ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در ایرلند

رشته مهندسی هوافضا در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای پیشرفته شمال اروپا است که در همسایگی کشور انگلستان واقع شده است. تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ایرلند در پی کیفیت بالای تحصیل و زندگی در این کشور مورد توجه قرار گرفته است و علاقه مندان بسیاری دارد. هزینه های تحصیل در کشور ایرلند به نسبت کشور انگلستان کمتر است اما کیفیت زندگی در این دو کشور نسبتا یکسان است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که توان مالی زندگی در کشور انگلستان را ندارند، این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند.

مهندسی هوافضا در کشور ایرلند یکی از رشته های محدود در کشور ایرلند است که در دانشگاه های خاص می توان به تحصیل این رشته پرداخت. به همین دلیل علاقمندان به تحصیل رشته هوافضا در کشور ایرلند باید دقت داشته باشند که رقابت بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد و برای تحصیل در این رشته باید رزومه ای قوی در اختیار داشت. در نتیجه بهتر است پیش از انتخاب ایرلند به عنوان مقصد تحصیلی در نظر داشته باشید که آیا توان رقابت در این مسیر را خواهید داشت یا خیر. به همین منظور، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارند تا در رابطه با این رشته خاص توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهند تا با دید بازتر اقدام به اخذ پذیرش در این رشته کنید.

  • بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل رشته هوافضا کدامند؟
  • دانشجویان برای تحصیل در ایرلند با چه هزینه هایی روبرو خواهند بود؟
  • چگونه می توان هزینه های تحصیل رشته هوافضا در ایرلند را کاهش داد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور ایرلند چگونه است؟
  • آیا می توان در کشور ایرلند به عنوان یک مهندس هوافضا به کار مشغول شد؟

دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در ایرلند

قبل از اینکه ایرلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید، بهتر است در رابطه با شرایط تحصیل در این کشور و گزینه هایی که در دسترس خود دارید اندیشه کنید. به طور کلی 4 دانشگاه در کشور ایرلند امکان تحصیل در رشته هوافضا را برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه کرده اند.

موسسه تکنولوژی کارلو در شهر کارلو یکی از دانشگاه های بسیار قدرتمند در این کشور است که به دانشجویان اجازه می دهد تا پس از 3 سال تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در شاخه سیستم های هوایی مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. مهندسی هوافضا در این موسسه نیز برگزار می شود و یک دوره 4 ساله است. در دانشگاه لیمریک نیز دانشجویان می توانند به یک مهندس هوافضا تبدیل شوند و برای این کار باید حداقل 4 سال در مقطع کارشناسی به تحصیل بپردازند. دانشگاه شهر دوبلین نیز رشته مدیریتی را در این زمینه ارائه می کند و طول این دوره نیز 4 ساله است.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب کنند:

  • دانشگاه کالج دوبلین
  • کالج UCD
  • دانشگاه لیمریک

طول دوره کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه های نام برده شده 2 سال و دانشجویان پس از آن می توانند به عنوان افراد نخبه به بازار کار در ایرلند ورود پیدا کنند.

دانشگاه های ارائه کننده رشته هوافضا در ایرلند

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در ایرلند

از جمله مواردی که متقاضیان تحصیل در ایرلند باید به آن دقت داشته باشند، هزینه هایی است که باید به عنوان دانشجوی خارجی در کشور ایرلند پرداخت کنند. خبر خوش برای علاقمندان به رشته مهندسی هوافضا در این کشور آن است که نرخ شهریه تعیین شده برای این رشته در بسیاری از دانشگاه های ایرلند، از نرخ متوسط تحصیل در این کشور کمتر است به طوری که یک دانشجوی بین المللی برای تامین هزینه های تحصیل خود در این کشور باید به بودجه ای معادل 10500€ تا 17500€ (یورو) در سال نیاز خواهد داشت و این هزینه از طریق بورسیه های تحصیلی نیز قابل کاهش نیست.

از طرف دیگر تمامی دانشجویان بین المللی در کشور ایرلند باید به فکر تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیز باشند. به طور متوسط، داده های دریافتی نشان می دهند که دانشجویان بین المللی برای گذراندن زندگی خود در این کشور به طور متوسط به 1100€ (یورو) در ماه برای زندگی در دوبلین نیاز خواهند داشت و سایر شهرهای این کشور به نسبت هزینه های کمتری را به شهروندان خارجی تحمیل می کنند.

دانشجویان در کشور ایرلند این فرصت را دارند که ضمن تحصیل در این کشور به کار نیز مشغول شوند و در این صورت است که آن ها قادر خواهند بود تا بخش مهمی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. البته به دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در ایرلند توصیه می شود تا کار دانشجویی را فراموش کنند چراکه دروس ارائه شده به آن ها در این رشته بسیار سخت خواهد بود و آن ها نیاز به تمرکز بسیار بالا بر روی آن ها خواهند داشت.

درآمد مهندسین علوم هوایی در ایرلند

ایرلند اجازه اقامت پس از تحصیل را در اختیار دانشجویان بین المللی در کشور خود قرار می دهد. از این طریق دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در این کشور به دست آورده باشند، قادر خواهند بود تا نوع اقامت خود را به اقامت بلند مدت تبدیل کرده و در این کشور بمانند. اقامتی که در نهایت می تواند منجر به اخذ پاسپورت این کشور شود.

مهندسین هوافضا در ایرلند نیز از این شانس بزرگ می توانند استفاده کرده و اقامت خود در این کشور را به صورت بلند مدت به ثبت برسانند. مهندسین هوافضا در ایرلند به درآمد نسبتا زیادی دسترسی خواهند داشت و این مسئله می تواند نقطه عطفی در روند تصمیم گیری آن ها برای اقامت در ایرلند یا ترک این کشور پس از پایان دوره تحصیل باشد. در نمودار زیر می توانید متوسط درآمد مهندسین هوافضا در ایرلند را مشاهده کنید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در ایرلند

نمودار فوق نشان دهنده کیفیت زندگی یک مهندس هوافضا در کشور ایرلند است که می تواند به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در قاره اروپا و حتی کشور ایرلند دسترسی داشته باشد. کیفیت زندگی مشابه با انگلستان است که ایرلند را بیش از پیش به مقصدی جذاب تبدیل می کند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در اروپا را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *