ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در سوئد

رشته مهندسی هوافضا در سوئد

رشته مهندسی هوافضا در سوئد از جمله رشته هایی است که می تواند آینده ای درخشان را برای فارغ التحصیلان و علاقه مندان به ارمغان آورد. سوئد در زمینه مهندسی هوافضا در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است و این مسئله می تواند به عنوان یک فاکتور اساسی مورد توجه قرار گیرد. صنایع هوایی کشور سوئد یکی از برترین صنایع هوایی در میان کشورهای اروپایی است و به همین دلیل است که به سادگی می توان این کشور را با اطمینان برای تحصیل انتخاب کرد.

برای اینکه بتوان در کشور سوئد به ادامه تحصیل پرداخت، تسلط به زبان انگلیسی در سطح متوسط نیز کافی است اما دانشجویان پیش از آن که به دانشگاه وارد شوند، باید در دوره های زبان شرکت کنند و نمره کافی و مورد درخواست دانشگاه را به دست آورند. متقاضیان تحصی در سوئد باید ویزای تحصیلی این کشور را به دست آورند و از جمله مزایای دریافت این ویزا آن است که فرد می تواند از این طریق به ویزای همراه نیز دست پیدا کند. به دلیل توجه بسیار زیاد هموطنان به شرایط تحصیل در کشور سوئد در سال های اخیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل در این کشور پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در کشور سوئد چگونه است؟
  • برای کار در کشور سوئد چه شرایطی وجود دارد؟
  • آیا درآمد مهندسین هوافضا در کشور سوئد برای زندگی در این کشور مناسب است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در سوئد

بخش قابل توجهی از دانشگاه های سوئد به ارائه دروس مرتبط با رشته هوافضا می پردازند و دلیل اصلی این امر آن است که کشور سوئد در این زمینه نیاز به نیروی کار دارد و از طریق آموزش این افراد می تواند اطمینان بیشتری حاصل کند که آن ها آماده ورود به بازار کار در این کشور هستند.

دانشگاه استکهلم را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا اعلام کرد. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 114 را به دست آورده است و در رشته مهندسی هوافضا نیز جایگاه 42 جهان را به دست آورده است. دانشگاه لوند نیز یکی از دانشگاه هایی است که در جمع 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی هوافضا قرار دارد. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 99 را به دست آورده است و این در حالی است که در رتبه بندی این رشته جایگاه 96 را در اختیار دارد. دانشگاه اوپسالا در این کشور نیز جایگاه 103 را در رشته مهندسی هوافضا به دست آورده است و یکی از بهترین دانشگاه های این کشور شناخته می شود.

دانشگاه چالمرز نیز که در زمینه آموزش علوم مرتبط با تکنولوژی فعالیت دارد، در جایگاه 133 برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا قرار دارد و موسسه تکنولوژی رویال نیز با قرار گرفتن در جایگاه 153 جهان توانسته است به عنوان پنجمین دانشگاه سوئد در این رشته جایگاه بسیار مناسبی را کسب کرده است. تحصیل در سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است و این مسئله تحصیل در این کشور را جذاب تر از قبل می کند.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در سوئد

هزینه تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در سوئد

از جمله مسائلی که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در سوئد باید به آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشند، هزینه هایی است که به عنوان دانشجو باید در سوئد پرداخت کنند. در صورتی که یک دانشجو تخصص خاصی داشته باشد، با توجه به اینکه در سوئد می تواند به صورت تمام وقت به کار مشغول شود، پس از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود، می تواند ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کند و در این صورت از سال دوم می تواند تحصیل رایگان در کشور سوئد را تجربه کند و این یک فرصت بزرگ به حساب خواهد آمد.

هزینه تحصیل دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در کشور سوئد در حدود 21000€ (یورو) در سال است که نسبت به بسیاری از کشورهای جهان ممکن است بیشتر به نظر آید اما بدیهی است که تضمین کار در آینده و همچنین امکان استفاده از ویزای همراه و کار همزمان در این کشور، تحصیل در سوئد را همچنان جذاب نگه می دارد.

هزینه زندگی در سوئد نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی ممکن است گرانتر باشد اما باید در نظر داشت که این مبلغ به طور کامل با کار دانشجویی در این کشور قابلیت جبران دارد. هزینه زندگی دانشجویی در سوئد برای یک دانشجوی مجرد در حدود 1300€ (یورو) در سال است و یک خانواده دونفره در این کشور به حدود 2100€ (یورو) نیاز خواهند داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در سوئد

سوئد فرصت کاریابی پس از تحصیل را در اختیار دانشجویان خارجی قرار نمی دهد و همین مسئله سبب شده است تا دانشجویان در آخرین روزهای تحصیل خود در این کشور به جستجوی کار مشغول شوند و در صورتی که موفق به یافتن شغل در این کشور شوند، قادر خواهند بود تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این صورت قادر خواهند بود تا اقامت این کشور را به دست آورند.

زمانی که در رشته مهندسی هوافضا در سوئد موفق به اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد شوید، دولت سوئد و شرکت های مختلف فعال در این زمینه آماده خواهند بود تا با آغوش باز از شما استقبال کنند. در نتیجه جای نگرانی چندانی در این رابطه برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. مهندسین هوافضا در کشور سوئد از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و همین مسئله است که کار و تحصیل در این کشور را جذاب کرده است. برای درک بهتر این موضوع به نمودار زیر توجه داشته باشید.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در سوئد

نیاز به توضیح بیشتر در این رابطه نیست که کار در این حوزه در کشور سوئد به معنی امکان تامین هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور است. شما نیز قادر خواهید بود در صورت تمایل به تحصیل در کشور سوئد یا سایر کشورهای پیشرفته جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از تجربه ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *