ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای عضو بریتانیای کبیر است و اگرچه از قوانین این کشور تبعیت می کند اما همچنان در تسلط کامل این کشور قرار دارد. رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند را میتوان به عنوان یکی از رشته های پولساز و دشوار در این کشور خواند که دانشجویان نخبه در آن شرکت می کنند. تعداد دانشگاه هایی که در اسکاتلند به ارائه رشته مهندسی هوافضا می پردازند بسیار محدود است و به همین دلیل است که دانشجویان باید رزومه بسیار قدرتمندی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند در این رشته گوی سبقت را از سایر رقبای خود بربایند.

هزینه های تحصیل در اسکاتلند به نسبت انگلستان مقرون به صرفه است اما با توجه به این که افراد می توانند در کشور انگلستان نیز به کار مشغول شوند یا به ادامه تحصیل بپردازند. همین مسئله می تواند شرایط تحصیل در اسکاتلند را برای بسیاری از افراد جذاب تر سازد. زمانی که فردی اسکاتلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کند، می تواند اطمینان داشته باشد که شرایط تحصیلی او در آینده اش بسیار موثر خواهد بود.

در این گفتار که به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به تشریح شرایط تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند خواهیم پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند چگونه است؟
  • شرایط کار ضمن و پس از تحصیل در اسکاتلند چگونه است؟
  • سطح درآمد یک مهندس هوافضا در اسکاتلند چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

از جمله موضوعاتی که باید مورد توجه علاقمندان به تحصیل در اسکاتلند قرار گیرد، دانشگاه هایی هستند که می توان در آن ها به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا پرداخت. دانشجویان خارجی برای ورود به این رشته تحصیلی تنها 5 گزینه را در دسترس خواهند داشت و این خود دلیل روشنی برای دشوار بودن اخذ پذیرش از این کشور با رزومه های سطح متوسط و ضعیف است.

دانشگاه دوندی یکی از دانشگاه های مناسب برای ورود به رشته مهندسی هوافضا در کشور اسکاتلند است که توانسته است در جایگاه 201 قرار گیرد. از سوی دیگری نیز دانشگاه گلاسکو وجود دارد که بهترین دانشگاه این کشور است و در پایتخت نیز واقع شده است. این دانشگاه با قرار گرفتن در جایگاه 92 شرایط بهتری را برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند ایجاد کرده است. بهترین دانشگاه کشور اسکاتلند برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا دانشگاه ادینبورگ است و در رده بندی جهانی توانسته است در جایگاه 30 قرار گیرد.

دانشگاه سنت آندرو نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که برای تحصیل در اسکاتلند می توان به آن مراجعه کرد و آن را برگزید. این دانشگاه در رده بندی کلی در جایگاه 201 قرار گرفته است. دانشگاه استرلینگ نیز یکی دیگر از دانشگاه های اسکاتلند برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا است و در جایگاه 301 جهان قرار گرفته است. به طور کلی شرایط تحصیل در اسکاتلند به گونه ای است که دانشجویان می توانند با تحصیل در این رشته ها آینده شغلی خود را نیز تامین کنند.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

اشاره کردیم که هزینه های تحصیل و زندگی به نسبت انگستان کم تر است و همین دلیل آن را می تواند جذاب تر از انگلستان برای افرادی دانست که بودجه کافی را در اختیار ندارد. هزینه های تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی در حدود 15000£ تا 21000£ (پوند) اعلام کرد. هزینه های تحصیل در کشور اسکاتلند از طریقی غیر از استفاده از پس انداز شخصی قابل پرداخت نیست. در برخی از مواقع دانشجویان مقطع دکترا در اسکاتلند می توانند هزینه های تحصیل خود را از طریق بورسیه تحصیلی پرداخت کنند.

دانشجویان در کشور اسکاتلند مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان اجازه دارند تا به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و این مسئله به آن ها کمک خواهد کرد که بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. دقت داشته باشید که تامین هزینه های تحصیل در اسکاتلند از این طریق تقریبا غیر ممکن است.

به طور متوسط بر اساس داده های به دست آمده می توان گفت که هزینه های زندگی یک دانشجوی مجرد در اسکاتلند 12560£ (پوند) در سال است و بخش عمده ای از آن نیز صرف اجاره یک اتاق خواهد شد. دانشجویانی که توانایی زندگی در خوابگاه های دانشجویی را داشته باشند یا هزینه های اقامت خود را با استفاده از یک هم اتاقی کاهش دهند می توانند تقریبا هزینه های زندگی خود را 250£ تا 300£ (پوند) در ماه کاهش دهند.

دلایل تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان با دلایل گوناگونی برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند به این کشور زیبا مهاجرت می کنند. به عبارت دیگر، اسکاتلند چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان رشته مهندسی هوافضا برنامه ریزی کرده است. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند، امکان تحصیل این رشته تحصیلی در دانشگاه های معتبر این کشور می باشد، زیرا اغلب موسسات آموزشی در انگلستان در بین برترین دانشگاه های معتبر جهان رتبه بندی شده اند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر دلایل تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند به موارد زیر توجه فرمایید:

دلایل تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

درآمد مهندسین هوافضا در اسکاتلند

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت درآمدی است که یک فارغ التحصیل در رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند به دست خواهد آورد. شرایط کار در اسکاتلند برای دانشجویان خارجی با توجه به قوانین جدید تغییر پیدا کرده است و آن ها می توانند برای کاریابی در اسکاتلند نیز اقامت موقت داشته باشند تا بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و اقامت موقت خود را به اقامت دائمی تبدیل کنند. درآمد مهندسین هوافضا در کشور اسکاتلند بسیار مناسب است و می توان گفت آن ها درآمدی بیش تر از متوسط درآمد در این کشور را تجربه کنند.

در نمودار زیر میزان درآمد متخصصین علوم هوافضا به صورت متوسط ارائه شده است.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در اسکاتلند

کاملا از نمودار فوق می توان دریافت که مهندسین هوافضا و صنایع هوایی در کشور اسکاتلند در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال کار در این کشور از این طریق خواهند بود. متوسط درآمد فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کاملا کفایت می کند و افراد به راحتی می توانند هزینه زندگی در اسکاتلند را پوشش دهند.

در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان را دارید، توصیه می کنیم تا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر همراهی کنند.

سوالات پرتکرار در باب رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • فرصت های شغلی در رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند چگونه است؟ فرصت های شغلی در رشته مهندسی هوافضا در اسکاتلند به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مناسب می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *