ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین از طریق دانشگاه هایی مانند دانشگاه ملی کوردوبا که جزو دانشگاه های معتبر می باشد، امکان پذیر است. بررسی ها نشان می دهد تحصیل در این کشور آمریکای جنوبی دارای مزایایی است که دانشجویان می توانند از آن ها بهره مند شوند. از آن جا که آرژانتین تا زمان استقلال خود در سال 1853 مستعمره اسپانیا بود، هنوز هم یک سیستم آموزش عالی کاملا شبیه به بسیاری از کشورهای اروپایی دارد. این کشور دارای دانشگاه های دولتی مانند دانشگاه معتبر بوینس آیرس و موسسات خصوصی مانند دانشگاه استرال می باشد. در این کشور، دوره کارشناسی، بسته به رشته و سرعت تحصیل، سه یا چهار سال به طول می انجامد. دوره کارشناسی ارشد نیز بسته به رشته و سطح پژوهش مورد نیاز یک تا سه سال طول می کشد.

همچنین، دوره دکتری نیز چهار تا شش سال (گاهی هشت سال) به طول می انجامد. با این حال، هشدار داده می شود که مدارک اعطا شده توسط موسسات کوچک تر و کم تر شناخته شده آرژانتین ممکن است در جاهای دیگر به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی مورد قبول واقع نشوند. در بعضی موارد، ممکن است این مدارک در خارج از آرژانتین معتبر شناخته نشوند. بنابراین، متقاضیان باید در انتخاب دانشگاه خود محتاط باشند. اما در مورد چگونگی تحصیل در آرژانتین باید گفت که مانند هر کشور دیگری است. تحصیل در این کشور ترکیبی از کلاس ها و مطالعه مستقل است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین؟

آرژانتین کشوری در آمریکای جنوبی است که دارای مناظر و چشم اندازهای زیبا و حیات وحش می باشد. این کشور به واسطه شهر بندری Ushuaia به عنوان دروازه ورود به قطب جنوب – قاره یخی – عمل می کند. از باغ های انگور در مرکز این کشور، تا رشته کوه آند در شمال شرقی و تا پایتخت رنگارنگ و شلوغ آن، یعنی بوینس آیرس (یکی از بهترین شهرهای آرژانتین برای تحصیل)، آرژانتین چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور دارد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در آرژانتین عبارتند از:

دلایل و مزایای تحصیل در آرژانتین

آرژانتین به این دلیل که اسپانیایی زبان ملی آن است، مکانی عالی برای ایجاد مهارت های زبانی دانشجویان است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که وجود زبان اسپانیایی در رزومه دانشجویان می تواند در استخدام آنها اثرگذار باشد. آرژانتین به واسطه فرهنگ سرزنده و پویای خود در سطح بین المللی شناخته شده است. رقص لاتین، لباس های رنگارنگ، جشن های روز مردگان و موسیقی افراد را مجذوب خود می کند. آرژانتین چیزهای بسیار زیادی دارد که دانشجویان می توانند کشف کنند.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین عبارتند از:

  • Universidad Nacional de Cordoba
  • Universidad Nacional de La Plata
  • Universidad Tecnológica Nacional, Facultad Regional Haedo
  • Instituto Universitario Aeronáutico
  • Universidad Nacional de San Martín

بررسی ها نشان می دهد Universidad Nacional de Cordoba یا همان دانشگاه ملی کوردوبا از نظر رتبه بندی های دانشگاهی جهانی، پس از دانشگاه بوینس آیرس، دومین دانشگاه برتر آرژانتین است. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2024) رتبه 201، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2024) رتبه 801 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2024) رتبه 959 جهان را داراست.

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

روند اخذ ویزا برای تحصیل در آرژانتین بسته به ملیت متقاضی متفاوت است. کسانی که فقط قصد گذراندن یک ترم در آرژانتین را دارند یا گذرنامه آنها از یک کشور معاف از ویزا صادر شده است، نیازی به ویزا نخواهند داشت. با این حال، کسانی که قصد اقامت بیش از نود روز را دارند، باید ویزا بگیرند. برای دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین، متقاضی باید اسناد و مدارک زیر را دارا باشد:

  • گذرنامه (باید شش ماه پس از پایان تحصیلات معتبر باشد)
  • فتوکپی هر صفحه از گذرنامه
  • دو قطعه عکس
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی آرژانتینی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • شناسنامه
  • سند اثبات منابع مالی برای هزینه های زندگی
  • سند اثبات مهارت زبان آموزشی

اگر اسناد و مدارک متقاضی به زبان اسپانیایی نباشد، باید ترجمه رسمی آن ها را ارائه نماید.

در این مرحله، متقاضی به عنوان یک جهانگرد وارد آرژانتین خواهد شد. سپس برای تبدیل گردشگری خود به ویزای تحصیلی باید به اداره مهاجرت مراجعه کند. افسر مهاجرت اسناد و مدارک متقاضی را بررسی می کند و در صورت تایید، فرد گواهی مقدماتی اقامت دریافت خواهد کرد. این سند به متقاضی اجازه می دهد تا در آرژانتین بماند. بیست روز بعد، فرد باید با گواهی موقت اقامت خود برگردد و آن را با مجوز تحصیل (study permit) عوض کند. مجوزهای تحصیل برای کل مدت تحصیل فرد معتبر نیستند.

این مدارک حداکثر شش ماه اعتبار دارند. بنابراین، فرآیند فوق باید در کل زمان حضور در آرژانتین حداقل دو بار در سال به طور کامل تکرار شود. به همین ترتیب، کسانی که قصد دارند به مدت بیش از یک سال تقویمی در آرژانتین تحصیل کنند، قبل از ورود مجدد به عنوان گردشگر و شروع سیکل سوم، باید پس از دو سیکل درخواست، این کشور را ترک کنند.

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

چگونگی ارائه درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

ارائه درخواست به دانشگاه های آرژانتین از طریق یک پرتال مرکزی انجام نمی شود، اما الزامات توسط دولت آرژانتین تنظیم و کنترل می گردد. متقاضیان می توانند در یک سیکل درخواست برای حداکثر سه برنامه در سه موسسه آموزشی مختلف در آرژانتین درخواست ارائه دهند. به طور کلی، نحوه ارائه درخواست به دانشگاه های آرژانتین توسط متقاضی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول، باید دستورالعمل های ارائه درخواست موجود بر روی وب سایت دانشگاه انتخابی خود را ترجمه کند. به طور کلی، این دستورالعمل ها به زبان اسپانیایی خواهند بود، حتی اگر برنامه مورد درخواست وی به زبان انگلیسی تدریس شود.
  • باید اسناد و مدارک خود را که نشاندهنده سوابق تحصیلی، ملیت و توانایی های زبان انگلیسی وی می باشند، گردآوری کند. همچنین باید ترجمه رسمی این اسناد و مدارک به زبان اسپانیایی را تهیه کند.
  • باید اسناد و مدارک ترجمه شده خود را به همراه انگیزه نامه به دانشگاه انتخابی خود ارسال کند.
  • باید هزینه درخواست را پرداخت نماید. این هزینه می تواند 100$ (دلار آمریکا) باشد.

در صورت قبولی، متقاضی نامه قبولی به هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی دریافت خواهد کرد. برای تایید مکان خود و شروع آماده سازی ها برای تحصیل در آرژانتین، متقاضی باید به این نامه پاسخ دهد. به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه هزینه تحصیل در آرژانتین با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

متداول ترین سوالات در خصوص رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی هوافضا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین بسته به سبک زندگی دانشجویان و محل اقامت آنها در این کشور متفاوت خواهد بود، اما معمولا بین 2800ARS تا 3700ARS (پرو آرژانتین) در ماه متفاوت خواهد بود.
  • برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آرژانتین باید برای دریافت ویزا اقدام کنیم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل رشته هوافضا در آرژانتین را دارند، بدون اخذ ویزا اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *