ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی یکی از رشته هایی است که با کیفیت بالا ارائه می شود و می توان این کشور را بعنوان یک مقصد طلایی معرفی کرد. دانشگاه های کره جنوبی توجه بسیار زیادی به رشته های مرتبط با علوم شیمیایی داشته اند و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی نشان می دهد که کره می تواند یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان باشد. دانشگاه های این کشور در تولید علم نیز بسیار فعال بوده اند و سالیانه کتاب ها و مقالات متعددی در حوزه علوم شیمیایی از طرف دانشگاه های این کشور به انتشار می رسد.

کشور کره جنوبی به عنوان یکی از کشورهای منطقه شرق آسیا، یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و از همین رو بسیاری از دانشگاه های این کشور برای رسیدگی به نیازهای بازار کار کره جنوبی، تلاش می کنند تا علوم مرتبط با صنایع را در بالاترین کیفیت ممکن ارائه کنند و رشته مهندسی شیمی نیز تنها یکی از این رشته های تحصیلی به حساب می آید. دانشجویانی که کره جنوبی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید آمادگی کامل ذهنی برای روبرویی با چالش های مختلف فرهنگی را نیز داشته باشند. تحصیل در کره کار چندان ساده ای نیست و نیازمند تلاش بسیار است اما مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به علاقه بسیاری از متقاضیان به تحصیل در این کشور، در این مقاله شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشجویان خارجی در این کشور می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور کره جنوبی برای دانشجویان رشته شیمی چیست؟
  • متوسط درامد مهندس شیمی در کره جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

شرایط تحصیل در کره جنوبی برای بسیاری از افراد قابل قبول نیست و به همین دلیل است که توجه چندانی به این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود ندارند. فرهنگ زندگی در کره جنوبی و به طور کلی منطقه شرق آسیا بسیار ویژه است و این مسئله می تواند در روند انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی نیز تاثیر گذار باشد. با همه این تفاسیر کیفیت تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و دانشجویان پرورش یافته در این کشور از آگاهی علمی بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود.

دانشگاه هانیانگ را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی معرفی کرد چراکه رتبه 61 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که نام این دانشگاه در رتبه 440 برترین دانشگاه های جهان دیده می شود. دانشگاه سئول نیز رتبه 91 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و در رده بندی جهانی رتبه 264 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سئول نیز رتبه 99 جهان در رشته مهندسی شیمی را در اختیار دارد و در رده بندی جهانی برترین دانشگاه های جهان رتبه 129 را در اختیار گرفته است.

برای تحصیل در کره جنوبی، دانشجویان باید زبان کره ای را بیاموزند یا اینکه به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. خوشبختانه رشته مهندسی شیمی از جمله رشته هایی است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار داده است و این مسئله می تواند تحصیل در کره جنوبی را دلچسب تر از گذشته سازد. البته توصیه اکید به علاقمندان زندگی در کره آن است که به همین زبان به ادامه تحصیل مشغول شوند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

افرادی که کره جنوبی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، بهتر است در دانشگاه های دولتی آن به تحصیل بپردازند تا نیاز به پرداخت هزینه های کمتری به عنوان شهریه خود داشته باشند. شهریه دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور به طور متوسط در حدود 6800$ تا 11200$ (دلار) در سال است. در برخی از شرایط به دانشجویان نخبه بورسیه تحصیلی نیز تعلق می گیرد که در کاهش هزینه های تحصیل در این کشور نقش ویژه دارد.

دانشجویان همچنین برای تامین هزینه های زندگی خود در کره جنوبی به حدود 750$ تا 1100$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت که هزینه نسبتا بالایی به نظر می رسد. با این وجود دانشجویان اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین نمایند و تنها دغدغه مالی آن ها در این صورت، تامین هزینه های تحصیل در این کشور خواهد بود.

بررسی متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کره جنوبی

اگر کره جنوبی را برای زندگی انتخاب کرده باشید، تحصیل در این کشور می تواند مستحکم ترین مسیر ورود برای شما باشد. دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های کره جنوبی دریافت کرده باشند می توانند به عنوان نیروی کار در این کشور اقامت داشته باشند و از این طریق اقامت بلند مدت این کشور را به دست آورند. مهندسان شیمی در کره جنوبی شانس بسیار بهتری برای کاریابی به نسبت رشته های دیگر خواهند داشت و این یک امتیاز برای آن ها تلقی می شود.

مهندسان شیمی همچنین درآمد بالایی در این کشور در اختیار دارند و این مسئله می تواند بر ارزشمندتر بوده تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور تاکید داشته باشد. برای دست یابی به درک بهتری از این موضوع، نمودار زیر که در رابطه با درآمد یک مهندس شیمی در کره جنوبی است طراحی شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور کره جنوبی

دسترسی به این درآمد به فرد کمک خواهد کرد تا قادر به تامین هزینه های زندگی خانواده خود در این کشور شود و شرایطی بهتر برای خود به ارمغان آورد. به طور کلی می توان گفت که انتخاب کره جنوبی به عنوان مقصد تحصیلی تنها برای افرادی یک گزینه منطقی است که قصد کار و زندگی در این کشور را داشته باشند چراکه با هزینه های کمتر می توان در برترین کشورهای اروپایی به ادامه تحصیل پرداخت. در صورتی که به دنبال کسب آگاهی از شرایط زندگی در برترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی شیمی در کره جنوبی

  1. :) گفت:

    سلام
    ایا مدرک کارشناسی از دانشگاه ازاد های ایران رو هم قبول دارن برای ویزا تحصیلی؟
    یا حتما باید سراسری باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اکثر دانشگاه های آزاد به ویژه در مرکز استان ها مورد تایید هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *