ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در کانادا

رشته مهندسی شیمی در کانادا

شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در کانادا برای بسیاری از افراد فراهم شده است و این رشته می تواند آینده شغلی فرد را به خوبی تضمین کند. مهندسان شیمی در کشور کانادا دارای جایگاه اجتماعی بسیار مناسبی قرار دارند و می توانند به راحتی به بازار کار وارد شوند. صنایع موجود در کانادا از داروسازی تا صنایع شیمیایی به حضور مهندسان شیمی در این کشور نیاز خواهند داشت و این مسئله دلیل روشنی است که به مهندسان شیمی اجازه می دهد تا شانس بالایی برای کاریابی در این کشور داشته باشند. هزینه های تحصیل در کشور کانادا ممکن است بالا باشد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که شانس دریافت بورسیه در این کشور بسیار زیاد است.

تحصیل در کانادا یکی از بهترین فرصت های رسیدن به کار در کشورهای برتر جهان است و کشور کانادا نیز با آغوش باز از فارغ التحصیلان این رشته استقبال می کند. افرادی که تحصیل در کانادا را تجربه کرده اند به خوبی از کیفیت آموزش در این کشور با خبر هستند اما بد نیست بدانید که کانادا پس از انگلستان به عنوان دومین کشور محبوب از دید دانشجویان خارجی در جهان معرفی شده است و رتبه دوم را از آمریکا گرفته است. در چنین شرایطی که تحصیل در این کشور می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا خواهند پرداخت.

شرایط رشته مهندسی شیمی در کشور کانادا

افرادی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر گرفته اند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در مقطع کارشناسی در تمامی دانشگاه های این کشور یک دوره 4 ساله را شامل می شود و دانشجویان باید در این بازه زمانی مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا نیز حداقل 3 سال به طول خواهد انجامید.

تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور تنها به زبان فرانسوی انجام می شود اما در اکثر دانشگاه های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز ممکن شده است. در کانادا دانشجویان رقابت سختی برای دریافت پذیرش خواهند داشت بنابراین نقش نمره زبان و همچنین ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دانشگاه آلبرتا را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته مهندسی شیمی معرفی کرد که رتبه 84 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه واترلو نیز رتبه 87 جهان در این رشته را در اختیار گرفته است و آخرین دانشگاه برتر این کشور با رتبه های دو رقمی است. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز که رتبه 31 جهان را در اختیار دارد، در رشته مهندسی شیمی رتبه 140 را در اختیار گرفته است و همچنان یکی از برترین دانشگاه های جهان در این رشته به حساب می آید.

در کنار این 3 دانشگاه می توان به دانشگاه های برتر زیر نیز توجه داشت:

  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه اوتاوا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه غربی
  • دانشگاه رجینا و غیره

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور کانادا

هزینه رشته مهندسی شیمی در کانادا

یکی از موضوعاتی که در رابطه با تحصیل در کشور کانادا باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در کانادا به عنوان شهروند خارجی پرداخت کنند. دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور باید به طور متوسط هزینه ای در حدود 18600$ تا 29800$ (دلار کانادا) را به عنوان شهریه سالیانه خود به دانشگاه پرداخت کنند و در برخی از دانشگاه های این کشور امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز وجود خواهد داشت. هرچه مقطع تحصیلی فرد بیشتر باشد، هزینه تحصیل کاهش پیدا خواهد کرد و شانس دریافت بورسیه بیشتر می شود.

دانشجویان برای زندگی در کانادا نیز باید به طور متوسط حدود 1100$ (دلار کانادا) در ماه را در نظر داشته باشند. در کانادا دانشجویان می توانند همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور ببرند و مشکلی از این بابت برای آن ها وجود ندارد. دانشجوی خارجی در کانادا می تواند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کرده و هزینه های زندگی خود را تامین کند ضمن آن که همراهان بالای 18 سال فرد دانشجو این فرصت را خواهند داشت تا به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند و مسیر دریافت اقامت دائم در این کشور را برای خود هموار سازند.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کانادا

در صورتی که دوره تحصیلی خود در کشور کانادا را به پایان رسانده اید، می توانید در این کشور به مدت حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال (بسته به طول دوره تحصیلی در کانادا) اقامت موقت داشته و به جستجوی کار در این کشور بپردازید. افرادی که در کانادا موفق به کاریابی شوند، به راحتی در سیستم اکسپرس انتری این کشور پذیرفته خواهند شد و در نتیجه اقامت دائم آن را به دست می آورند. مهندسان شیمی در کانادا نیز شانس بسیار خوبی برای کاریابی در کانادا خواهند داشت و از همین رو می توانند درآمد بالایی را در این کشور برای خود به دست آورند.

به منظور آشنایی بیشتر با متوسط درآمد مهندسان شیمی در کانادا بهتر است به داده های ارائه شده در نمودار زیر توجه داشت.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور کانادا

در چنین شرایطی است که می توان گفت مهندس شیمی در کشور کانادا در رفاه اقتصادی نسبی زندگی خواهد کرد و درآمد ماهانه او بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است. مهندسان شیمی در کشور کانادا شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت و افرادی که در دانشگاه های کانادا تحصیل کرده باشند، از نظر علمی در شرایطی قرار دارند که توان کار کردن در بهترین شرکت های جهانی را نیز خواهند داشت.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهمندسی شیمی در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل رشته مهندسی شیمی در کانادا را برای آینده خود انتخاب می کنند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. علاوه بر این دانشگاه های رایگان کانادا نیز نقش بسزایی در جذب دانشجویان بین المللی طی سالهای اخیر داشته اند. برخی از این دانشگاه ها عبارت اند از:

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی شیمیرتبه جهانی دانشگاهخصوصیات
دانشگاه واترلو192دانشگاه واترلو به عنوان یک موسسه دولتی در سال 1957 شروع به فعالیت کرد.
دانشگاه آلبرتا137این موسسه آموزشی در استان آلبرتا و در غرب کانادا واقع شده است، که حدود 80% از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی رشته شیمی تحصیل می کنند.
دانشگاه تورنتو19دانشگاه تورنتو به عنوان مهم ترین دانشگاه کانادا دارای 3 پردیس سنت جورج، میسیساگا و اسکاربوردو در تورنتو و اطراف آن است.

اگر به کار در کانادا یا تحصیل در این کشور فکر می کنید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل در این زمینه برخوردارند تا شما را در این مسیر پرفراز و نشیب همراهی کنند.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی شیمی در کانادا

در بخش پایانی مقاله پیشرو به سوالات مهم شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه رشته مهندسی شیمی در کانادا چگونه است؟ یکی از موضوعاتی که در رابطه با تحصیل در کشور کانادا باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در کانادا به عنوان شهروند خارجی پرداخت کنند. دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور باید به طور متوسط هزینه ای در حدود 18600$ تا 29800$ (دلار کانادا) را به عنوان شهریه سالیانه خود به دانشگاه پرداخت کنند و در برخی از دانشگاه های این کشور امکان دریافت بورسیه های تحصیلی نیز وجود خواهد داشت. هرچه مقطع تحصیلی فرد بیشتر باشد، هزینه تحصیل کاهش پیدا خواهد کرد و شانس دریافت بورسیه بیشتر می شود.
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در کانادا به چه صورت است؟ در صورتی که دوره تحصیلی خود در کشور کانادا را به پایان رسانده اید، می توانید در این کشور به مدت حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال (بسته به طول دوره تحصیلی در کانادا) اقامت موقت داشته و به جستجوی کار در این کشور بپردازید. افرادی که در کانادا موفق به کاریابی شوند، به راحتی در سیستم اکسپرس انتری این کشور پذیرفته خواهند شد و در نتیجه اقامت دائم آن را به دست می آورند. مهندسان شیمی در کانادا نیز شانس بسیار خوبی برای کاریابی در کانادا خواهند داشت و از همین رو می توانند درآمد بالایی را در این کشور برای خود به دست آورند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *