فاصله اندک، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کونگ قرار دارد که رتبه 65 جهان در رشته مهندسی شیمی و رتبه 170 در رده بندی کلی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه تکنولوژی و علوم هنگ کنگ نیز رتبه 68 جهان در رشته مهندسی شیمی را به خود اختصاص داده است و در رتبه بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان در جایگاه برتر 109 قرار دارد.

چنین شرایطی و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها سبب شده است تا هنگ کنگ یکی از ارزنده ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ با وجود محدودیت های موجود در این کشور اگرچه از نظر علمی بسیار ارزشمند است اما هزینه تحصیل در هنگ کنگ به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح جهان بسیار زیاد است و دانشجویان برای ورود به این کشور باید به منابع درآمد مناسبی دسترسی داشته باشند. به طور متوسط، هزینه تحصیل در هنگ کنگ برای دانشجویان خارجی در این کشور در حدود 13200$ تا 22600$ (دلار) در سال است و علاقمندان به تحصیل در این کشور باید توجه داشته باشند که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور چندان ساده نیست.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان باید سالیانه مبلغی در حدود 6000$ تا 8000$ (دلار) را نیز به عنوان هزینه های زندگی خود در این کشور در نظر داشته باشند. با توجه به این که کار دانشجویی در هنگ کنگ برای شهروندان خارجی امکان پذیر نیست، می توان گفت که با وجود کیفیت آموزشی بسیار مناسب، تحصیل در این کشور چندان مقرون به صرفه نیست.

متوسط درآمد مهندس شیمی در کشور هنگ کنگ

افرادی که در هنگ کنگ تحصیل کرده باشند این فرصت را خواهند داشت که برای کار در این کشور نیز از نظر قانونی منعی نداشته باشند. این افراد می توانند پس از تحصیل خود در این کشور، به جستجوی کار در این کشور مشغول شوند و در صورت موفقیت در کاریابی، قادر خواهند بود تا اقامت کاری آن را به دست آورند.

با توجه به فعال بودن صنایع در کشور هنگ کنگ، می توان انتظار داشت که مهندسان شیمی در این کشور در یک بازه زمانی کوتاه مدت به کار دست پیدا کنند. ضمن اینکه میزان درآمد این افراد در هنگ کنگ نیز بسیار مناسب است و می توانند زندگی با کیفیتی را در این کشور تجربه کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد مهندسین شیمی در هنگ کنگ نمایش داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور هنگ کنگ

متوسط درآمد در هنگ کنگ برای زندگی در این کشور به عنوان یک مهندس شیمی بسیار مناسب است اما باید در نظر داشت که فرهنگ این کشور خاص مردم این منطقه است و هزینه تحصیل در آن نیز بسیار زیاد است. در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در مسیر مهاجرت به بهترین کشورهای جهان همراهی کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *