ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در صربستان

رشته مهندسی هوافضا در صربستان

تحصیل رشته مهندسی هوافضا در صربستان به عنوان یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در اروپا می تواند گزینه ای جذاب و کم رقابت باشد. زمانی که صربستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنید، بدون تردید با رقابتی که در کانادا وجود دارد روبرو نخواهید شد و می توانید آسوده خاطر باشید که رزومه تحصیلی شما می تواند در یکی از دانشگاه های این کشور مورد پذیرش واقع شود و مجوز اولیه تحصیل در این کشور را به دست آورید.

افرادی که ویزای تحصیلی کشور صربستان را به دست می آورند قادر هستند تا پایان اعتبار ویزای خود در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و ویزای تحصیلی این کشور نیز مانند همه کشورهای جهان منجر به اقامت این کشور نمی شود اما قابلیت تمدید برای بلند مدت را خواهد داشت. رشته مهندسی هوافضا در صربستان تنها در یک دانشگاه برگزار می شود و همین مسئله را می توان به عنوان یکی از نکات منفی در این رابطه دانست. با این وجود دانشجویان خارجی در کشور صربستان هزینه های کمی را به عنوان شهریه خود پرداخت می کنند و هزینه زندگی در این کشور نیز مقرون به صرفه است. به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط تحصیل در این رشته پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های صربستان چه مقدار است؟
  • شرایط کار ضمن و پس از تحصیل در صربستان چگونه است؟
  • درآمد مهندسین صنایع فضایی در کشور فرانسه چگونه است؟

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در صربستان

از جمله مهم ترین مسائلی که پیش از انتخاب کشور مقصد باید به آن توجه داشت، دانشگاه هایی است که می توانند مسیر تحصیل در یک رشته خاص را برای فرد ایجاد کنند. متقاضی باید در ابتدای امر رزومه خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهد و با توجه به آن نسبت به انتخاب دانشگاه و کشور مقصد خود انتخاب کند. برای مثال با اخذ معدل 13 در دوران مدرسه نمی توان به اخذ پذیرش در یکی از رشته های مهندسی در دانشگاه آلبرتا در کانادا امیدوار بود.

در صربستان یک دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا وجود دارد که علاقمندان به این رشته تحصیلی می توانند آن را برای آینده خود انتخاب کنند. تنها دانشگاه ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در کشور صربستان دانشگاه بلگراد است که در دانشکده مهندسی مکانیک به ارائه این رشته می پردازد. البته علاقمندان به رشته های مرتبط با علوم هوایی و مهندسی ترافیک هوایی نیز می توانند در دانشکده مهندسی ترافیک در این دانشگاه نیز به ادامه تحصیل بپردازند که رشته ای نسبتا مرتبط با رشته علوم هوایی در کشور صربستان است. تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی تنها در برخی از رشته های تحصیلی ممکن است ولی در رشته مهندسی هوافضا تنها می توان به زبان رسمی این کشور به ادامه تحصیل پرداخت و این خود یک مانع بزرگ به حساب می آید.

موسسات ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در صربستان

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در صربستان

یکی دیگر از مسائلی که دانشجویان خارجی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه ای است که سالیانه باید به عنوان شهریه به دانشگاه بپردازند و البته مجموعه هزینه هایی که در زندگی روزانه خود با آن ها روبرو خواهند بود. هزینه تحصیل در دانشگاه بلگراد برای دانشجویان رشته مهندسی هوافضا، چیزی در حدود 3000€ (یورو) در سال است که به نسبت بسیاری از دانشگاه های مطرح در اروپا هزینه ای کاملا مقرون به صرفه است.

از طرف دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهند که به طور معمول در حدود 640000RSD (دینار صربستان) یا 5200€ (یورو) در سال است که قابل مقایسه با هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، انگلستان و غیره نیست.

دانشجویان بین المللی که دوره تحصیل آن ها بیش از 90 روز باشد، علاوه بر ویزای تحصیلی، باید اجازه اقامت در این کشور به صورت موقت را به دست آورند. در صورتی که چنین مدرکی به دست آمد، دانشجو قادر خواهد بود تا مجوز کار نیمه وقت در این کشور را به دست آورد و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را پوشش دهند.

درآمد مهندسین صنایع هوایی در کشور صربستان

هزینه های زندگی در صربستان بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان نیز می توانند از این فرصت بسیار مناسب در این کشور استفاده کنند. افرادی که در کشور صربستان کار می کنند نیز به نسبت سایر کشورهای جهان درآمد کمتری را در اختیار خواهند داشت اما باید به این نکته اشاره داشت که همین درآمد اندک می تواند برای تامین هزینه های زندگی یک فرد یا خانواده در این کشور کافی باشد اما قابل مقایسه با درآمد همکاران یک فرد در کشورهای پیشرفته اروپایی نیست.

درآمد متخصصین صنایع هوایی درکشور صربستان به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر در این کشور بالاتر است و همین مسئله است که این رشته را به یکی از رشته های جذاب در این کشور بدل کرده است. نمودار زیر نشان می دهد که یک متخصص در علوم هوافضا در کشور صربستان به چه درآمدی دسترسی دارد.

درآمد ماهانه مهندسین هوافضا در صربستان

به خوبی می توان دریافت که یک متخصص در این حوزه می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد. هزینه زندگی یک خانوداه 4 نفره در کشور صربستان در حدود 192000RSD (دینار صربستان) است و متخصصین این حوزه با 5 سال سابقه کار در این کشور می توانند به راحتی این مبلغ را به دست آورند اما امکان پس انداز چندانی برای آن ها وجود نخواهد داشت.

صربستان یکی از کشورهای کمتر شناخته شده اروپایی است که جمعیت زیادی را در خود جای نداده است و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند مسیرهای مختلفی را امتحان کنند. شما عزیزان نیز می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در صربستان یا سایر کشورهای مطرح جهان با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با بررسی رزومه تحصیلی شما بهترین گزینه ممکن را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *