ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در روسیه

رشته مهندسی هوافضا در روسیه

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در روسیه را می توان یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای علاقه مندان به تحصیل این رشته در خارج از کشور دانست. روسیه بهترین کشور برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته است. روسیه به عنوان یک کشور پیشرفته از هر جنبه مزایای بسیاری را برای دانشجویان ارائه می دهد. به مدت چند دهه است که روسیه به دلیل آموزش بین المللی با بهترین کیفیت مشهور است. در روسیه، دانشگاه ها و موسسات زیادی به ارائه رشته مهندسی هوافضا به علاقه مندان داخلی و خارجی می پردازند. بررسی این موسسات آموزشی نشان می دهد که اکثر آن ها دانشگاه ها یا موسسه های شناخته شده تخصصی فنی و مهندسی، هوانوردی یا هوافضا هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در روسیه به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته مهندسی هوافضا در روسیه؟

روسیه هر سال میزبان دانشجویان بین المللی بسیاری از کشورهای مختلف جهان است و به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی مطلوب و محبوب برای دانشجویان سراسر جهان می باشد. نمودار زیر ملیت دانشجویان بین المللی روسیه را نشان می دهد:

ملیت دانشجویان بین المللی روسیه

تحصیل در روسیه مزایای زیادی را برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

مزایای تحصیل در روسیه

روسیه دارای جمعیت بسیار تحصیل کرده ای است. سیستم آموزشی این کشور دارای نرخ باسوادی قابل توجه 98% می باشد. این کشور دارای سنت دیرینه آموزش با کیفیت بالا و یکی از بهترین سیستم های آموزش انبوه در جهان است. روسیه در سال 2003 به فرآیند بولونیا پیوسته است و مشتاق جذب دانشجویان خارجی بیش تری می باشد. روسیه که پهناورترین کشور جهان است به واسطه اثرگذاری خود در علم و فناوری و پرورش دانشمندان بزرگ شناخته شده است.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در روسیه

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در روسیه عبارتند از:

  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو
  • دانشگاه دولتی فنی بائومان مسکو
  • موسسه هوانوردی مسکو
  • دانشگاه دولتی هوافضای سامارا
  • دانشگاه دولتی فنی هوانوردی مسکو (MATI)
  • دانشگاه دولتی فنی هوانوردی غیرنظامی مسکو (MSTUCA)
  • موسسه علوم و فناوری اسکولکووو (Skoltech)
  • دانشگاه دولتی هوانوردی غیر نظامی سن پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی هوافضای سیبری
  • موسسه هوانوردی کازان
  • دانشگاه دولتی فنی هوانوردی اوفا
  • دانشگاه دولتی فنی ایرکوستک
  • دانشگاه دولتی اورال جنوبی
  • دانشگاه دولتی فنی هوانوردی ریبینسک
  • دانشگاه دولتی صنایع هوافضای سن پترزبورگ
  • دانشگاه مهندسی هوانوردی ورونژ
  • دانشگاه دولتی فنی ورونژ
  • دانشگاه دولتی فنی اومسک
  • دانشگاه دولتی فنی نووسیبیرسک
  • دانشگاه دولتی فنی کومسومولسک-آن-آمور
  • دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی پرم
  • دانشگاه دولتی اورنبورگ
  • دانشگاه دولتی فنی اولیانوفسک
  • آکادمی فضایی نظامی موژایسکی

همان طور که از نام دانشگاه ها و موسسات فوق برمی آید، اکثر این موسسات آموزشی تخصصی هستند و برخی از آن ها جزو بهترین دانشگاه های روسیه و دارای رتبه در رنکینگ های دانشگاهی جهانی می باشند؛ به عنوان مثال در جدول زیر رتبه دو مورد از موسسات آموزشی فوق را در رنکینگ های مختلف بین المللی نشان می دهیم:

موسسات آموزشیرتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)201401281385
دانشگاه دولتی فنی بائومان مسکو401282

بر اساس اطلاعات فوق چنین نتیجه می شود که تحصیل در این موسسات آموزشی می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در روسیه

بهترین فرصت های کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در روسیه

در جدول زیر چهار فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در روسیه را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
مهندسی هوافضاموسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)4498€ در سال4 سالتمام وقت
مهندسی فضاپیماموسسه هوانوردی مسکو4932€ در سال4 سالتمام وقت
مهندسی هواپیماموسسه هوانوردی مسکو4932€ در سال4 سالتمام وقت
مهندسی پیشرانشموسسه هوانوردی مسکو4932€ در سال4 سالتمام وقت

در بخش فرعی زیر به معرفی رشته مهندسی هوافضا در موسسه فیزیک و فناوری مسکو می پردازیم.

معرفی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در MIPT روسیه 2021

برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا (Aerospace Engineering) موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) برای کسانی طراحی شده است که می دانند هواپیما چگونه پرواز می کند، در مورد طراحی هواپیما اطلاعات دارند و می توانند خطرات سوانح هوایی را تجزیه و تحلیل کنند. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت بوده و 48 ماه به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن در سال 2021 به شرح زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامه
قبل از سپتامبر 2021اکتبر 2021

زبان آموزش این برنامه انگلیسی بوده و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. تحصیل در برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا در MIPT روسیه یکی از رمانتیک ترین مسیرهای شغلی را فراهم می سازد؛ فارغ التحصیلان این برنامه می توانند یک فضانورد واقعی شوند! برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • مدل سازی فضاپیما
  • توسعه نیروی محرکه هواپیما
  • پیش بینی آب و هوا و سیستم های جغرافیایی
  • برنامه نویسی برای ISS
  • نظارت بر سوانح هوایی

هزینه تحصیل در این برنامه 4498€ (یورو) (معادل 435000RUB (روبل روسیه)) در سال است. در طول همه گیری کووید-19، هزینه های تحصیل در این برنامه به 320000RUB (روبل) در سال کاهش می یابد. علاقه مندان باید هزینه های زندگی در مسکو (پایتخت و یکی از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل) را نیز در در نظر داشته باشند که معادل 470€ تا 919€ (یورو) در ماه است. برخی از مدارک لازم برای ورود به این برنامه عبارتند از: فرم درخواست پر شده، کپی گذرنامه (یا شناسنامه) همراه با ترجمه رسمی به زبان روسی، مدرک اثبات مهارت زبان انگلیسی (B2 یا معادل آن)، جوایز آموزشی و نتایج مسابقات دانشگاهی یا علمی (در صورت داشتن)، گواهینامه یا دیپلم دبیرستان (همراه با نتایج امتحانات یا کارنامه) و ترجمه رسمی آن ها به زبان روسی و بیمه درمانی.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته مهندسی هوافضا در روسیه

برآوردها نشان می دهد دانشجویان بین المللی به بودجه ای معادل 300€ تا 600€ (یورو) در ماه برای برآمدن از پس هزینه های زندگی خود در روسیه (شامل محل اقامت، حمل و نقل، مواد غذایی و فعالیت های اجتماعی) نیاز دارند. در صورتی که دانشجویان اقامت در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب کنند باید انتظار رقمی بین 5.60€ تا 56€ (یورو) در ماه را داشته باشند؛ در حالی که با انتخاب اجاره آپارتمان خصوصی در روسیه با ارقام زیر مواجه می شوند:

وضعیت اجاره بها در روسیه

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در روسیه را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در روسیه

 

مقایسه ها نشان می دهد هزینه زندگی در روسیه به طور متوسط 53.31% کم تر از ایالات متحده آمریکا است؛ اجاره بها در روسیه نیز به طور متوسط 76.71% کمتر از این کشور می باشد.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در روسیه

در روسیه نیز همانند هر کشور دیگری، حقوق مهندسان هوافضا بر پایه فاکتورهایی مانند تجربه، مهارت، موقعیت مکانی یا جنسیت متغیر است. اما به طور کلی، در صورتی که فارغ التحصیلان رشته مهندسی هوافضا به عنوان مهندس هوافضا در این کشور مشغول به کار باشند معمولا ماهیانه حدود 134000RUB (روبل روسیه) درآمد دارند. محدوده حقوق این شغل در روسیه به صورت زیر است:

متوسط حقوق ماهیانه رشته هوافضا در روسیه

لذا متوسط حقوق سالیانه یک مهندس هوافضا در روسیه معادل 1600000RUB (روبل) می باشد. طبق سایت معتبر numbeo، متوسط حقوق خالص ماهیانه (پس از کسر مالیات) در روسیه 34570.12RUB (روبل) است؛ زمانی که این رقم را با متوسط حقوق ماهیانه یک مهندس هوافضا در روسیه مقایسه کنیم، متوجه می شویم که این شغل در روسیه درآمد بسیار خوبی دارد. به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در روسیه توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *