ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در آمریکا واقع شده اند و این انگیزه بسیار بزرگی برای علاقمندان به تحصیل در این رشته است. باید در نظر داشته باشید که رقابت برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا نیز به همین دلیل بسیار دشوار تر از سایر نقاط جهان است و به همین دلیل افراد برای اخذ پذیرش به رزومه ای بسیار قدرتمند نیاز خواهند داشت.

رشته مهندسی هوافضا در آمریکا در بالاترین سطح ممکن ارائه می شود و حضور سازمان فضایی ناسا در این کشور نیز به خوبی نشان می دهد که وضعیت دانشگاه های علمی این کشور در رشته مهندسی هوافضا در چه سطح بالایی قرار دارد. سالیانه جمعیت قابل توجهی از متقاضیان تحصیل در این رشته رزومه های تحصیلی خود را در اختیار دانشگاه های برتر کشور آمریکا قرار می دهند اما تنها درصد کمی از آن ها می توانند به خواسته خود برسند چراکه ظرفیت پذیرش رشته هوافضا در آمریکا بسیار محدودتر از تعداد درخواست های رسیده است.

با توجه به اهمیت رشته مهندسی هوافضا در کشور آمریکا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل در این رشته خاص می پردازند:

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کشور آمریکا چیست؟
  • هزینه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی در رشته هوافضا در آمریکا چه مقدار است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در در کشور آمریکا چگونه است؟
  • یک مهندس هوافضا در کشور آمریکا چه درآمدی را کسب می کند؟

شرایط تحصیل در رشته مهندسی هوافضا آمریکا

اهمیت رشته مهندسی هوافضا Aerospace engineering در آمریکا به خاطر تاثیرش بر روی امنیت، اقتصاد، آموزش و پژوهش بر همگان معلوم است. رشته ای که گزینه ایده آل و مناسبی برای دانشجویان علاقه مند صنعت هوانوردی و فضا نوردی است و در ضمن جزء بهترین مشاغل کشور آمریکا نیز به حساب می آید. علاوه بر این عواملی مثل بازار کاری پر رونق، فرصت های تحقیق و توسعه، روابط صنعتی، انواع بورسیه سبب جذب دانشجویان بین المللی به این رشته در آمریکا شده است.

معرفی برنامه هوافضای دانشگاه های آمریکا
تعداد برنامهبیش از 75 برنامه تحصیلی
تعداد دانشگاهبیش از 50 دانشگاه
مدت تحصیلکارشناسی حدود 4 سال و کارشناسی ارشد بین 1 تا 2 سال
مدرک اعطاییBS و MS
متوسط شهریه سالیانه$50000 الی $75000 (دلار)

با اینکه پیش شرط اصلی برای پذیرش در این رشته تحصیلی نیز داشتن مدرک دیپلم متوسطه و کارنامه تحصیلی با نمره بالاست ولی لازم است بدانید که از جمله معیارهای اصلی دانشگاه های آمریکایی برای پذیرش دانشجو در رشته هوافضا این است که:

  • اولا نمره آزمون SAT یا ACT را ارائه کنید.
  • دوما مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS حداقل 6.5 و یا TOEFL حداقل 90 را ارائه کنید.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

برترین دانشگاه های جهان در کشور آمریکا قرار گرفته اند و کمتر رشته ای را می توان یافت که آمریکا جایگاهی در آن نداشته باشد. مهندسی هوافضا نیز یکی از قدرتمندترین رشته های ارائه شده در کشور آمریکا است. موسسه تکنولوژی کالیفورنیا با قرار گرفتن در جایگاه اول برترین های جهان، هفتمین دانشگاه جهان از نظر قدرت علمی است. دانشگاه هاروارد نیز دومین دانشگاه قدرتمند جهان است که دروس مرتبط با علوم هوافضا را به دانشجویان ارائه می کند. هاروارد در رده بندی جهانی برترین دانشگاه های جهان جایگاه اول را به دست آورده است. دانشگاه کالیفورنیا واحد برکلی نیز با قرار گرفتن در جایگاه سوم برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا، به خوبی قدرت علمی آمریکا در این زمینه را نشان می دهد.

دانشگاه پرینستون با قرار گرفتن در جایگاه 5، دانشگاه استنفورد با قرار گرفتن در جایگاه 8، دانشگاه کالیفورنیا واحد سانتاکروز با قرار داشتن در جایگاه 9 و دانشگاه شیکاگو با اشغال جایگاه دهم، سبب شده اند تا 70% از دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا و به طور کلی رشته های مربوط به علوم فضا در آمریکا قرار داشته باشند. جالب است که بدانید در میان 50 دانشگاه برتر ارائه کنند این رشته نیز 22 دانشگاه آمریکایی دیده می شود که همگی نشان از قدرت بالای دانشگاه های آمریکا در این رشته دارند.

اگر رزومه متوسطی در اختیار دارید و می خواهید در کشور آمریکا به ادامه تحصیل بپردازید، باید در نظر بگیرید که دانشگاه انتخابی شما باید با رزومه شما همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت شما قادر به اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکایی نخواهید بود.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

هزینه های تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

از جمله مسائلی که همه علاقمندان به تحصیل در کشور آمریکا باید به آن توجه داشته باشند آن است که هزینه های تحصیل خود را پیش از مهاجرت به این کشور به درستی محاسبه کرده و پس از آن اقدام به مهاجرت به کشور آمریکا کنند چراکه هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار بالا است و دانشجویان قادر به تامین هزینه های مالی تحصیل خود در آمریکا نخواهند بود. البته در برخی از مواقع امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در کشور آمریکا برای دانشجویان بین المللی نیز فراهم شده است و دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد شانس نسبی برای دریافت آن دارند.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور آمریکا می تواند از 50000$ تا 75000$ (دلار) بسته به دانشگاه فرد متغیر باشد و هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در این کشور نیز در حدود 15000$ (دلار) در طول یک سال است که البته به شدت به کیفیت زندگی و رفتارهای فرد بستگی دارد. دانشجویانی که در کشور آمریکا تحصیل می کنند از این شانس برخوردار خواهند بود که بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را با اشتغال به کارهای دانشجویی جبران کنند و در این صورت می توان گفت که نیازی به حمایت مالی برای تامین مایحتاج خود نخواهند داشت. البته در صورتی که فرد بتواند منابع مالی خوبی در اختیار داشته باشد، در پایان می تواند با نمرات بهتر و آگاهی بیشتری مدرک تحصیلی خود را دریافت کند و این یک برگ برنده برای او خواهد بود.

درآمد نیروی کار در بخش هوافضا در آمریکا

زمانی که دوره تحصیلی دانشجوی بین المللی در کشور آمریکا به پایان برسد، وی قادر خواهد بود تا با شروع به جستجوی کار در این کشور، اقامت خود در آمریکا را تسریع بخشد. کار در آمریکا از جمله روش هایی است که می توان به اقامت بلند مدت این کشور دست پیدا کرد.

یک مهندس هوافضا در کشور آمریکا مانند بسیاری از کشورهای جهان می توانند به درآمد بالایی دست پیدا کند. با این امید که شرکت های بسیار بزرگی در این کشور وجود دارد، فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا می توانند اطمینان داشته باشند که می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد متخصصین هوافضا در آمریکا را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در آمریکا

از نمودار فوق به خوبی می توان دریافت که متخصصین حوزه هوافضا در کشور آمریکا به درآمد بسیار بالایی دسترسی دارند و این همان چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. همچنین از طریق کار در کشور آمریکا می توانید به عنوان یک نیروی کار خارجی در این کشور، اقامت دائم دریافت کرده و گرین کارت آمریکا را به عنوان یک امتیاز بزرگ از آن خود کنند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخورداریم تا شما را در مسیر مهاجرت به آمریکا همراهی نمایند.

سوالات تخصصی درباره رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

در این بخش به سوالات تخصصی شما در خصوص رشته مهندسی هوافضا در آمریکا پاسخ می دهیم:

  • هزینه های تحصیل رشته مهندسی هوافضا در آمریکا به چه صورت است؟ هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور آمریکا می تواند از 50000$ تا 75000$ (دلار) بسته به دانشگاه فرد متغیر باشد و هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در این کشور نیز در حدود 15000$ (دلار) در طول یک سال است که البته به شدت به کیفیت زندگی و رفتارهای فرد بستگی دارد. دانشجویانی که در کشور آمریکا تحصیل می کنند از این شانس برخوردار خواهند بود که بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را با اشتغال به کارهای دانشجویی جبران کنند و در این صورت می توان گفت که نیازی به حمایت مالی برای تامین مایحتاج خود نخواهند داشت.
  • دانشگاه های برتر رشته مهندسی هوافضا در آمریکا کدام اند؟ برترین دانشگاه های جهان در کشور آمریکا قرار گرفته اند و کمتر رشته ای را می توان یافت که آمریکا جایگاهی در آن نداشته باشد. مهندسی هوافضا نیز یکی از قدرتمندترین رشته های ارائه شده در کشور آمریکا است. موسسه تکنولوژی کالیفورنیا با قرار گرفتن در جایگاه اول برترین های جهان، هفتمین دانشگاه جهان از نظر قدرت علمی است. دانشگاه هاروارد نیز دومین دانشگاه قدرتمند جهان است که دروس مرتبط با علوم هوافضا را به دانشجویان ارائه می کند. هاروارد در رده بندی جهانی برترین دانشگاه های جهان جایگاه اول را به دست آورده است. دانشگاه کالیفورنیا واحد برکلی نیز با قرار گرفتن در جایگاه سوم برترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا، به خوبی قدرت علمی آمریکا در این زمینه را نشان می دهد.
5/5 - (1 امتیاز)

16 دیدگاه برای “رشته مهندسی هوافضا در آمریکا

  1. پروین گفت:

    اگر یکی کور رنگی داشته باشد و مهندسی هوا فضا بخواند در آینده برای گرفتن شغل در یکی از رشته های مرتبط رد نکنند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مشکلات برای خلبان ها مانع رسیدن به کار میشه

  2. ساسان گفت:

    توروخداجواب بدید
    سلام ببخشید سوالی که به شدت ذهن من رو درگیر کرده اینه که با وجود ترمیم دندان می توان در رشته مهندسی هوافضا چه در داخل یا خارج تحصیل و کار کرد؟متاسفانه من در کودکی ۸تا از دندونام کم و بیش دچار پوسیدگی شد آیا این وضعیت من مانع انتخاب و تحصیل و کار این رشته می شود و ایا شانسی هست؟( مهندسی هوافضا) آیا دانشگاه در حین معاینه دانشجو جدید این رشته من رو رد می کنند؟
    باعرض معذرت و تشکر
    توروخدا جواب بدید سوالم بدون جواب نباشه

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام دوست گرامی
      رشته هوافضا دارای شاخه های مختلفی است. در صورتیکه خلبانی مدنظر شماست، این موضوع اهمیت پیدا میکند. دانشجویان بین المللی در خارج از ایران برای تحصیل خلبانی و اجازه پرواز با مشکل روبرو میشوند که قبل از دریافت اقامت دائم ممکن نخواهد بود. در صورتیکه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با ما ارتباط بگیرید.

  3. havapeima گفت:

    بعد من تو یه متنی خوندم همه نمره های یه سال قبل باید بالای Bّاسه من پنج شمم خیلی خوب گرفتم هفتم که رعتم نمونه دولتی به خاطر کرونا یکم بد شد ولی هشتم نهم جبران میکنم بیس میگیرم فقط هفتم یکم نمرم بد شد ایا قبول میکنع ؟؟؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل دیپلم و سه سال آخر دبیرستان برای گرفتن پذیرش شما بسیار با اهمیت هست.

  4. havapeima گفت:

    و این هواپیما ای که ساختم ایا کمکی به گرفتن بورسیه میکنه ؟؟

    1. داوری گفت:

      ممکنه این اتفاق بیفته اون دیگ برمیگرده به پتانسیل شما و مکاتبه شما با دانشگاه مقصد

      1. havapeima گفت:

        لیسانس نه من هنوز دیپلم نگرفتم منظورم اینه که چند سالم باشه یا مثلا دیپلم گرفتم میتونم یجور یعنی سال دوازدهم تمام که شد دیپلم گرفتم دانشگاهی که میرم برم امریکا بعد بعد ببخشید منظورتون مفهمیدم پتانسیل مکاتب یعنی چی ایا شما دانشگاهی میشناسید که قبول کنع ببخشید ممنون

        1. امیر جلالی گفت:

          لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما به تمامی سوالات شما در این رابطه پاسخ بدن

  5. havapeima گفت:

    ببخشید چقد سن باید باشه ؟؟و اگه سنم بیشتر شه امکان بورسیه گرفتن هس ایا؟؟ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مقطع لیسانس امکان بورس نیست متاسفانه

  6. havapeima گفت:

    به نام خداوند سلام من 14 سالمه ودر مدرسه نمونه دولتی درس میخونم من به رشته هوافضا علاقه دارم من یک هواپیما ساختم که قابلیت پرواز داره و هشتاد گیلو رو بلند میکنه نفر بر هس یک هواپیما ملخی از موتور هواپیما شروع کنیم طراحی سیلندر پیستون میل لنگ اندازگیری قالب سازی ریخته گری الیاژی که برای بدنه انتخاب کردم کاره خودمه بدنه هواپیما خودم طراحی کردم اندازگیری کردن جنس بدنش الیاژی که انتخاب کردم هنه چی رو خودم انتخاب و ساختم کلا یعنی منظورم اینه که شما بدونید صفررررررر تاصددددد کار خودم انجام دادم بدون هیچ کمکی بدون هیچچچچچ امکاناتی حتی پیچ که برای بعضی از جاهای هواپیما هم استفاده کردم خودم درست گردم از المینیوم و اهن ساخته شده بعضی جاها کلا اهن و بعضی جاها کلا المینیوم و بعضی جاهااهن ک المینیوم سیتم فرماندهی هواپیما هم خودم طراحی گردم تست هم گرفته شده که پرواز میکنه عکس هم بخواین میفرستم فقط میگم راهی هس در مدارس امریکا تحصیل کنم و بورسیه بگیرم ؟؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      رزومه خوبی دارید و از این بابت بهتون تبریک میگم اما متاسفانه با این سن امکان اخذ بورس نیست

      1. نوید گفت:

        سلام‌
        منظور از معدل ۳ سال آخر دبیرستان‌
        معدل های پایان‌ ترم خرداد‌ هست یا دی ماه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          آخر سال تحصیلی
          در نظام جدید 4 سال مورد نظر هست و در نظام قدیم 3 سال دیپلم بعلاوه پیش دانشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *