ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا

رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا

با تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل خود در این کشور پیشرفته اروپایی کار کنند. تنها چیزی که آن ها نیاز دارند مجوز کار صادر شده از طرف مقامات محلی است که به وسیله آن دانشجویان بین المللی می توانند 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. اما اجازه کار تنها تا زمانی که دانشجو در برنامه تحصیلی ثبت نام شده و دارای ویزای دانشجویی باشد معتبر خواهد بود.

رشته مهندسی هوافضا یکی از جذاب ترین رشته های تحصیلی است که در صورتی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به عنوان مهندس هوافضا در اسپانیا کار کنند می توانند معمولا 3680€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند. البته محدوده حقوق ماهیانه این شغل در اسپانیا از 1880€ (کمترین) تا 5660€ (یورو) (بالاترین) می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا به شرح زیر تهیه نموده است.

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا

در جدول زیر پنج فرصت عالی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا برای سال های 2021 و 2022 معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه سالیانه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مهندسی هوافضا و هواپیماUniversidad Europea12950€4 سالتمام وقت
مهندسی ارتباطات سیار و فضاییدانشگاه کارلوس سوم مادرید7714€4 سالتمام وقت
مهندسی هوافضادانشگاه کارلوس سوم مادرید7714€4 سالتمام وقت
مدیریت هوانوردیدانشگاه سان لوئیس37701€4 سالتمام وقت
مهندسی – هوانوردیدانشگاه سان لوئیس37701€4 سالتمام وقت

در بخش های فرعی زیر به معرفی چند مورد از برنامه های فوق می پردازیم.

معرفی کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه کارلوس سوم مادرید اسپانیا

هدف برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا (Aerospace Engineering) در دانشگاه کارلوس سوم مادرید، آموزش افراد حرفه ای برای کار در شرکت هایی است که طیف گسترده ای از محصولات و سیستم ها را طراحی می کنند، از شاتل های فضایی و ماهواره ها گرفته تا هلیکوپترها و هواپیماها و تا موتورهای موشک و جت. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. این برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
قبل از آوریل 2022سپتامبر 2022

روش تدریس در این برنامه دارای رویکرد عملی و کاربردی قوی با کلاس های کوچک است. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • حسابان
  • جبر خطی
  • فیزیک
  • برنامه نویسی
  • آمار
  • مهارت های نوشتاری و ارتباطی
  • ریاضیات پیشرفته
  • مدیریت مهندسی
  • متریال های هوافضا

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به مهندسی هوافضا در دانشگاه کارلوس سوم مادرید اسپانیا

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی در مادرید که یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل می باشد را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در این شهر 745€ تا 1260€ (یورو) در ماه می باشد.

کارشناسی رشته مهندسی هوافضا و هواپیما در Universidad Europea اسپانیا

برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا و هواپیما (Aerospace and Aircraft Engineering) در Universidad Europea به صورت تمام وقت می باشد و تحصیل در آن 48 ماه به طول می انجامد. زبان تحصیل در این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
آخرین مهلت ارسال درخواست مشخص نشده است.سپتامبر 2021

برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • مبانی فیزیکی مهندسی
  • انفورماتیک برای مهندسی
  • بیان گرافیکی
  • شیمی برای مهندسی
  • جبر
  • فناوری هوافضا

نمره آیلتس قابل قبول برای ورود به این برنامه 6.5 می باشد. متقاضیان باید دارای دیپلم دبیرستان (Bachillerato) در علوم و فناوری باشند؛ همچنین آن ها باید به هواپیما علاقه مند بوده و برای دانستن این که چگونه کار می کند کنجکاو باشند. دانشجویان باید مطابق با قوانین موجود در آزمون پذیرش دانشگاه قبول شوند. از دانشجویان این برنامه انتظار می رود که خیلی دقیق، مسئول و خلاق باشند.

کارشناسی رشته مهندسی هوافضا و هواپیما در Universidad Europea اسپانیا

معرفی کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه سان لوئیس اسپانیا

برنامه درسی دوره مهندسی – هوافضا در دانشگاه سان لوئیس، تجربیات علمی را فراهم می کند که دانش نظری را تکمیل می کنند. اعضای هیئت علمی تجربیات مهندسی ابتکاری را در کلاس های درس می گنجانند تا ذهنیت دانشجیان را شکل دهند به طوری که رهبرانی متفکر شده و عوامل در جامعه را تغییر دهند. جزئیات این برنامه به صورت زیر است:

آیتمشرح
نوع برنامهتمام وقت
طول دوره تحصیل48 ماه
زبان آموزشانگلیسی
تعداد واحد120 واحد جایگزین
محل تحصیلدانشگاه
شهریه دانشجویان بین المللی37696€ (یورو) در سال
معادل 45960$ (دلار آمریکا) در سال
هزینه های زندگی در شهر سان لوئیس833€ تا 1255€ (یورو) در ماه

مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
ارسال درخواست در هر زمانآگوست 2021
ارسال درخواست در هر زمانسپتامبر 2021
ارسال درخواست در هر زمانژانویه 2022

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به مهندسی هوافضا در دانشگاه سان لوئیس اسپانیا

برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • مقدمه ای بر علوم کامپیوتر: برنامه نویسی علمی
  • مقدمه ای بر مهندسی برق
  • دینامیک
  • ترمودینامیک
  • مکانیک جامدات و آزمایشگاه مکانیک جامدات
  • ارتعاشات خطی
  • دینامیک سیالات و آزمایشگاه دینامیک سیالات

چگونگی اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در اسپانیا

به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه برای تحصیل در اسپانیا، دانشجویان می توانند با درخواست ویزا کار خود را شروع کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که روند دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملا آسان است. ویزای دانشجویی اسپانیا در مورد دانشجویان اروپایی (شهروندان اروپایی) و دانشجویان خارجی (شهروندان غیر اروپایی) سیاست های متفاوتی دارد. دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در اسپانیا نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. اگر طول برنامه کارشناسی یا تحصلات تکمیلی انتخابی آنها بیش از 90 روز باشد، باید 30 روز از زمان ورود خود به اسپانیا برای اجازه اقامت یا کارت شناسایی افراد خارجی (TIE) درخواست ارائه دهند. همراه داشتن کارت شناسایی ملی یا گذرنامه برای آن ها الزامی است. همچنین آنها باید دارای یک کارت بیمه سلامت معتبر اروپایی باشند.

اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا در درجه اول به یک ویزای گردشگری نیاز دارند که تحت آن بتوانند برای ویزای دانشجویی درخواست ارائه دهند. آنها باید دارای گذرنامه معتبر و بیمه پزشکی باشند که از طریق آن بتوانند هزینه های پزشکی-درمانی خود را در صورت بیماری یا تصادف مدیریت کنند. این دسته از دانشجویان باید دارای مدرک رسمی باشند مبنی بر اینکه برای دوره زمانی که برای آن ویزا درخواست می کنند دارای منابع مالی هستند، البته همراه با وجوهی که بازگشت آنها را به کشورشان تضمین می کند. آنها باید صورتحساب بانکی ارائه دهند که در آن بودجه کافی مورد نیاز در طول اقامت آنها در اسپانیا ذکر شده باشد.

به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسپانیا توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در اسپانیا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *