ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در امارات

رشته مهندسی هوافضا در امارات

تحصیل رشته مهندسی هوافضا در امارات در سالهای اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده است به طوری که صنعت هوایی این کشور در حال پیشرفت است. امروزه صنایع هوایی کشور امارات با همکاری چندین کشور خارجی در حال پیشرفت است و از همین رو به خوبی می تواند دید که این کشور در زمینه تحصیل در این رشته نیز فعالیت های چشمگیری را داشته است. دانشگاه های نسبتا مناسبی در این کشور برای تحصیل در زمینه علوم هوایی ایجاد شده است و این نکته ای قابل تامل برای علاقمندان به تحصیل در خاورمیانه است.

امارات کشوری گرانقیمت برای تحصیل و زندگی در خاور میانه است اما با توجه به کم بودن بعد مسافت این کشور با ایران می توان دید که جمعیت قابل توجهی از افرادی که توان مالی کافی را در اختیار دارند به این کشور مهاجرت می کنند تا دوره تحصیلی خود را ادامه دهند و پس از آن بتوانند برای ادامه زندگی خود تصمیمی جدی تر اتخاذ کنند. از همین رو و به دلیل بالا رفتن سطح توجه به این کشور در سال های اخیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا اطلاعاتی جامع در خصوص تحصیل رشته مهندسی هوافضا در امارات در اختیار شما قرار دهند.

  • آیا دانشگاه های مناسبی برای تحصیل رشته هوافضا در کشور امارات وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل در کشور امارات چگونه است؟
  • چه راهکارهایی برای کاهش هزینه های تحصیل در کشور امارات وجود دارد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل برای دانشجویان در کشور امارات چیست؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در امارات

پیش از اینکه بخواهید امارات را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید، بهتر است با آگاهی کافی در رابطه با دانشگاه های این کشور به تحقیق بپردازید تا بتوانید با آگاهی کامل در این رابطه عمل کنید. 5 گزینه در کشور امارات وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد تا در رشته مهندسی هوافضا به ادامه تحصیل بپردازند.

اولین دانشگاهی که دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا می توانند به آن مراجعه کنند دانشگاه اویشن در شهر دبی است. این دانشگاه چندین رشته مختلف از جمله مهندسی هوافضا را ارائه می دهد.

دانشگاه سوث ولز نیز یک شعبه ویژه در شهر دبی دارد که به ارائه رشته مهندسی نگهداری از صنایع فضایی می پردازد. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های کشور انگلستان است و دانشجویانی که قصد تحصل در این دانشگاه را دارند باید رزومه تحصیلی بسیار خوبی را در اختیار داشته باشند چراکه دانشجویان می توانند برای تحصیل در پردیس اصلی این دانشگاه به بریتانیا سفر کنند و بخشی از دوره تحصیلی خود را در این کشور سپری کنند.

دانشگاه خلیفه در شهر دبی نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که می توان برای تحصیل در رشته هوافضا به آن مراجعه کرد. به طور کلی تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور امارات تنها در شهر دبی امکان پذیر است.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در امارات

هزینه تحصیل رشته هوافضا در کشور امارات

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در رابطه با تحصیل در کشور امارات به آن توجه داشته باشید، هزینه هایی است که به عنوان یک دانشجو در این کشور باید به صورت سالیانه پرداخت کنید. دانشگاه های امارات ظرفیت مشخصی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند اما با توجه به اینکه وسعت سرزمینی و جمعیت این کشور محدود است، بسیاری از صندلی های دانشجویان بومی در این کشور پر نمی شود و از همین روست که دانشجویان خارجی بسیار زیادی در دانشگاه های این کشور به تحصیل مشغول می شوند.

هزینه تحصیل رشته هوافضا در کشور امارات به شدت به دانشگاه وابسته است. برای مثال شهریه تحصیل در دانشگاه سوث ولز در امارات در حدود 16500$ (دلار) در سال است و با توجه به این که دوره تحصیل فرد 3 سال به طول می انجامد، باید در نظر داشته که شهریه کامل دانشگاه برای مقطع کارشناسی نزدیک به 50000$ (دلار) خواهد بود. تحصیل در دانشگاه اویشن نیز بیشتر از این دانشگاه است و هر دانشجو برای تحصیل خود در این دانشگاه باید سالیانه 19000$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کند و هزینه اخذ مدرک کارشناسی برای او در حدود 60000$ (دلار) خواهد بود.

علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. به طور معمول یک دانشجو برای زندگی در دبی به حدود 1200$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت و با توجه به عدم وجود امکان کار دانشجویی در امارات، تمامی دانشجویان باید هزینه های زندگی خود را نیز از درون کشور خود تامین کنند.

درآمد متخصصین هوافضا در کشور امارات

افرادی که تحصیل در امارات را تجربه کنند، تلاش خواهند کرد تا با توجه به امکان دسترسی به درآمد بالا در این کشور، شغل مناسبی را برای خود به دست آورند. البته با توجه به اینکه دسترسی به اقامت بلند مدت در کشورهای عربی امکان پذیر نیست، بسیاری از دانشجویان بین المللی پس از تحصیل این کشور را ترک کرده و به کشور مناسبی برای کار می روند.

مهندسین هوافضا در کشور امارات به تازگی جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده اند و از زمان پرتاب اولین موشک این کشور به فضا، امارات نیز به جمع کشورهای برتر جهان در این زمینه افزوده شده است. همین مسئله نیز سبب شده است تا مهندسین هوافضا در کشور امارات به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند.

در نمودار زیر می توان متوسط درآمد یک مهندس هوافضا در کشور امارات را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در امارات

مهندسین هوافضا در کشور امارات با اخذ مدرک کارشناسی ارشد در این کشور قادر خواهند بود تا درآمد خود را در حدود 77% افزایش دهند و این خود انگیزه ای بسیار جدی برای آن هاست تا بتوانند در این رشته تحصیل حضور پیدا کرده و تحصیل کنند. به طور کلی اگرچه هزینه های تحصیل در کشور امارات بسیار زیاد است اما می توان چنین گفت که شرایط مناسب کار پس از تحصیل در این کشور به گونه ای است که می توان به یک درآمد بسیار بالا در این کشور دست پیدا کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در امارات می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *