ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در فنلاند

رشته مهندسی هوافضا در فنلاند

علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در فنلاند میتوانند ویزای یک ساله پس از تحصیل برای پوشش اقامت در حین جستجوی کار دریافت کنند. پس از به دست آوردن شغل تمام وقت، آن ها می توانند پیش بروند و برای اجازه اقامت مبتنی بر کار اقدام کنند. و مجوزهای اقامت مبتنی بر کار یک قدم به سمت اقامت دائم این کشور است – پس از چهار سال کار متوالی در فنلاند، فرد مجوز اقامت دائم این کشور را می گیرد.

بیش تر کشورهای اسکاندیناوی به خاطر برتری آکادمیک و فرهنگ منحصر به فرد خود شناخته شده اند و فنلاند نیز از این قاعده مستثنی نیست. موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی فنلاند – درست بین اروپای غربی و شرقی، هم مرز با سوئد، نروژ و روسیه – در نمای فرهنگی این کشور تاثیر زیادی گذاشته است و فنلاند امروزه ترکیبی از سنت و امروزی بودن را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فنلاند به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در فنلاند؟

فنلاند کشوری بسیار امن برای تحصیل، زندگی و کار است. همراه با زمستان های سخت و تابستان های زیبا، این کشور دارای زیبایی و مناظر طبیعی بکر است و تحصیل و زندگی در آن تجربه ای فراموش نشدنی و تاثیرگذار برای دانشجویان می باشد. هلسینکی پایتخت و یکی از بهترین شهرهای فنلاند برای تحصیل است. فنلاند به عنوان یکی از مدرن ترین و نوآورترین کشورهای اروپا شناخته می شود و سیستم آموزشی آن شهرت جهانی دارد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در فنلاند عبارتند از:

دانشگاه های دارای رتبه در رنکینگ های دانشگاهی جهانی، ارتباطات قوی با کشورهای اروپایی، تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی و یادگیری زبان فنلاندی برخی دیگر از دلایل و مزایای تحصیل در فنلاند هستند.

دلایل و مزایای تحصیل در فنلاند

چگونگی اخذ پذیرش برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فنلاند

اولین گام برای اخذ پذیرش از موسسات آموزش عالی فنلاند انتخاب برنامه مناسب است. برای این منظور متقاضیان می توانند گزینه های موجود در پورتال Studyinfo.fi (وب سایت رسمی برای درخواست های فنلاند) را جستجو کنند – و در همین پورتال است که معمولا متقاضیان درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند. هر موسسه آموزشی در فنلاند معیارها و فهرستی از اسناد و مدارک دارد، اما از جمله مدارک اولیه ای که معمولا مورد نیاز همه دانشگاه ها است این موارد هستند:

  • کپی مدارک تحصیلی دال بر پایان تحصیل در مقطع قبلی یا اتمام تحصیل به زودی
  • ترجمه رسمی برای تمامی اسناد و مدارک به زبان فنلاندی یا سوئدی و یا انگلیسی
  • اصل دانشنامه ها و اصل ریزنمرات رسمی.

هنگامی که متقاضیان ارائه درخواست آنلاین خود را شروع می کنند، دانشگاه ها لیست کاملی از اسناد و مدارک مورد نیاز را ارائه می دهند. در برنامه هایی که زبان آموزشی آن ها انگلیسی است از متقاضی خواسته می شود تا مدرک مهارت زبان انگلیسی ارائه نمایند. گام بعدی پس از تهیه اسناد و مدارک لازم، ارسال درخواست می باشد. و در نهایت پس از اخذ پذیرش رسمی از موسسه آموزشی مورد نظر در فنلاند، متقاضی باید برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام نماید.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فنلاند

بسته به این که متقاضی اهل کدام کشور است ممکن است مجبور باشد ویزای دانشجویی (مجوز اقامت دانشجویی) دریافت کند تا بتواند در فنلاند تحصیل کند. همچنین لازم به ذکر است که مجوزهای اقامت دانشجویی فنلاندی به طور معمول به مدت دو سال معتبر هستند، بنابراین اگر متقاضی قصد دارد مدت بیش تری در فنلاند بماند، باید پس از آن مدت درخواست تمدید کند. دانشجویان نوردیک یعنی سوئدی ها، نروژی ها، ایسلندی ها و دانمارکی ها می توانند بدون محدودیت در فنلاند اقامت، تحصیل و کار کنند، اگرچه لازم است در دفاتر محلی ثبت نام کنند.

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا نیز نیازی به درخواست ویزا یا اجازه اقامت قبل از ورود به فنلاند ندارد و می توانند برای حق اقامت ثبت نام کنند. اما اتباع کشورهای دیگر ممکن است محبور باشند قبل از ورود به فنلاند، در نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری این کشور یا به صورت آنلاین تقاضای ویزای سفر (travel visa) و مجوز اقامت دانشجویی کنند. برای درخواست مجوز، متقاضی باید قبلا از یک موسسه آموزش عالی فنلاندی پذیرش گرفته باشد. همچنین، وی باید سایر الزامات مجوز اقامت دانشجویی مانند بیمه و ابزار پشتیبانی را داشته باشد.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در فنلاند

زبان و فرهنگ در فنلاند

فنلاند دارای دو زبان رسمی فنلاندی و سوئدی است و زبان اصلی آموزش در اکثر موسسات آموزش عالی آن فنلاندی است. با این حال، مردم فنلاند به زبان انگلیسی تسلط دارند و دانشجویان در این کشور با مانع زبانی مواجه نمی شوند. همچنین برنامه های تحصیلی بسیاری در این کشور وجود دارد که زبان آموزش آنها انگلیسی است. به علاوه، بیش تر موسسات آموزش عالی فنلاند دوره های زبان فنلاندی یا سوئدی را برای دانشجویانی ارائه می دهند که مایل به یادگیری زبان های ملی این کشور هستند. فنلاندی ها برابری طلبی را بسیار مهم می دانند و این در زبان از نظر جنسیتی خنثی آنها نیز دیده می شود. فنلاندی ها تمایلی به وسواس روی عناوین ندارند و ترجیح می دهند دستاوردهای خود را نادیده بگیرند. آن ها افرادی کم حرف و مودب شناخته می شوند اما همچنین افرادی بسیار خونگرم و صمیمی هستند.

فنلاندی ها اغلب عمل گرا هستند و بر روی کارآمدی تمرکز دارند – فنلاندی ها اعمال را به کلمات ترجیح می دهند. منظور آن ها همان چیزی است که می گویند. همانند بیشتر قسمت های شمالی اروپا، هویت فرهنگی فنلاندی ها نیز عمیقا به طبیعت گره خورده است. هوای کشورهای اسکاندیناوی نیز در فرهنگ تاثیر دارد و کل کشور با تغییر فصل سازگار می شود. در فنلاند، در حالی که در تابستان می توان بیرون نشست و از گرمای این فصل لذت برد، اما در زمستان ماندن در خانه و پیچیدن پتو به دور خود یا ملحق شدن به یکی از معروف ترین سنت های فنلاند، یعنی سونا، معمول است. سونای فنلاندی به عنوان یک سنت باستانی که به شل شدن عضلات کمک می کند شهرت جهانی دارد و فنلاندی ها از آن در موقعیت های مختلف، از پیوند خانوادگی تا جلسات کاری، استفاده می کنند.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در فنلاند

بررسی وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در فنلاند نشان می دهد کسی که در این کشور اروپایی به عنوان مهندس هوافضا کار می کند معمولا حدود 5660€ (یورو) درآمد دارد. این رقم، متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در فنلاند شامل مزایای مختلف مانند حق مسکن است. اما محدوده حقوق مهندسان هوافضا در این کشور به صورت زیر می باشد:

حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در فنلاند

به این ترتیب، متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوافضا در فنلاند 67900€ (یورو) در سال می باشد. نمودار زیر مقایسه متوسط حقوق ماهانه مهندسان هوافضا در فنلاند و چند کشور مطرح اتحادیه اروپا را نشان می دهد:

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در چند کشور مطرح اتحادیه اروپا

به علاقه مندان تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در فنلاند توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در فنلاند با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *