ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان از طریق موسسات معتبری مانند آکادمی دولتی نفت، دانشگاه فنی آذربایجان و آکادمی ملی هوانوردی امکان پذیر است. ایرانیانی که علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در خارج از کشور هستند می توانند آذربایجان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند زیرا آذربایجان یکی از کشورهای مدرن اروپاست که آموزش با کیفیت بالایی را برای دانشجویان ارائه می دهد. آذربایجان با ارمنستان، گرجستان، ایران، روسیه و ترکیه مرز مشترک دارد و باکو پایتخت این کشور است. سیستم آموزش عالی آذربایجان دارای 21 دانشگاه با 534 برنامه تحصیلی است. علاوه بر این، 274 برنامه کارشناسی در 21 دانشگاه، 196 برنامه کارشناسی ارشد در 19 دانشگاه و 91 برنامه دکتری در 15 دانشگاه آن ارائه می شود.

با وجود این که آذربایجان یک کشور تازه تاسیس می باشد اما دارای سیستم آموزشی قدرتمندی است. آذربایجان پس از استقلال از شوروی، در سیستم آموزشی اروپا و همچنین در سیستم آموزشی جهانی ادغام گردید. دانشگاه های این کشور در اسرع وقت به فرآیند بولونیا پیوستند و پروژه ها و برنامه های مشترکی را با تعدادی از دانشگاه های برجسته اجرا کردند. در نتیجه، اکثر دانشگاه های آذربایجان در مدت زمان کوتاهی از طریق پیشرفت فوق العاده به موفقیت بزرگی دست یافتند. به همین دلیل، در سال های اخیر، دانشجویان از بیش از 70 کشور از سراسر جهان، دانشگاه های آذربایجان را انتخاب می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان؟

بررسی ها نشان می دهد آذربایجان در رتبه بندی جهانی آموزش (the world education ranking) بالاتر از کشورهایی مانند امارات متحده عربی و مونته نگرو در رتبه 52 جهان قرار دارد. سیستم آموزشی جمهوری آذربایجان قدرتمند است. دانشگاه های این کشور، دانشگاه های سیستم بولونیا هستند. برای ایرانیانی که به دنبال فرصتی برای تحصیل باکیفیت و مقرون به صرفه در یک کشور خارجی هستند، تحصیل در دانشگاه های آذربایجان ایده خوبی است! به ویژه این که این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد و رفت و آمد آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود.

دلایل و مزایای اصلی تحصیل در آذربایجان به شرح زیر است:

مزایای اصلی تحصیل در آذربایجان

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان عبارتند از:

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

“دانشگاه دولتی نفت و صنعت آذربایجان” (“آکادمی دولتی نفت آذربایجان” سابق) یک موسسه آموزش عالی در باکو، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای آذربایجان برای تحصیل است. این آکادمی دارای 8 دانشکده است. “دانشگاه فنی آذربایجان” نیز یک دانشگاه دولتی تخصصی در زمینه مهندسی است که در باکو واقع شده است. این دانشگاه دارای 9 دانشکده، 54 گروه، 884 عضو هیئت علمی و تقریبا 6500 دانشجو می باشد. “آکادمی ملی هوانوردی” آذربایجان نیز تنها موسسه آموزش عالی در این کشور است که در حال حاضر برنامه های آموزش عالی، اضافی و حرفه ای را در حوزه هوانوردی-هواپیمایی کشوری آذربایجان و سایر حوزه های تعیین شده توسط “Azerbaijan Airlines” CJSC ارائه می دهد. این آکادمی دارای 6 دانشکده است.

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

برای متقاضیان تحصیل در آذربایجان، در کنار ویزای تحصیلی، مجوز اقامت موقت نیز صادر می شود. این مجوز در طول مدت تحصیل آن ها معتبر است. برای دریافت ویزا و مجوز، متقاضیان باید به نزدیک ترین سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزای آذربایجان مراجعه کنند. متقاضیان باید هفت مدرک ارائه دهند که عبارتند از:

  • دو قطعه عکس گذرنامه ای
  • گواهی پزشکی (که نشان می دهد متقاضی تندرست و سالم است) و بیمه درمانی
  • گذرنامه متقاضی و فتوکپی صفحات ID
  • فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل شده
  • قرارداد اجاره محضری
  • کپی درخواست صاحبخانه متقاضی به اداره خدمات مهاجرتی دولتی در باکو
  • کپی ID صاحبخانه متقاضی که نشان دهد شهروند آذربایجانی است

جمع آوری این مدارک آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست. دانشکده متقاضی می تواند به وی در یافتن مکانی برای اجاره و گردآوری مدارک آذربایجانی زبان کمک کند. زمانی که آذربایجان درخواست ویزای متقاضی را ارزیابی می کند، دانشکده وی به عنوان اسپانسر او عمل خواهد کرد.

هزینه ها بسته به گذرنامه و وضعیت اقامت متقاضی بسیار متفاوت است. برای اطلاع از آخرین هزینه ها، متقاضیان باید از طریق سفارت، کنسولگری یا مرکز ویزای محلی خود مطلع شوند. در مورد زمان پردازش باید گفت که ممکن است بین 14 تا 40 روز طول بکشد زیرا کلیه درخواست ها باید توسط اداره مهاجرت دولتی در باکو به طور مستقیم مورد رسیدگی قرار بگیرد.

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

هزینه های لازم برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

شهریه های دانشگاه های آذربایجان توسط خود دانشگاه ها تعیین می شود. بررسی هزینه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در آذربایجان ارقام زیر را نشان می دهد:

  • دوره کارشناسی: حداکثر 2500$ (دلار) در هر سال تحصیلی
  • دوره کارشناسی ارشد: در حدود 4000$ (دلار) در هر سال تحصیلی
  • دوره دکتری: در حدود 4000$ (دلار) در هر سال تحصیلی

هزینه زندگی در آذربایجان در مقایسه با بسیاری از کشورها مقرون به صرفه است. بدون در نظر گرفتن اجاره بها، متوسط هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در آذربایجان معادل 594$ (دلار) برآورد می شود. البته باید در نظر داشت که بسته به عواملی مانند شهر محل اقامت و عادت های زندگی دانشجویان، هزینه زندگی آن ها در این کشور می تواند کم تر یا بیش تر از این رقم باشد.

در آذربایجان، در صورتی که دانشجویان بخواهند آپارتمان اجاره کنند با ارقام زیر رو به رو می شوند:

  • آپارتمان یک اتاقه در مرکز شهر: 334$ (دلار)
  • آپارتمان یک اتاقه در خارج از مرکز شهر: 201$ (دلار)
  • آپارتمان سه اتاقه در مرکز شهر: 609$ (دلار)
  • آپارتمان سه اتاقه در خارج از مرکز شهر: 340$ (دلار)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در آذربایجان را نشان می دهد:

هزینه زندگی در شهرهای آذربایجان

 

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در آذربایجان

بر اساس گزارش سایت معتبر Numbeo، در حال حاضر متوسط حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) در آذربایجان 2960 AZN (منات آذربایجان) می باشد. بررسی متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در آذربایجان نیز نشان می دهد که فردی که به عنوان مهندس هوافضا در آذربایجان مشغول به کار است معمولا ماهیانه حدود 3731AZN (منات آذربایجان) درآمد دارد. محدوده حقوق مهندسان هوافضا در این کشور از 1861AZN (کم ترین حقوق) تا 5650AZN (بیش ترین حقوق) می باشد. به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در آذربایجان با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان

در بخش موخره مقاله رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهسم:

  • چرا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در آذربایجان؟ بررسی ها نشان می دهد آذربایجان در رتبه بندی جهانی آموزش (the world education ranking) بالاتر از کشورهایی مانند امارات متحده عربی و مونته نگرو در رتبه 52 جهان قرار دارد. سیستم آموزشی جمهوری آذربایجان قدرتمند است. دانشگاه های این کشور، دانشگاه های سیستم بولونیا هستند. برای ایرانیانی که به دنبال فرصتی برای تحصیل باکیفیت و مقرون به صرفه در یک کشور خارجی هستند، تحصیل در دانشگاه های آذربایجان ایده خوبی است! به ویژه این که این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد و رفت و آمد آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود.
  • وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در آذربایجان چگونه است؟ بر اساس گزارش سایت معتبر Numbeo، در حال حاضر متوسط حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) در آذربایجان 2960 AZN (منات آذربایجان) می باشد. بررسی متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در آذربایجان نیز نشان می دهد که فردی که به عنوان مهندس هوافضا در آذربایجان مشغول به کار است معمولا ماهیانه حدود 3731AZN (منات آذربایجان) درآمد دارد. محدوده حقوق مهندسان هوافضا در این کشور از 1861AZN (کم ترین حقوق) تا 5650AZN (بیش ترین حقوق) می باشد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *