ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در رومانی

رشته مهندسی هوافضا در رومانی

به دلیل هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در رومانی برای علاقه مندانی که بودجه زیادی ندارند مناسب است. رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این کشور بین بالکان و اروپای شرقی قرار دارد و بنابراین با اوکراین، مولداوی، بلغارستان، صربستان، مجارستان و دریای سیاه همسایه است. طبق استانداردهای اروپا، رومانی یک کشور بزرگ است. این بدان معنی است که چیزهای زیادی برای کاوش کردن، دیدن و انجام دادن دارد. بسیاری از دانشجویان بین المللی رومانی در بخارست یعنی پایتخت این کشور تحصیل می کنند. رومانی بخشی از اتحادیه اروپا (EU) است. این بدان معنی است که این کشور بخشی از فرآیند بولونیا است.

فرآیند بولونیا به این معنی است که فرد در هر کجا که تحصیل می کند می تواند از یک آموزش کلاس جهانی اطمینان داشته باشد. در سال های اخیر، آموزش عالی رومانی قدرت بیش تری پیدا کرده است. دانشگاه های این کشور به طور فزاینده ای در رتبه بندی های جهانی قرار می گیرند. امروزه، دانشگاه های این کشور در بین بهترین ها در اروپای شرقی هستند. تحصیل در رومانی به معنای تلفیق آموزش عالی با اوقات فراغت پر از سرگرمی است. تحصیل در این کشور مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در رومانی به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رومانی؟

بررسی ها نشان می دهد آموزش عالی کشور رومانی با استانداردهای کشورهای دیگر اروپا مطابقت دارد. به این ترتیب، مدارک ارائه شده توسط موسسات آموزشی رومانی در سطح بین المللی به عنوان مدارک اروپایی معتبر و شناخته شده هستند. بخارست، براسوف، یاش، کلوژ ناپوکا و تیمیشوارا بهترین شهرها برای تحصیل در رومانی هستند. برخی از مزایای تحصیل در رومانی عبارتند از:

مزایای تحصیل در رومانی

بررسی های نشان می دهد رومانی یکی از امن ترین کشورهای اروپا برای تحصیل و زندگی است. نمودار زیر وضعیت امنیت در این کشور عضو اتحادیه اروپا را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در کشور رومانی

بسیاری از جوانان رومانی در صحبت به زبان انگلیسی تقریبا روان هستند و این برای دانشجویان بین المللی یک امتیاز محسوب می شود. از سوی دیگر، تنوع فرهنگی، یادگیری زبان رومانیایی، دسترسی به همه کشورهای اروپایی و زندگی هیجان انگیز دانشجویی از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در رومانی هستند. به این ترتیب، می توان نتیجه گرفت که تحصیل در رومانی هم برای شهروندان اروپا و هم شهروندان سایر کشورها یکی از بهترین انتخاب ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. آمارها حاکی از آن هستند که تعداد دانشجویان بین المللی این کشور سالانه در حال افزایش است.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در رومانی

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا (Aerospace Engineering) در رومانی عبارتند از:

  • دانشگاه پلی تکنیک بخارست
  • آکادمی نظامی فنی بخارست
  • دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف
  • دانشگاه کرایووا

در بخش فرعی زیر به معرفی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف می پردازیم.

معرفی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف رومانی

طول تحصیل در برنامه کارشناسی مهندسی هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف رومانی 4 سال می باشد. دانشجویان این برنامه در استفاده از برنامه های نرم افزاری برای انجام وظایف خاص مهندسی هوافضا، در طراحی شکل و ارزیابی عملکرد، پایداری و قابلیت مانور هواپیماها، در طراحی و آزمایش عناصر ساختاری کامپوزیت اولیه و فلزی، در طراحی فنی، ساخت، برنامه ریزی و بهره برداری سیستم های تولید و تهیه عملیات های فرودگاهی مطابق با مقررات بین المللی هوانوردی و کتابچه های راهنمایی کیفیت، توانایی هایی را کسب می کنند. هدف اصلی این برنامه آموزشی، آموزش مهندسان دارای لیسانس مهندسی هوافضا است که بتوانند به سرعت وارد اقتصاد رومانی یا کشورهای دیگر شوند.

معرفی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ترانسیلوانیا براسوف رومانی

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در رومانی

شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند آزادانه به رومانی نقل مکان کرده و تا زمانی که دوست دارند در آن اقامت داشته باشند. اما این امر در مورد شهروندان سایر کشورها صادق نیست و بنابراین آن ها باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی به اسناد و مدارک زیر نیاز دارند:

  • گذرنامه و دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه رومانیایی که به امضای وزارت آموزش رسیده باشد
  • سند اثبات تمکن مالی – این مبلغ باید حداقل 2000€ (یورو) (معادل 2400$ (دلار آمریکا)) باشد
  • سند اثبات محل زندگی – دانشگاه مورد نظر می تواند نامه ای برای متقاضی صادر کند که در آن بیان کند متقاضی مکانی برای زندگی در خوابگاه دارد
  • بیمه درمانی – اگر متقاضی کم تر بیست و شش سال دارد، دانشگاه این هزینه را پوشش می دهد. اما اگر متقاضی بیش از بیست و شش سال سن دارد، باید حداقل 12$ (دلار آمریکا) در ماه پرداخت کند.

پس از ورود به رومانی، متقاضی نود روز فرصت برای ثبت نام دارد. وی باید به نزدیک ترین اداره مهاجرت در این کشور برود. دفتر مرکزی آن در بخارست است اما در جاهای دیگر نیز دفاتر آن وجود دارد. پس از ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز، کارت اقامت برای متقاضی صادر می شود. این کارت یک سال اعتبار دارد و دانشجو برای هر سالی که در رومانی می ماند باید آن را تمدید کند. کارت اقامت به دانشجو امکان می دهد تا حداکثر چهار ساعت در روز یا بیست و هشت ساعت در هفته کار کند.

هزینه های زندگی حین تحصیل رشته مهندسی هوافضا در رومانی

رومانی یکی از کم ترین هزینه های زندگی در اتحادیه اروپا را دارد. این بدین معناست که دانشجو می تواند با بودجه نسبتا کمی در این کشور زندگی و تحصیل کند. بر اساس وب سایت معتبر numbeo، یک فرد مجرد برای تامین هزینه های ماهانه زندگی خود در رومانی، البته بدون در نظر گرفتن اجاره بها، به 507.31$ (دلار) نیاز دارد. هزینه های ماهانه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون اجاره بها نیز 1758.46$ (دلار) برآورد می شود. در صورت اجاره آپارتمان در رومانی، فرد با ارقام زیر رو به رو می شود:

تعداد اتاق و موقعیت آپارتماناجاره بها بر حسب دلار آمریکا
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر347.50$
آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر254.35$
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر604.65$
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر438.87$

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور اتحادیه اروپایی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در رومانی

مقایسه هزینه های زندگی در رومانی و آلمان به عنوان یک مقصد محبوب تحصیل نشان می دهد:

  • قیمت های مصرف کننده در آلمان 55% بیش تر از رومانی است (بدون اجاره بها).
  • قیمت های مصرف کننده با احتساب اجاره بها در آلمان 35% بیش تر از رومانی است.
  • اجاره بها در آلمان 78% بیش تر از رومانی است.
  • قیمت های مواد غذایی در آلمان 65% بیش تر از رومانی است.
  • قیمت های رستوران در آلمان 74% بیش تر از رومانی است.
  • قدرت خرید محلی در آلمان 83% بیش تر از رومانی است.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در رومانی

بررسی وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در کشور رومانی نشان می دهد متوسط حقوق یک فرد به عنوان مهندس هوافضا در رومانی 10900RON (لئوی رومانی) در ماه است. این متوسط حقوق ماهیانه شامل مزایا می باشد. کم ترین و بیش ترین حقوق مهندسان هوافضا در این کشور به صورت زیر می باشد:

کم ترین و بیش ترین حقوق مهندسان هوافضا در رومانی

بر این اساس، متوسط حقوق سالیانه یک مهندس هوافضا در رومانی 131000RON (لئوی رومانی) است. به علاقه مندان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در رومانی توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه کار ضمن تحصیل در رومانی کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *